Τουριστική Αγορά τ. 283

13 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σχετικά με τις προτιμήσεις τους μεταξύ των δημοφιλέστερων επιλογών δια- κοπών, όπως κρουαζιέρες, ημερήσιες αποδράσεις, διακοπές κοντά στη φύση και διακοπές στη θάλασσα, δεν φαίνε- ται να δείχνουν κάποια ιδιαίτερη προ- τίμηση. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η αίσθηση της ασφάλειας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τα ταξίδια των Γερμανών. Με βάση τα ίδια στατιστικά στοιχεία, κάτι παραπάνω από 55 εκατομμύρια Γερμανοί ταξιδιώτες προβαίνουν σε περίπου 70 εκατομμύρια εκδρομές ετησίως. Ο μέσος χρόνος των διακοπών τους ανέρχεται στις 13 ημέρες, ενώ ταξιδεύουν, κυρίως, στην Άπω Ανατο- λή, τη Βόρεια Αφρική, την Ισπανία και την Ελλάδα. Ωστόσο, οι ταξιδιωτικοί προορισμοί εντός Γερμανίας, όπως το Mecklenburg-Vorpommern στη Βαλτι- κή Θάλασσα το καλοκαίρι ή το σκι στη Βαυαρία κατά τη διάρκεια του χειμώνα, είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς. Οι νέοι προτιμούν τα οργανωμένα ταξίδια Οι οργανωμένες διακοπές με τη μορφή ολοκληρωμένων πακέτων που έχουν την ιδιαιτερότητα να μπορούν να σχεδιαστούν εκ των προτέρων, ενέχουν ιδιαίτερη αξία για τους Γερμανούς ταξι- διώτες. Τέτοιου τύπου πακέτα περιλαμ- βάνουν all-inclusive ταξίδια, καθώς επί- σης κι εκδρομές για τις οποίες μπορούν να κάνουν κράτηση αρκετά νωρίτερα, και δη μέσω διαδικτύου. Ενδεικτικά, τα συγκεκριμένα ταξίδια αποτέλεσαν το 43% των συνολικών ταξιδιών που έλα- βαν χώρα κατά τη διάρκεια του 2018. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι οι νέοι μεταξύ 14 και 29 ετών επιλέγουν οργανωμένα ταξίδια σε ποσοστό 44%, μέγεθος μεγαλύτερο συγκριτικά με τη διευρυμένη ηλικιακή ομάδα 30 - 49 ετών, η οποία κι επιλέγει οργανωμένα ταξίδια σε ποσοστό 40%! Παρότι τα οργανωμένα ταξίδια τα τε- λευταία χρόνια είχαν σημειώσει σημα- ντική πτώση, φαίνεται ότι ανακάμπτουν κι ο κύριος λόγος είναι ότι πλέον προ- σφέρουν εξατομικευμένες επιλογές και λύσεις. Ασφάλεια και «οικολογικά» ταξίδια Όσον αφορά τη συνολική δαπάνη στην αγορά ταξιδιών, τα πακέτα διακο- πών ανήλθαν στο 53% τον περασμένο χρόνο. Η τάση αυτή εμφανίζεται σταθε- ρή και δεν φαίνεται να υποχωρεί, κάτι που αποδίδεται, κυρίως, στο γεγονός ότι οι Γερμανοί τουρίστες αξιολογούν θετικά την ασφάλεια και προστασία που τους προσφέρουν τα οργανωμένα ταξίδια. Οι ειδικοί, μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να δηλώνουν ότι το 2018 υπήρξε η «χρονιά των οργανωμένων διακοπών»! Αν θέλουμε να αναζητήσουμε τους λόγους γι’ αυτή την αύξηση στα πακέτα διακοπών, μάλλον θα κάνουμε εικασί- ες, καθώς στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα στοιχεία. Εικάζοντας, λοιπόν, η τάση ίσως οφείλε- ται στον πόλεμο τιμών των μεγάλων τα- ξιδιωτικών πρακτόρων. Οι τουριστικές εταιρείες TUI και ThomasCook δεν κερ- δίζουν πια χρήματα από τα πακέτα δια- κοπών, αφού, σύμφωνα με εκτιμήσεις, το περιθώριο κέρδους από τα πακέτα διακοπών είναι από 1 έως και 3%... Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, οι του- ριστικοί οργανισμοί υποχρεώνονται σε αλλαγή στρατηγικής, δίνοντας μεγαλύ- τερη έμφαση σε δικά τους ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και κρουαζιερό- πλοια, καθώς επίσης και στην παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών. Πλέον, υψηλότερες τιμές μπορούν να ζητη- θούν μόνο από όσους καταφέρνουν να ενσωματώνουν ειδικές παροχές στις υπηρεσίες τους, λ.χ. πεζοπορία. Τέλος, ένα σημείο που δεν πρέπει να διαφεύγει την προσοχή είναι το γεγονός ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού κερδίζουν έδαφος. Ειδικότερα, σύμφω- να με την ηλεκτρονική πύλη, Statista, από το Αμβούργο, σχεδόν το 54% των Γερμανών ταξιδιωτών δηλώνει ότι θα ήθελε τα ταξίδια του να είναι περισσό- τερο φυσιολατρικά και με μεγαλύτερο σεβασμό στην προστασία του περιβάλ- λοντος. • “ Κάτι παραπάνω από 55 εκατομμύρια Γερμανοί ταξιδιώτες προβαίνουν σε περίπου 70 εκατομμύρια εκδρομές ετησίως. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=