Τουριστική Αγορά τ. 283

4 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847 Γραφεία πόλης: Σολωμού 39, 10682 Αθήνα, τηλ.: 216 9001092-7, fax: 210 3841095, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος, ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη, Eμμανουέλα Λιάκουρα ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤιμΗ τΕΥχουΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Β ρισκόμαστε στην «καρδιά» του καλοκαιριού και -θεωρητικά- η τουριστική κίνηση βρίσκεται στα κα- λύτερά της. Μπορεί αυτό να ισχύει για την παρούσα χρονική περίοδο του Αυγούστου, εντούτοις τα μηνύματα που φτάνουν απ’ ολόκληρη τη χώρα μόνο ενθαρρυντικά δεν μπορούν να θεωρηθούν. Ο προβληματισμός είναι κάτι παραπάνω από έντονος, ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι προέρχεται από μια ευρεία γκάμα προορισμών, με ανομοιογενή χαρακτηριστικά, εντελώς διαφορετικό «μείγμα» επισκεπτών, και ξεχωριστή στοχοθέτηση. Δείγμα ότι… Houston we ’ve got a problem! Μάλιστα, τα προβλήματα ήταν ορατά στον ορίζοντα, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις και θριαμ- βολογίες απερχόμενων στελεχών της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού, οι οποίοι νυχθημερόν… λιβάνιζαν κι επαναλάμβαναν, σε βαθμό μονομανίας, το πλήθος των επισκεπτών της χώρας μας, το περίφημο πέριξ των 30 εκατομμυρίων. Όπως ο αείμνηστος Δημήτρης Χορν, που έλεγε εμμονικά «1.101.101,10», στην ταινία «Μια ζωή την έχουμε». Από εκεί και πέρα, σιωπή! Κι αυτό, παρότι από τον περασμένο χειμώνα είχαν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται μαύρα σύννεφα που πύκνωναν επικίνδυνα, προμηνύοντας δυσκολίες. Όπως πάντα, όμως, αντί να γίνουν οι ανάλογοι σχεδιασμοί, να προωθηθεί η Ελλάδα ως προορισμός σε περισ- σότερες αγορές με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά και να ληφθεί μέριμνα, προκειμένου να ενισχυθεί ο βαθμός ελκυστικότητας των όσων έχει να προσφέρει ο τόπος μας, οι ιθύνοντες φρόντισαν να ακολουθήσουν τον δρόμο της αδιαφορίας, σχεδιάζοντας τα προσωπικά τους βήματα για την επόμενη ημέρα, που διαφαινόταν πως θα ξημέρωνε αργά ή γρήγορα... Αποτέλεσμα; Η «βαριά βιομηχανία» της χώρας μας να εγκαταλειφθεί στην τύχη της, σχεδόν σαν ναυαγός στη μέση του πουθενά, δίχως σωσίβιο ή λέμβο. Τα… απόνερα της εν λόγω τακτικής θα φανούν, βέβαια, στο τέλος της φετινής σαιζόν και το μόνο σίγουρο είναι πως θα είναι διόλου ευχάριστα για τους άμεσα εμπλεκόμενους με τον τουρισμό. Τον δε «λογαριασμό» πάλι δεν θα τον πληρώσουν αυτοί που πρέπει. Αυτοί, αντιθέτως, απολαμβάνουν τις χάρες πρωτεύουσας της Κεντρικής Ευρώπης… Στο δια ταύτα: επιτέλους τα πράγματα αλλάζουν κι η λογική βρίσκει τον χώρο που της αναλογεί στους σχεδι- ασμούς της Πολιτείας για τον τουρισμό. Η απαρίθμηση fancy μεγεθών περνά σε δεύτερη μοίρα, δομώντας μια κεντρική στρατηγική με βασικούς άξονες τον πολιτισμό, τη χρονική επέκταση της σαιζόν, τη διεύρυνση του reach του χειμερινού τουρισμού, την καθιέρωση στενών σχέσεων με τον πρωτογενή τομέα κ.ά. Παράλληλα, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες, πρόκειται να αναπτυχθεί ένα master plan ανά περιοχή, που θα απορρέει από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τη δυναμική, την ωριμότητα και τις παροχές της. Τα δε δεδομένα κι η ευρύτερη αξιοποίησή τους βρίσκονται ψηλά στους σχεδιασμούς, καθώς μέσω αυτών θα προκύψουν οι απαντή- σεις του ενός εκατομμυρίου: Τι τουρισμό θέλουμε λ.χ. στην Κεφαλονιά; Ποιο το προφίλ επισκέπτη που πρέπει να αναζητήσει π.χ. η Νάξος; Γιατί είναι καίριας σημασίας λ.χ. η Ρόδος να επενδύσει στον συνεδριακό τουρισμό; Με ποιον τρόπο η Χαλκιδική θα αναδείξει και θα προβάλλει τα προϊόντα της γης της; Πώς η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών πολιτισμού θα πολλαπλασιάσει το τουριστικό ρεύμα που υποδέχεται π.χ. η Μήλος; Πάντοτε, εξάλλου, πρέπει να γνωρίζεις ποιος είναι ο τελικός σου προορισμός, προκειμένου να επιλέξεις την κατάλληλη διαδρομή… Ώρα για αλλαγή και λογική! Καλή συνέχεια, καλή δύναμη και καλό υπόλοιπο στη σαιζόν.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=