Τουριστική Αγορά τ. 283

44 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ βοηθούν τις αεροπορικές εταιρείες να ξεπεράσουν τις δυσκολίες από τις πα- ραδοσιακές διαδικασίες, οι οποίες τους αποτρέπουν από το να εκμεταλλευτούν καινούριες πηγές εσόδων. Επίσης, υπάρχει κι η New Distribution Capability (NDC). Πρόκειται για υπηρε- σία που δίνει τη δυνατότητα προσφοράς πλούσιου περιεχομένου, μέσω οποιουδήποτε καναλιού. Στηρίζεται σε μια πρωτοποριακή ψηφιακή στρατηγική, η οποία θεωρείται ότι φέρνει την επανά- σταση στα έσοδα πολλών αεροπορικών. Ήδη, μάλιστα, η Air Canada χρησιμοποι- εί την NDC, προκειμένου να διανέμει το πλήρες εύρος των προϊόντων της, ώστε ο τελικός καταναλωτής να λαμβάνει απόλυτα διαφανείς κι ενημερωμένες πληροφορίες. Αυτό το σύστημα προ- σφέρει στην Air Canada περισσότερες επιλογές, κάνοντάς την πιο ανταγωνι- στική. Το Air Canada NDC Application Programming Interface (API) είναι δωρε- άν και διαθέσιμο σε όλα τα κανάλια και σε όλους τους χρήστες. Ενώ ο αριθμός των συναλλαγών μέσω της εφαρμογής δεν είναι ιδιαίτερα υψηλός, η Air Canada φιλοδοξεί έως το 2020 το 20% των κρα- τήσεων να γίνονται μέσω αυτής. Στο με- ταξύ, οι Hainan Airlines χρησιμοποιούν την πλατφόρμα άμεσων συνδέσεων της TravelSky, προκειμένου να συνδέονται με πράκτορες και άλλα κανάλια, ώστε να διανέμουν τα αεροπορικά και μη προϊό- ντα τους. Ομολογουμένως, τη μεγαλύτερη επιρροή θα έχει το πρόγραμμα που παρέχεται από την ΙΑΤΑ, το ONE Order. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα βασίζεται στο NDC, συνδυάζοντας τις προσφορές που επιλέγονται από τον πελάτη σε μια μοναδική κατάταξη. Με άλλα λόγια, όλα τα δεδομένα που περιέχονται στο ηλε- κτρονικό εισιτήριο, το όνομα του επιβά- τη και τα διάφορα ηλεκτρονικά έγγραφα θα συνενώνονται σε μια σειρά (ONE Order). Ο πελάτης θα έχει έναν μοναδικό αριθμό αναφοράς για κάθε στοιχείο του ταξιδιού. Η απομάκρυνση από τα παραδοσια- κά ηλεκτρονικά εισιτήρια δεν θα γίνει εν μια νυκτί, αλλά με την πάροδο του “ Είναι, περίπου, σα- φές ότι το ζήτημα δεν είναι αν ο κλάδος θα διαταραχθεί, αλλά το πότε και πώς. Γι’ αυτό και κρί- νεται απόλυτα σημαντικό οι αεροπορικές εταιρείες να είναι έτοιμες για τις μεγάλες αλλαγές που θα επέλθουν! ” REFORM Το όραμα της e-αεροπορικής εταιρείας Μια ψηφιακή αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να έχει: • εκσυγχρονισμένα συστήματα που χρησιμοποιούν τυποποιημένες λύ- σεις λιανικής πώλησης • απλοποιημένες ψηφιακές διαδι- κασίες για την υλοποίηση και την καταγραφή των παραγγελιών • πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό πωλητών για λύσεις αερομεταφο- ρών, λόγω της απλουστευμένης εισόδου στον κλάδο • ευκολότερες διαδικασίες διασύν- δεσης μεταξύ των επιχειρηματικών μοντέλων των αεροπορικών εται- ρειών κι άλλων μέσων μεταφοράς • συστήματα διακανονισμού, βάσει παραγγελιών, που είναι προσβάσι- μα από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=