Τουριστική Αγορά τ. 283

45 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ χρόνου. Η εξάλειψη αυτών των παλιών διαδικασιών θα εκμηδενίσει τα περιτ- τά έξοδα και θα προσφέρει καλύτερη εξυπηρέτηση στους επιβάτες. Μέχρι το 2021, το ONE Order θα έχει δοκιμαστεί από διάφορες πρωτοπόρες αεροπορικές εταιρείες. Στη συνέχεια, αναμένεται πιο μαζική υιοθέτηση, παρ’ όλο που η πλή- ρης ανάπτυξη της εφαρμογής απαιτεί αρκετά χρόνια και διαδικασίες πολλών σταδίων. Full digital αερογραμμές Αυτές οι καινοτομίες και πολλές άλλες ακόμα αποτελούν το πρώτο στάδιο και βοηθούν τις αεροπορικές να μεταβούν από την πώληση εισιτηρίων στην πώλη- ση ταξιδιωτικών εμπειριών. Επιπλέον, εί- ναι το πρώτο βήμα για να μετατραπούν σε ψηφιακούς αερομεταφορείς, ώστε οι παραδοσιακές έγγραφες διαδικασίες να δώσουν σιγά σιγά τη θέση τους στις ψηφιακές. Η AirAsia έχει επενδύσει σημαντικά στις ψηφιακές υπηρεσίες κι έχει εξαγο- ράσει το 50% των μετοχών μιας online ταξιδιωτικής πλατφόρμας, της Vidi, προ- κειμένου να επεκτείνει τα επικουρικά προϊόντα της. Όταν ο ιδρυτής της αερο- πορικής, Tony Fernandes, ανακοίνωσε το ψηφιακό όραμά του, προέβλεψε ότι τα εισοδήματα από τα επικουρικά προϊόντα θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 3 δολάρια. Η Avianca, εντωμεταξύ, επέλεξε τον Hernàn Rincòn, έναν ειδικό στους ηλε- κτρονικούς υπολογιστές, ως επικεφαλής της. Ο Rincòn ήταν ο πρώην πρόεδρος της Microsoft στη Λατινική Αμερική. Η στρατηγική που εξάγγειλε περιλαμβάνει ταχεία ψηφιοποίηση των λειτουργιών κι εν γένει διαδικασιών που εφαρμόζονται κι ακολουθούνται. Είναι δεδομένο πως οι εν λόγω ψηφια- κές αεροπορικές εταιρείες θα είναι έτοι- μες να ανταγωνιστούν τόσο τους online πωλητές, όσο κι άλλους ψηφιακούς παί- κτες. Είναι, περίπου, σαφές ότι το ζήτημα δεν είναι αν ο κλάδος θα διαταραχθεί, αλλά το πότε και πώς. Γι’ αυτό και κρίνε- ται απόλυτα σημαντικό οι αεροπορικές εταιρείες να είναι έτοιμες για τις μεγάλες αλλαγές που θα επέλθουν. Όσο για το εάν οι αεροπορικές οφεί- λουν να είναι και πωλητές, η απάντηση είναι αυτονόητη: εάν «ακούν» τις ανά- γκες του πελάτη, τότε πρέπει να εντα- χθούν στον κόσμο των πωλήσεων, και μάλιστα γρήγορα! Οι πελάτες θέλουν να βλέπουν όλες τις ιδιότητες του προϊόντος που αγοράζουν και να μπορούν να κάνουν σύγκριση με παρόμοια προϊόντα. Θέλουν, επίσης, να συνδέονται σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνουν πληροφορίες εν κινήσει κι είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, αν πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο θα λάβουν μια στοχευμένη και προσωποποιημένη προ- σφορά. •

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=