Τουριστική Αγορά τ. 283

48 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ εξαιτίας του κακού φωτισμού, αυτό εν- δέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επισκέπτες. Εξίσου αποτρεπτικό με έναν ψυχρό κι αφιλόξενο χώρο είναι κι ένα απρόσωπο κι απόμακρο προσωπικό. Αυτός είναι κι ο λόγος που πλέον οι εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο της ευεξίας και της ευζωίας προσφέρουν σεμινάρια επιμόρφωσης για όσους επιθυμούν να εργαστούν σε χώρους spa. Οι υπάλληλοι που εργάζονται σε τέτοιους χώρους θα πρέπει, εκτός από τις απαραίτητες γνώσεις, να διαθέτουν κι άλλα χαρακτη- ριστικά, όπως επικοινωνιακές δεξιότητες κι αυτοπεποίθηση, για να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Κλειδί για την επιτυχία ενός χώρου spa θεωρείται κι η γενικότερη στάση που τη- ρεί η επιχείρηση. Αν, δηλαδή, απουσιάζει η έννοια της ευεξίας από το υπόλοιπο ξενοδοχείο, τότε είναι πολύ πιθανό ο χώρος spa να μην καταφέρει να «πείσει» τους επισκέπτες. Έχοντας αυτό κατά νου, πολλά ξενο- δοχεία έχουν υιοθετήσει και προτείνουν συγκεκριμένα διατροφικά vegetarian ή healthy diet μενού και ροφήματα χωρίς γλουτένη, ενώ εντάσσουν στο πρόγραμμά τους αθλητικές-χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως η γιόγκα κι ο δια- λογισμός. Οι νέες τάσεις στα spa Όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλη περίπτωση, έτσι και στη βιομηχανία του wellness και της ευεξίας, η εξέλιξη είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Παρότι εξακολουθούν να είναι δημο- φιλείς, υπηρεσίες όπως το μασάζ, η σά- ουνα και το χαμάμ έχουν αντικατασταθεί από το… μασάζ «επίγνωσης» και τη θεραπεία Αγιουβέρδας. Το μασάζ επί- γνωσης υπόσχεται πιο γρήγορη κι ουσι- αστική χαλάρωση με τη χρήση τεχνικών αναπνοής και body scans. Η Αγιουβέρδα, μαζί με άλλες αρχαίες μεθόδους ολιστικής θεραπείας, παρου- σιάζει αυξημένη ζήτηση και βασίζεται στον συνδυασμό σωστής διατροφής, άσκησης, διαλογισμού, μασάζ και φυ- τοθεραπείας. Στην κατηγορία αυτή, των αποκαλούμενων αρχαίων μεθόδων, συγκαταλέγονται και τα παραδοσιακά τουρκικά και ρωμαϊκά λουτρά και τα ρω- σικά μπάνια! Ένα ακόμα νέο trend είναι η θεραπεία Temazcal που, ουσιαστικά, αποτελεί ένα τελετουργικό με τη χρήση θερμότητας, ατμού, αρωματικών βοτάνων και… αρ- χαίων προσευχών, για να επιτευχθεί η σύνδεση ανάμεσα στον θεραπευόμενο και τις δυνάμεις του φυσικού και πνευ- ματικού κόσμου. Προσφάτως, η βιομηχανία του spa και wellness αποφάσισε να απευθυνθεί και στο ανήλικο κοινό, δημιουργώντας προγράμματα γιόγκα και μασάζ αποκλει- στικά για παιδιά. • ΡΕΠΟΡΤΑΖ “ Πολλά ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει και προτείνουν συγκεκριμένα διατροφικά vegetarian ή healthy diet μενού και ροφήματα χωρίς γλουτένη. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=