Τουριστική Αγορά τ. 283

50 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Επιτακτική ανάγκη η απτή εκπαίδευση Η Λία Ζαμπέτογλου, διευθύντρια εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ, κατά την τελευταία τετραετία, βρίσκεται σε μια αποστολή: να «εκπαιδεύσει» τους επαγγελματίες του τουρισμού, για να βελτιώσουν τους σχετιζόμενους δείκτες με την εξυπηρέτηση, την ικανοποίηση και την εκπλήρωση των προσδοκιών των επισκεπτών τους. A ποτελεί κοινό τόπο για όποιον δεν θέλει να ωραιοποιεί καταστάσεις και γεγονότα πως η χώρα μας στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα στον ανθρώπινο παράγοντα. Πρωτίστως ποιοτικό και μορφωτικό, και δευτερευόντως αριθμητικό, σε επίπεδο πλήθους εργαζομέ- νων. Είναι, πραγματικά, άξιο απορίας πώς μια χώρα του (μικρού) μεγέθους και της (δεδο- μένης) δυναμικής της Ελλάδος, η οποία έχει συμπληρώσει μια δεκαετία σε βαθιά οικονο- μική κρίση, με off-chart δείκτες στο ζήτημα της ανεργίας, να αδυνατεί να πείσει και εν συνεχεία να στρέψει σημαντικό μέρος του εργατικού δυναμικού προς τη… βαριά βιομη- χανία της, όπως αυτάρεσκα αναφέρουμε, τον τουρισμό! Το ακανθώδες ζήτημα-πρόβλημα επιχειρεί να επιλύσει αποτελεσματικά ο τομέ- ας εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ, που στα τέσσερα χρόνια της λειτουργίας του έχει συμβάλει στη σαφή βελτίωση του επαγγελματισμού των απασχολούμενων στον τουρισμό, διαχέοντας ουσιαστική γνώση και πολύτιμα insights για τις νέες τάσεις, τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις καινούριες μεθόδους και πρακτικές επι- χειρηματικής δραστηριοποίησης στον τομέα. Παράλληλα, έχει δημιουργήσει την απαιτού- μενη κουλτούρα σε σημαίνοντα στελέχη του ευρύτερου τομέα της φιλοξενίας, τα οποία με τη σειρά τους μεταλαμπαδεύουν στο προ- σωπικό τους την απτή γνώση που έλαβαν, προκειμένου να αναπτύξουν ένα συνεργατι- κό πλέγμα που θα βασίζεται σε συγκεκριμένα στάνταρντ ποιότητας κι εξυπηρέτησης. Η τουριστική αγορά «διψά» για γνώση Σύμφωνα με τη Λία Ζαμπέτογλου, διευθύ- ντρια εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ, σχετικά με το ενδιαφέρον των επαγγελματιών της αγοράς τουρισμού: «Η αγορά του τουρισμού…διψά κυριολεκτικά για γνώση, που θα βοηθά τους αν- θρώπους της να ενισχύουν τη λειτουργία τους, να δομούν με ρεαλιστικά δεδομένα το διαθέσι- μο προϊόν τους, να βελτιώνουν την προσέγγιση και την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Υπάρ- χουν περιοχές της χώρας, όπου ενώ στην αρχή είχαμε ενδοιασμούς σχετικά με το ποσοστό της συμμετοχής των επαγγελματιών στις εκπαιδεύ- σεις, εντούτοις στην πράξη βρεθήκαμε ενώπιον θετικών εκπλήξεων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Κεφαλονιά. Αρχικά, θεωρούσαμε πως με τη συμμετοχή περίπου 100 επαγγελματιών θα ήμασταν κάτι παραπάνω από ικανοποιημένοι. Τελικά, στον χώρο συγκεντρώθηκαν περισσό- τεροι από 380 ενδιαφερόμενοι, δημιουργώ- ντας το αδιαχώρητο! Μάλιστα, πλέον, ζητούν επιτακτικά τη διεξαγωγή σεμιναριακού κύκλου ΛΙΑ ΖΑΜΠΕΤΟΓΛΟΥ Διευθύντρια εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=