Τουριστική Αγορά τ. 283

51 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ στο νησί. Έχουμε δομήσει τα προγράμματά μας, εν συνόλω, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι επαγγελματίες να αποκτούν τόση και τέτοια γνώση, ώστε, όταν επι- στρέφουν στην επιχείρησή τους, να είναι σε θέση να την εφαρμόζουν και αξιοποιούν προς όφελός τους. Ο τομέας εκπαίδευσης του Ινστιτούτου έχει καταστα- λάξει σε έξι, πιο συχνά εμφανιζόμενες κατηγορίες εν- διαφέροντος, στις οποίες κι εμπεριέχονται σειρά από ζητήματα και θεματικές ενότητες (λ.χ. εξυπηρέτηση πελάτη, στρατηγικές marketing κ.ά.)». Όραμα κι έμπνευση στη νέα γενιά! Μια καινοτομία που σχεδιάζεται να εισαχθεί στον κύκλο των προγραμμάτων και σεμιναρίων του ΙΝΣΕΤΕ αφορά το Σχολείο Τουρισμού On Tour Next Gen. «Θα απευθύνεται και θα αφορά φοιτητές και σπουδαστές τουριστικών σχολών. Η μορφή θα διαφέρει από τη συνήθη εκπαίδευση που εφαρμόζε- ται για παράδειγμα στα Σχολεία Τουρισμού On Tour, που απευθύνονται σε υφιστάμενους επαγγελματίες του κλάδου. Στη Next Gen…έκδοση, επιθυμούμε να εμπνεύσουμε, να δημιουργήσουμε awareness, καθώς επίσης και να μεταφέρουμε εικόνες και ψήγματα σκέ- ψης πως στον εργασιακό στίβο υπάρχει κι η προο- πτική του τουρισμού. Και, μάλιστα, η προοπτική αυτή κρίνεται ευμεγέθης, με σημαντικό βάθος χρόνου και πολλαπλές πτυχές εξειδίκευσης και δραστηριοποίη- σης!» , σημειώνει η διευθύντρια εκπαίδευσης του ΙΝΣΕΤΕ. Εκ των έσω ανάπτυξη δεξιοτήτων Στα σχέδια του Ινστιτούτου είναι ένα εκπαιδευτι- κό project συνεχούς λειτουργίας, που θα ξεκινήσει να υλοποιείται άμεσα, στο οποίο θα επιχειρείται η ανάπτυξη των ταλέντων εκ των έσω. «Αφορμή για τη γέννηση του εν λόγω project αποτέλεσε η φράση που ακούμε συχνά-πυκνά στις τουριστικές επιχει- ρήσεις “Δεν βρίσκω προσωπικό για τη «Χ» εργασία, με τις «Ψ» γνώσεις ή τις τάδε ικανότητες και τη δείνα εξειδίκευση”. Καθώς, λοιπόν, ολοένα και πιο συχνά, η απάντηση στα ανωτέρω έχει αρνητικό πρόσημο, σκεφτήκαμε να αντιστρέψουμε το ερώτημα προς τους επιχειρηματίες, προκειμένου να αναλογιστούν πώς θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν διαφορετικά, ενδεχομένως και πιο παραγωγικά, το προσωπικό που ήδη απασχολούν. Μήπως διαθέτουν θησαυρό στα χέρια τους που δεν τον γνωρίζουν ή που πα- ραμένει αναξιοποίητος; Πώς θα αξιολογήσουν το προσωπικό τους, θα το καλλιεργήσουν περαιτέρω και μετεξελίξουν, ώστε να είναι περισσότερο παρα- γωγικό; Ζητήματα τα οποία είναι απολύτως πρακτικά και σχετίζονται με τη διαιώνιση μιας επιτυχημένης επιχείρησης στο μέλλον». Όπως υπογραμμίζει η κυρία Ζαμπέτογλου, στα προσεχή σχέδια βρίσκε- ται κι η αξιοποίηση της τεχνολογίας, με τη μορφή πλατφόρμας, προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθούν τις εκπαιδεύσεις και τα εν γένει σεμινάρια, μέσω distance learning. Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται κι η δημιουργία μιας ηλε- κτρονικής βιβλιοθήκης που θα περιλαμβάνει πλη- θώρα υλικού (λ.χ. εκπαιδευτικά manual). Ζητούμενο οι συνεργασίες Έπειτα από τέσσερα χρόνια καθημερινής όσο κι ενδελεχούς ενασχόλησης με τον τομέα του τουρισμού, η Λία Ζαμπέτογλου έχει κατασταλάξει σε ορισμένες προτάσεις που θα συμβάλλουν στη συνολικότερη βελτίωση τόσο του βαθμού επαγγελ- ματισμού όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών. «Κατ’ αρχάς, αποτελεί άμεσο ζητούμενο η καθιέρωση μιας κουλτούρας συνεργασίας, η οποία στη χώρα μας ανάγεται σε…καλά κρυμμένο μυστικό που ουδείς -σχεδόν- ενδιαφέρεται να ανακαλύψει! Δευτερευό- ντως, καθώς η παροχή εμπειριών προς τους επισκέ- πτες-τουρίστες γίνεται μέσω των υπαλλήλων του τουριστικού τομέα, αυτοί θα πρέπει να αισθάνονται πλήρεις, ικανοποιημένοι κι ευχαριστημένοι από την αντιμετώπιση που τυγχάνουν εντός των ίδιων των επιχειρήσεων του κλάδου. Άρα, ζητείται η καθιέρωση μιας appreciation λογικής, που δεν είναι απαραίτητο να συναρτάται με οικονομικές απολαβές, αλλά με συμπεριφορά, αναγνώριση εργασιακής διαγωγής κι απόδοσης, κι ανάλογη ευχαριστία». • “ Στους σχεδιασμούς του ΙΝΣΕΤΕ είναι ένα εκπαιδευτικό project συνεχούς λειτουργίας, που θα ξεκινήσει να υλοποιείται άμεσα, με το οποίο θα επιχειρείται η ανάπτυξη των ταλέντων εκ των έσω. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=