Τουριστική Αγορά τ. 283

60 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Το marketing, και δη το ψηφιακό, στις μέρες μας κρίνεται ως ζωτικής σημασίας για τον τουρισμό, καθώς με το κατάλληλο μείγμα και την ανάλογη χρήση δύναται να αλλάξει τα δεδομένα που ισχύουν για έναν προορισμό, ή μια επιχείρηση, ή ακόμη και για μια εμπειρία. MARKETING T α διαθέσιμα εργαλεία κι οι ανά- λογες μέθοδοι διακρίνονται από πολλά υποσχόμενα προηγμένα χαρακτηριστικά, μοναδικές λειτουργίες κι εξελιγμένες δυνα- τότητες. Βέβαια, ο βαθμός επιφυλακτικό- τητας απέναντι σε τέτοιες προσεγγίσεις είναι αυξημένος, καθώς μια λανθασμένη επιλογή μπορεί να κοστίσει αδρά. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που ο ανταγωνι- σμός είναι κάτι παραπάνω από έντονος, ενώ οι ευκαιρίες, λόγω και της μεγάλης προσφοράς, δεν δίνονται -πλέον- απλό- χερα! Παρά το γεγονός ότι το ψηφιακό marketing αποτελεί, πράγματι, έναν σπουδαίο τρόπο, προκειμένου ένας ενεργά εμπλεκόμενος παράγοντας στον τομέα του τουρισμού να ενισχύσει τις πωλήσεις και να καλλιεργήσει το ενδι- αφέρον για την επιχείρησή του (lead generation), μπορεί ταυτόχρονα να αποδειχθεί… ναρκοπέδιο από λανθα- σμένες όσο και κοστοβόρες ενέργειες, και παραπλανητικές πληροφορίες. Μά- λιστα, το μεγαλύτερο ποσοστό των επι- χειρήσεων δεν γνωρίζει καν αν υπάρχει κάποια αξιοσημείωτη επιστροφή επί της επένδυσης (Return on Investment - ROI), με αποτέλεσμα πολλοί tour operators να εξακολουθούν να κάνουν χρήση ξεπερασμένων κι αναποτελεσματικών διαφημιστικών τακτικών. Μπορεί κάποτε αυτές να θεωρούνταν επιτυχείς, ωστόσο τώρα στοιχίζουν σε leads, κρατώντας τους αδρανείς! Έχει αποδειχτεί με τον πλέον πειστικό τρόπο πως ό,τι λειτουρ- γούσε μέχρι πρότινος μπορεί σήμερα να αποτελεί τροχοπέδη για την ομαλή, πόσο μάλλον αλματώδη, ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Ποιες ψηφιακές διαδικασίες marketing, όμως, πράγματι αποφέρουν σήμερα αξιοποιήσιμα leads και προω- θούν αποτελεσματικά τις πωλήσεις των Μήπως οι τεχνικές σας είναι ξεπερασμένες; Marketing σημαίνει … χάνω λεφτά; της Βάσιας Αγαπητού

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=