Τουριστική Αγορά τ. 283

62 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ αυξάνονται απλώς τα leads, αλλά τα ποιοτικά leads, αφού μειώνεται ο χρόνος που οι χρήστες απαντούν σε ανούσιες ερωτήσεις! Το πλεονέκτημα μιας διαλε- κτικής προσέγγισης στα αιτήματα μέσω φόρμας ή chat είναι ότι οι επισκέπτες έχουν την εντύπωση μιας εμπειρίας που είναι: • Πιο προσωπική και καθηλωτική- είναι καλύτερο οι ερωτήσεις να γίνονται μια τη φορά, προσομοιάζοντας μια πραγ- ματική συζήτηση, από το να παρου- σιάζεται μια λίστα με ενέργειες που πρέπει να κάνει ο επισκέπτης • Πιο επικεντρωμένη στα προϊόντα (ταξίδια) που προσφέρονται - είναι ευ- κολότερο για τον επισκέπτη να φαντα- στεί τον εαυτό του να πραγματοποιεί ένα από τα ταξίδια που του προσφέρει η εκάστοτε ιστοσελίδα • Πιο επικεντρωμένη στη συλλογή χρή- σιμων πληροφοριών- τον προτιμότερο τύπο ταξιδιών, το budget τους, κι ασφαλώς πληροφορίες επαφής • Λιγότερο εξαρτώμενη από τους ίδιους ή την ομάδα τους, προκειμένου να υπάρχει άμεση αντίδραση, δίχως χρονοτριβή κι ενώ το ενδιαφέρον είναι ακόμη υπαρκτό! Old school τακτική #2: Φοβού τους Δα- ναούς και…Pdf φέροντες! Εδώ και χρόνια, πολλές εταιρείες marketing προσφέρουν στους διαδικτυ- ακούς επισκέπτες τους ένα pdf ως «δώ- ρο», το οποίο θα μπορέσουν να κατεβά- σουν, αν καταχωρίσουν το e-mail τους. Ωστόσο, όπως έχει αποδειχθεί πλέον και στην πράξη, τα εν λόγω pdf αποδεικνύ- ονται, συνήθως, ως… άχρηστα, μιας και οι χρήστες κατεβάζουν ένα σωρό από τέτοια, τα οποία όχι μόνο δεν διαβάζουν, αλλά ενίοτε ξεχνούν ποιος τους τα… δώρισε! Μπορεί για κάποιο διάστημα, και σίγουρα πριν από αρκετό καιρό, η συ- γκεκριμένη τακτική να είχε αποτέλεσμα, όμως σήμερα, κι έπειτα από υπερβολική χρήση, έχει χάσει το νόημά της. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία οι χρήστες έχουν βαρεθεί, ξέρουν τι έπεται και δεν έχουν καμία πρόθεση ή ενδια- φέρον να προβούν σε κάποια ενέργεια. Ακόμα και τα e-mails που λαμβάνουν μετά το download δεν τους ωθούν να λάβουν κάποια απόφαση ή να σχεδιά- σουν το ταξίδι τους καλύτερα. Από την πλευρά των tour operators, το αποτέλε- σμα είναι ότι συλλέγουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις ατόμων από τα οποία δεν θα ακούσουν ποτέ και τίποτα! Υπάρχει, λοιπόν, κάποιος τρόπος συλ- λογής πληροφοριών, αντί παραχώρησης διεύθυνσης e-mail, που να έχει νόημα, προκειμένου να δημιουργήσει leads στις επιχειρήσεις; Σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατων ερευνών, τη θέση των μα- κροσκελών Pdfs, που κανείς δεν έχει τον χρόνο και τη διάθεση να διαβάσει, θα πρέπει να πάρουν εκπαιδευτικής λογικής και χροιάς e-mail, τα οποία θα αποκα- λύπτουν πραγματικά χρήσιμη πληρο- φορία σε μικρές, διαχειρίσιμες δόσεις. Έτσι, όταν οι χρήστες εκπαιδεύονται, αισθάνονται πιο κοντά στην επιχείρηση και μπορούν να θεωρηθούν ως leads. Μάλιστα, καθώς λαμβάνουν ποιοτικό ενημερωτικό περιεχόμενο σε διάστημα ημερών ή και εβδομάδων, είναι πολύ περισσότερο πιθανό, όταν θελήσουν να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι, να απευ- θυνθούν στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Old school τακτική #3: Η…πλάνη της επισκεψιμότητας Πολλοί tour operators εξακολουθούν να αγοράζουν ακριβά διαδικτυακή κίνη- ση, ελπίζοντας ότι, αν έχουν περισσότε- ρους επισκέπτες στην ιστοσελίδα τους, θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Αυτό όμως συμβαίνει εξαιρετικά σπάνια. Αντι- θέτως, η αύξηση του διαθέσιμου budget των διαφημίσεων αποτελεί, συχνά, έναν τρόπο επένδυσης περισσότερων χρη- μάτων στο πρόβλημα, ελπίζοντας ότι θα βελτιωθεί. Η μεγάλη επισκεψιμότητα από μόνη της δεν λέει τίποτα. Αντίθετα, συνήθως, συνιστά «μέτρηση ματαιοδο- ξίας», ειδικά αν δεν υπάρχει αύξηση σε πιο χειροπιαστά αποτελέσματα, όπως ο χρόνος που παραμένουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα, τα likes και τα shares, κι ασφαλώς η συμπλήρωση κάποιας φόρ- μας, αναφορικά με την εκδήλωση ενδια- φέροντος για την πραγματοποίηση ταξι- διού. Άλλωστε, αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών χωρίς αξιολόγηση του τύ- που των επισκεπτών είναι ανούσια, μιας και τι σημασία έχει να πληρώνει κανείς διαφημίσεις που θα τις βλέπουν άτομα που δεν έχουν καμία πρόθεση να αγορά- σουν τα ταξίδια της επιχείρησης. Επομέ- νως, οι tour operators που πωλούν πολύ συγκεκριμένες εμπειρίες θα πρέπει να στοχεύουν στον τύπο των επισκεπτών που θέλουν να προσελκύσουν με πολλή προσοχή. Με άλλα λόγια, 100 επισκέπτες που ταιριάζουν στο προφίλ πελατών της επιχείρησης θα φέρουν περισσότερες κρατήσεις από ότι 10.000 μη-συμβατοί ή ακατάλληλοι επισκέπτες… • “ Με άλλα λόγια, 100 επισκέπτες που ταιριάζουν στο προφίλ πελατών της επιχείρησης θα φέρουν περισσότερες κρατήσεις από ότι 10.000 μη-συμβατοί ή ακατάλλη- λοι επισκέπτες… ” MARKETING

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=