Τουριστική Αγορά τ. 283

64 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ TRENDS το 18% προτίθεται να σπουδάσει ή να ζήσει σε μια διαφορετική χώρα. Άκρως ενδιαφέρον στοιχείο στο τε- λευταίο στατιστικό είναι κι οι απαντή- σεις με βάση το φύλο (27% κορίτσια Vs 13% αγόρια). • Η Γενιά Ζ εμφανίζεται αρκούντως τολ- μηρή, καθώς το 45% των νέων απο- ζητά κάποια μορφής περιπέτεια στα ταξίδια του, για παράδειγμα πτώση με αλεξίπτωτο ή bungee jumping, και το 47% έχει στα άμεσα σχέδιά του την επίσκεψη ή την πεζοπορία σε κάποια extreme τοποθεσία. • Το 48% των νέων της Gen Z τόνισε ότι τα ταξίδια εντός της χώρας διαμονής τους βοηθούν να μαθαίνουν και να ανακαλύπτουν περισσότερα για τον εαυτό τους! Πιο καλή η μοναξιά… Πολλοί νέοι ήδη εξερευνούν τον κό- σμο μαζί με τις οικογένειές τους, με το 45% να δηλώνει ότι επιλέγει αυτή την εναλλακτική, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορούσε να ταξι- δέψει, εξαιτίας της έλλειψης των απαι- τούμενων οικονομικών πόρων. Παρά ταύτα, ολοένα και περισσότεροι εκπρό- σωποι της Gen Ζ δηλώνουν πως θέλουν να απομακρυνθούν από την ασφάλεια της… γονικής φωλιάς! Η ανεξαρτησία φαίνεται ότι αποτελεί προτεραιότητα γι’ αυτή τη γενιά. Τα επόμενα δέκα χρόνια, το 1/3 (38%) της Gen Z σχεδιάζει να έχει ταξιδέψει μόνο του, τουλάχιστον μία φορά (27% γυναί- κες - 44% άντρες). Η Γενιά Ζ δηλώνει ότι προτιμά να ταξιδεύει μόνη της, μιας και πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τα solo ταξίδια είναι καλύ- τερα. Παράλληλα, ποσοστό 14% ισχυ- ρίζεται πως επιθυμεί να ξεκινήσει ένα backpacking ταξίδι μόνο του. Οι «μύχιες» ταξιδιωτικές επιθυμίες τους! Πάνω από τα δύο τρίτα (65%) των νέων (κορίτσια και αγόρια με ίδιο ποσο- στό περίπου) της Gen Ζ έχουν ήδη συν- θέσει τη λίστα με τα ταξίδια που θέλουν να πραγματοποιήσουν στη ζωή τους. Οι λόγοι για τους οποίους έχουν από τώρα έτοιμη την αποκαλούμενη bucket list ποικίλουν: • Ονειροπόλοι: Σχεδόν οι μισοί συμ- μετέχοντες λένε ότι τους αρέσει να σκέφτονται όλα τα μέρη που θα επισκε- φτούν στη ζωή τους. • Μια ατελείωτη λίστα: Περίπου ένας στους δέκα (14%) λέει ότι αντλεί ικανο- ποίηση από το να ταξιδέψει στα μέρη που βρίσκονται στην bucket list του, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, ούτως ώστε να προσθέσει σταδιακά και νέα μέρη. Στην πραγματικότητα, περίπου το ένα τέταρτο (29%) σχεδιάζει να έχει αφαιρέσει από τη λίστα του τουλάχι- στον πέντε μεγάλα ταξίδια, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. • Στην κορυφή σπουδαίων προορι- σμών: Περίπου το ένα τέταρτο (24%) λέει ότι το να έχει μια λίστα με επιθυμη- τούς ταξιδιωτικούς προορισμούς βο- ηθά στο να μην ξεχνά όλα τα απίθανα μέρη που δεν είχε ακούσει ποτέ πριν. • Έμπνευση από το Instagram: 41% δηλώνουν ότι έχουν εμπνευστεί τις δι- κές τους περιπέτειες από τα ταξίδια που ανεβάζουν άτομα επιρροής στα κοινω- νικά δίκτυα. Το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι αυ- τής της γενιάς έχουν διαμορφώσει τη bucket list τους δεν φανερώνει, απλώς, μια πρόθεση για ταξίδια σε νέα μέρη, αλλά μας δίνει και μια πιο ουσιαστική εικόνα της γενικότερης ταξιδιωτικής συμπεριφοράς αυτής της γενιάς. Για παράδειγμα, για το 35% των νέων της γενιάς των Gen Z που δεν διαθέτουν κάποιου είδους bucket list, οι λόγοι εί- ναι οι ακόλουθοι: • Το 23% αισθάνεται ότι οι προτιμήσεις “ Το 45% των Gen Z αναζητά κάποια μορφής περιπέτεια στα ταξίδια του, για παράδειγμα πτώση με αλεξίπτωτο ή bungee jumping! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=