Τουριστική Αγορά τ. 283

65 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του αλλάζουν αρκετά συχνά, γεγονός που επηρεάζει, φυσικά, και τους ταξι- διωτικούς προορισμούς. • Περίπου ένας στους πέντε (17%) δη- λώνει ότι προτιμά να ταξιδεύει αυθόρ- μητα και χωρίς να έχει προβεί σε εκ των προτέρων σχεδιασμούς. • Η Γενιά Z, σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, όταν ερω- τάται γιατί δεν έχει bucket list, απαντά ότι οι λόγοι δεν έχουν σχέση με το γεγονός ότι δεν αγαπά τα αυθόρμητα ταξίδια. Αντίθετα, από το 53% των Baby Boomers που δεν έχουν bucket list, πε- ρίπου ένας στους δέκα λέει ότι οφείλε- ται στο ότι προτιμά να ταξιδεύει χωρίς πλάνο. Τ αξίδια το παν! Η Gen Ζ μεγάλωσε σε έναν κόσμο, όπου την τελευταία δεκαετία οι παγκό- σμιες οικονομικές αναταράξεις ήταν ο κανόνας. Επομένως, η αντίληψη για τη δια- χείριση των οικονομικών, και ειδικό- τερα για τον τρόπο που σκοπεύει να ξοδέψει τα χρήματά της μέσα στην επόμενη πενταετία, είναι ένα χρήσιμο βαρόμετρο για το πώς ιεραρχούνται οι προτεραιότητές της. Για παράδειγμα, οι μισοί εκπρόσωποι της εν λόγω γενιάς θεωρούν ότι τα ταξίδια πάντα αξίζουν. Και, όταν καλούνται να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητες, «τα ταξίδια και το να δουν τον κόσμο» βρίσκονται στην κορυφή (65%) του πώς θέλουν να ξοδέ- ψουν τα χρήματά τους. Η αποταμίευση για τη «μεγαλύτερη επένδυση της ζωής» (ιδιοκτησία) κατατάσσεται αμέσως μετά, ενώ τα υλικά αγαθά βρίσκονται στην τελευταία θέση. Οι προτεραιότητες της Γενιάς Ζ Όταν ερωτώνται σχετικά με το πώς επι- λέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους, τα ταξίδια είναι σταθερά ψηλά σε πέντε από τις εφτά προτιμήσεις της Γενιάς Ζ, ειδικά όταν η σύγκριση αφορά υλικά αγαθά ή άλλες εφήμερες εμπειρίες. Δουλειά συνυφασμένη με τα ταξίδια Είτε σκέφτονται ακόμα για το μελλοντι- κό τους επάγγελμα, είτε μόλις έχουν μπει στην αγορά εργασίας, η έννοια της καριέ- ρας είναι ακόμα νωπή κι άρα είναι λογικό να κατατάσσεται ψηλά, ως η πιο σημαντι- κή εμπειρία ζωής (83%) για τους Gen Zs. Αλλά, με τα ταξίδια να συνιστούν τέτοιο πάθος γι’ αυτή τη γενιά, οι μελλοντικοί ερ- γοδότες καλό θα ήταν να προσέχουν, μιας και το 54% των Gen Ζ υποστηρίζει ότι η ευκαιρία να ταξιδεύει μέσω της δουλειάς είναι καθοριστικός παράγοντας επιλογής της. Επιπροσθέτως, περισσότεροι από τους μισούς (51%) δηλώνουν ότι μια θέση εργασίας, μέσω της οποίας τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίζουν άλλους πολιτι- σμούς, είναι ιδιαίτερα ελκυστική! • “ Κάτι παραπάνω από το 1/3 (37%) των Gen Z σχεδιάζει να έχει επισκεφτεί τουλάχιστον τρεις διαφορετικές ηπείρους μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια! ” Οι προτεραιότητες των Gen Z Ταξίδια (79%) vs Spa/θεραπείες ομορφιάς (21%) Ταξίδια (63%) vs Έξοδοι σε εστιατόρια (37%) Ταξίδια (62%) vs Έπιπλα/σχετικά με σπίτι (37%) Ταξίδια (59%) vs Ρούχα/μόδα/παπούτσια (41%) Ταξίδια (55%) vs Τεχνολογία/gadgets (45%)

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=