Τουριστική Αγορά τ. 284

31 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σε τομείς που περιλάμβαναν οργανωμέ- νο web-site, με δυνατότητα κρατήσεων real time και ψηφιοποίηση διαδικασιών σε βασικούς τομείς της αλυσίδας συναλ- λαγών μας, οριζόντια και κάθετα. Παράλληλα, να υποθέσουμε πως προχωρήσατε στη θέσπιση συγκε- κριμένων στόχων στο επίπεδο της διαχείρισης; Ακριβώς. Ένας από τους στόχους ήταν να επαναπροσδιορίσουμε τη φιλοσοφία της επιχείρησης, πραγματοποιώντας «στροφή» στο brand humanization, το customer centricity, αλλά και το trust building, εφαρμόζοντας μεθόδους micro-management. Έτσι, σταδιακά, το ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών μεγάλωνε κάθε χρόνο, όπως επίσης κι ο αριθμός των ευαγγελιστών της εταιρείας μας. Αυτό οδήγησε στο να ενεργοποι- ήσουμε το reverse marketing, το οποίο έθεσε γερά θεμέλια για την υγεία της εταιρείας μας. Όλα αυτά, βέβαια, τονίζω ότι θέλουν χρόνο, πρακτική στην καθημερινότητα και follow up, online & offline, 12 μήνες τον χρόνο, με σκληρή δουλειά! Καθώς πε- τύχαμε το σύνολο των ανωτέρω να «τρέ- χουν» ως ένας κοινός παρανομαστής, την ίδια στιγμή, σταδιακά, διευρύναμε το online & offline distribution μας σε πολλά κανάλια διανομής, στο ποσοστό που ανα- λογεί στον καθένα. Έχοντας πάντα γνώ- μονα το yield management. Αποτέλεσμα; Σήμερα να είμαστε μια υγιής εταιρεία που τέθηκε σε μικρότερο ρίσκο από εξελίξεις αυτής της κλίμακας που ζούμε τώρα. Η φετινή συνεργασία σας με την Thomas Cook είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτω- βρίου; Εάν ναι, τι κενό αφήνει στην προγραμματισμένη λειτουργία των ξενοδοχείων σας; Υπάρχουν τρόποι να το αντιμετωπίσετε ή θα αναγκα- στείτε να ολοκληρώσετε τη σαιζόν νωρίτερα; Πράγματι, η συνεργασία μας με την Thomas Cook θα έληγε στο τέλος του Οκτωβρίου. Οι εξελίξεις έχουν τεράστια κλίμακα και μας επηρέασαν, αλλά όχι σε βαθμό που να μας αναγκάσουν να ολοκληρώσουμε τη σαιζόν νωρίτερα. Το κενό που έχει δημιουργηθεί είναι δύσκολο να καλυφθεί στο 100%, γιατί για όσες πτήσεις έχουν απομείνει από άλλους Βρετανούς operators, η τιμή… εκτοξεύτηκε δραματικά ή τα προγράμ- ματά τους σταματούν νωρίς. Επίσης, η αβεβαιότητα από τη μεριά των πελατών είναι μεγάλη. Οι άλλες εθνικότητες στις οποίες απευθυνόμαστε καλύπτουν μερι- κώς το κενό αυτό, αλλά, λόγω Οκτώβρη, δεν υπάρχει αρκετό volume. Πώς διαμορφώνεται η επόμενη ημέ- ρα για την επιχείρησή σας, το νησί και την εν γένει τουριστική αγορά; Στην επιχείρησή μας θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαμε. Σαφώς θα πρέπει να επαναπροσδιορί- σουμε μέρος της στρατηγικής μας για περαιτέρω διεύρυνση του πελατολογίου μας σε niche markets, αλλά και πάλι αυ- τό προϋποθέτει χρόνο και γίνεται σταδι- ακά. Η επόμενη μέρα για τη Ζάκυνθο και για ολόκληρη την Ελλάδα προβλέπεται δύσκολη και αυτό αφορά όλους τους stakeholders του τουρισμού. Ο χάρτης του τουρισμού θα αλλάξει και μαζί με αυτόν θα πρέπει να μεταβληθούν κι οι στρατηγικές τόσο των επιχειρήσεων όσο και των προορισμών σε συλλογικό επί- πεδο. Αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η νοοτροπία μας. Να μην φοβόμαστε την αλλαγή και να μην κρατάμε αποστά- σεις από την τεχνολογία! Οφείλουμε τα resources που μας δίνονται απλόχερα σε κάθε προορισμό να μάθουμε να τα μετα- τρέπουμε σε προϊόντα και να τα εξάγου- με στον επισκέπτη μας, παρέχοντάς του μοναδικές εμπειρίες! Απαραίτητη προϋ­ πόθεση, όμως, είναι να εμπλουτίσουμε την τουριστική μας παιδεία και να δου- λέψουμε όλοι σε ένα μεγάλο τουριστικό οικοσύστημα με κοινό στόχο. Εάν δεν γνωρίζουμε πώς να το κάνουμε αυτό, υπάρχουν άλλοι που γνωρίζουν και μπο- ρούν να μας συμβουλέψουν. Το Ιnternet, ως επιχειρηματικό εργαλείο, αυτό που κάνει είναι να δείχνει σε μεγαλύτερη κλίμακα αυτό που πραγματικά είμαστε offline. Οπότε, οι κινήσεις μας πρέπει να είναι προσεκτικές. Πρέπει πρώτα να φτιάξουμε το «σπίτι» μας κι ύστερα να επενδύσουμε online. Μόνο τότε θα απο- κτήσουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων προορισμών.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=