Τουριστική Αγορά τ. 284

32 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ε ξαιτίας του γεγονότος της πτώσης της Thomas Cook, αλλά και του ραγδαίου μετασχηματισμού του τρόπου αναζήτησης κι αγοράς των διακοπών από το ευρύ κοινό, θεωρώ σκόπιμο να παρουσιάσουμε μια σειρά επιβεβλημένων ενεργειών που θα ενισχύσουν την εικόνα και το κανάλι των απευθείας κρατήσεων του ξενοδοχείου. Α. Υλοποίηση digital marketing στρατηγικής για το ξενοδοχείο Η σύγχρονη ξενοδοχειακή επιχείρηση, ανεξαρτήτου μεγέθους, θα πρέπει να συ- ντάξει μια ολοκληρωμένη στρατηγική, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέ- χει η τεχνολογία. Στη διαδικασία κατάρ- τισης οποιασδήποτε digital marketing στρατηγικής θα πρέπει να θέτουμε ξεκάθαρους στόχους και να λαμβάνουμε υπόψη το digital journey, δηλαδή τα βήματα που ακολουθεί ένας εν δυνάμει πελάτης, μέχρι να ολοκληρώσει την κρά- τησή του, και το κοινό στο οποίο απευ- θύνεται, καθώς και να καθορίζουμε τον τρόπο και τη συχνότητα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων. Επίσης, η digital marketing στρατηγική θα πρέπει να καλύπτει και τα 5 στάδια του ταξιδιού, όπως τα έχει ορίσει η Google και παρου- σιάζονται στο παρακάτω διάγραμμα. Ας εξετάσουμε, λοιπόν, ένα προς ένα τα βασικά σημεία μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής. 1 Το website του ξενοδοχείου Το website του ξενοδοχείου αποτε- λεί ένα από τα κυριότερα εργαλεία μας, καθότι είναι το σημείο όπου καταλήγουν όλες οι ενέργειές μας, δηλαδή εκεί όπου οδηγούμε τον υποψήφιο πελάτη μας. Στο σημείο αυτό, να σημειώσουμε πως τo 2015, σύμφωνα με έρευνα της Expedia, ο κάθε χρήστης επισκεπτόταν κατά μέσο όρο 38 ιστοσελίδες ξενοδοχείων, πριν καταλήξει σε ποια θα κάνει την κράτησή του. Σύμφωνα με νεότερη έρευνα του 2017, που διενήργησε η Fuel Travel, ο κάθε χρήστης, πριν από την τελική κρά- τηση, επισκέπτεται 4,4 ιστοσελίδες. Η σύγχρονη τεχνολογία μας προσφέρει τη δυνατότητα να αναγνωρίζουμε εάν ένας χρήστης μας επισκέπτεται για 2η φορά και βέβαια να τον προσεγγίζουμε είτε με μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική ή παρέχοντάς του κάποιες επιπλέον υπηρε- σίες προστιθέμενης αξίας. Ο σχεδιασμός του website του ξε- νοδοχείου μας θα πρέπει να διαθέτει responsive design, δηλαδή να προσαρ- μόζεται σύμφωνα με τη συσκευή που το επισκέπτεται ο χρήστης. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη βάση στην εμπειρία πλοήγησης του χρήστη κι είναι ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης για τη σειρά εμφάνισης στα αποτελέσματα χρήσης των χρηστών. Το BOOK NOW κουμπί θα πρέπει να ακολουθεί τον επισκέπτη σε όλη τη διάρκεια της πλοή- γησης και η διαδικασία της κράτησης να ολοκληρώνεται με απλό τρόπο. Για το περιεχόμενο που φιλοξενεί το website του ξενοδοχείου θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη το ύφος της επι- χείρησής μας καθώς, και το κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Για να μπορέσουμε να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματά μας, θα πρέπει να επιλέξουμε το κα- τάλληλο φωτογραφικό ή video υλικό που θα αναδεικνύει τον χαρακτήρα της επιχείρησής μας. Αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε είναι να μεταφέρουμε την εμπειρία διαμονής στο κοινό μας και να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον του. Ιδι- αίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δώσουμε και στα κείμενα που φιλοξενούνται στο website μας, καθότι, μεταξύ άλλων, χρη- σιμοποιούνται και από τις μηχανές ανα- ζήτησης για τη σχετική κατάταξη στις σελίδες των αποτελεσμάτων τους. Τέλος, όσον αφορά το website μας, θα πρέπει να καταστρώσουμε μια SEO (Search Engine Optimization) στρατη- γική που να έχει ως στόχο να βελτιώσει την κατάταξη του website μας στις διά- φορες μηχανές αναζήτησης. 2 Ολοκληρωμένη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα Η ραγδαία εξάπλωση και συμμετοχή των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύω- σης καθιστούν, πλέον, επιβεβλημένη την παρουσία μας σε αυτά. Θα πρέπει να γίνεται προσεκτική επι- λογή σε ποια δίκτυα θα συμμετέχουμε ως επιχείρηση. Κύριο κριτήριο επιλογής μας θα πρέπει να είναι το προφίλ του στοχευ- όμενου κοινού μας κι εάν χρησιμοποιεί ή όχι το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του Snapchat έχει μεγαλύτερη απήχηση στο νεανικό κοινό, ενώ το Facebook σε μεγαλύτερης ηλικίας κοινό. Σημαντική παρατήρηση είναι πως το περιεχόμενο με το οποίο τρο- φοδοτούμε το κάθε δίκτυο θα πρέπει να έχει το κατάλληλο ύφος και τόνο, σύμφω- να με το κοινό στο οποίο στοχεύει. Επίσης, δεν περιορίζουμε την παρου- σία μας σε ένα μόνο κοινωνικό δίκτυο. Η ανανέωση του περιεχόμενου μας θα πρέπει να είναι αδιάλειπτη, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμα και αν η του- ριστική μας επιχείρηση είναι σε λειτουρ- γία μόνο συγκεκριμένη σαιζόν. Κύρος Ασφής Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency φακελοσ: Thomas Cook Η κατάρρευση της Thomas Cook, πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=