Τουριστική Αγορά τ. 284
33 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Δίνουμε μεγάλη έμφαση και προσοχή στο περιεχόμενο. Χρησιμοποιούμε την κατάλληλη γλώσσα γραφής, αποφεύγο- ντας γραμματικά κι ορθογραφικά λάθη. Απαντάμε επαγγελματικά σε όλες τις αξιολογήσεις και τα σχόλια. 3 Παρουσία σε Online Travel Agents (ΟΤΑ) και Meta Search Στόχος μας είναι η μέγιστη δυνατή εκμε- τάλλευση των διαθέσιμων πλατφορμών. Σε αυτή τη λογική, επιλέγουμε να συμμε- τέχουμε σε ΟΤΑ, όπως η Βooking.com, και meta search πλατφόρμες, όπως το Tripadvisor κι η Trivago. Ο λόγος συμμε- τοχής σε τέτοιες πλατφόρμες, που φαι- νομενικά ίσως θεωρούμε ανταγωνιστι- κές, εξαιτίας των υψηλών ποσοστών που παρακρατούν, είναι ότι μεγιστοποιούμε την εμφάνισή μας και τις εκμεταλλευό- μαστε ως ένα ακόμα κανάλι δημοσιοποί- ησης της επιχείρησής μας. 4 Διάθεση διαφημιστικού budget Για την αποτελεσματικότερη υπο- στήριξη των ψηφιακών ενεργειών μας, καλό είναι να δημιουργήσουμε ένα πλάνο διαφημιστικού εξόδου. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κόστος των online διαφημιστικών ενεργειών είναι από τις οικονομικότερες μορφές διαφήμισης και με το καλύτερο ROI (Return On Investment), δηλαδή επιστροφή αποτε- λέσματος στη διαφημιστική επένδυση. 5 Αξιοποίηση του Email Marketing To email marketing αποτελεί έναν από τους πλέον οικονομικούς τρόπους επικοινωνίας με το υπάρχον ή εν δυνάμει κοινό μας. Σε ό,τι αφορά τους παλαιότε- ρους πελάτες μας, κρατάμε επαφή, ενημε- ρώνοντάς τους για ό,τι νεότερο συμβαίνει στην επιχείρησή μας και βέβαια προσ- δίδοντάς τους προστιθέμενη αξία, μέσω ειδικών προσφορών. Για τους δυνητικούς σας πελάτες, μπορείτε να σχεδιάσετε ειδι- κές προωθητικές ενέργειες στοχεύοντας να σας δώσουν την email διεύθυνση που θα εκμεταλλευτείτε μελλοντικά. 6 Δημιουργία ειδικής τιμολογιακής πολιτικής για επιβράβευση πελατών κι αγορών μέσω website Μία από τις μεγαλύτερες επιβραβεύσεις για έναν υφιστάμενο ή εν δυνάμει πε- λάτη είναι να τον κάνουμε να νιώθει ξε- χωριστός. Με την απόδοση προνομίων που καταλήγουν συνήθως σε καλύτερες τιμές, επιτυγχάνουμε μεγαλύτερες πιθα- νότητες πώλησης άλλα και συναισθημα- τικού δεσίματος με την επιχείρησή μας. 7 Μέτρηση της αποτελεσματικότη- τας των ψηφιακών ενεργειών Το digital marketing, σε αντίθεση με το παραδοσιακό marketing, πλεονεκτεί, κα- θότι παρέχει τη δυνατότητα της άμεσης κι έγκυρης μέτρησης των αποτελεσμάτων. Οι online διαφημιστικές καμπάνιες γίνο- νται μετρήσιμες, μέσα από τα εργαλεία που δίνονται, όπως τα Google Analytics. Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να γνωρί- ζουμε ακόμα και πόσοι ήταν οι δέκτες της διαφήμισης και ποιο ποσοστό αυτών προ- χώρησε στην επιθυμητή ενέργεια. 8 Παρακολούθηση της online φήμης του ξενοδοχείου Καλώς ή κακώς το ξενοδοχείο του σήμε- ρα δέχεται online κριτικές από διάφορες πλατφόρμες. Η σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να δίνει πολύ μεγάλη βαρύτητα στη διαχείριση της online φήμης της. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι τα- ξιδιωτικές κριτικές παραμένουν κύρια πηγή πληροφόρησης για τα ταξίδια, με το 72% να τις διαβάζει πάντα ή συχνά, πριν λάβει την απόφαση να επισκεφτεί κάποιο μέρος για διαμονή, φαγητό ή δραστηριότητες. Στα ξενοδοχεία, το πο- σοστό αυτό εκτοξεύεται στο 81%. Επίσης, η φιλοξενία διαφόρων travel bloggers μπορεί να βοηθήσει στη δη- μιουργία μιας θετικής εικόνας για το ξενοδοχείο μας. Θέλει όμως πολλή προ- σοχή κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των bloggers, ώστε να επιλέξουμε τους σωστούς συνεργάτες, που θα φέρουν σωστά αποτελέσματα και δεν θα κάνουν απλώς τσάμπα διακοπές. Β. Αξιολόγηση της επιχείρησής μας από ειδικούς Αρκετές φορές, για να μπορούμε να βελτιστοποιούμε και μεγιστοποιούμε την επίδοση της επιχείρησής μας, θα πρέπει να ανατρέχουμε στη βοήθεια εξειδικευ- μένων συνεργατών που έχουν την τεχνο- γνωσία κι εμπειρία, ώστε να προτείνουν τυχόν διορθωτικές κινήσεις. Μπορεί τα προαναφερόμενα να αποτελούν έναν καλό αρχικό οδηγό για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων, δυστυχώς, όμως δεν θα λειτουργήσουν σωστά, εάν δεν έχουμε ένα σωστό και λειτουρ- γικό προϊόν: το ξενοδοχείο μας και την προσφερόμενη εμπειρία διαμονής. Καλό είναι, λοιπόν, ανά διαστήματα, να καλούμε ειδικούς συμβούλους οι οποίοι θα αναλαμβάνουν τον ρόλο του επόπτη που καταγράφει τυχόν αδυναμίες στη λειτουργία της μονάδας και θα προτείνει εναλλακτικές λύσεις. Επίσης, μπορούν να μας συμβουλεύουν για το καλύτερο δυ- νατό μείγμα πωλήσεων, προκειμένου να επιτύχουμε τη μέγιστη επίδοση. Συνοψίζοντας, θεωρώ πως η κα- τάρρευση του Thomas Cook αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, προκειμένου να αναδείξουν πρωτότυ- πες και μοναδικές εμπειρίες διαμονής, επικοινωνώντας άμεσα και σε πρώτο πρόσωπο με τον πελάτη τους. Όποια επιχείρηση καταφέρει να προσαρμοστεί στα νέα αυτά δεδομένα θα διαθέτει ένα ισχυρό προβάδισμα έναντι του ανταγω- νισμού της. •
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=