Τουριστική Αγορά τ. 284

37 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Τ ο άλφα και το ωμέγα στον χώρο της φιλοξενίας είναι η εμπειρία του πελάτη. Η διασφάλιση της ικανοποίησης του επισκέπτη είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σε μια αγορά που είναι ολοένα και πιο ανταγωνιστική κι όπου μια άσχη- μη κριτική μπορεί να αποβεί καταστρο- φική για ένα brand. Και στη σημερινή εποχή των κοινωνικών δικτύων, των blogs και των fora, όσο εύκολα δημοσι- εύεται μια κριτική, τόσο εύκολα διαδίδε- ται αστραπιαία σε όλο τον πλανήτη. Βασικός σύμμαχος ενός ξενοδοχείου στην προσπάθεια αυτή, από τη στιγμή που πραγματοποιείται μια κράτηση, μέχρις ότου ο επισκέπτης κάνει check- out, αλλά και μετά από αυτό, είναι η τεχνολογία. Σήμερα που ο κλάδος της φιλοξενίας στη χώρα μας βρίσκεται σε κομβικό στά- διο, είναι σημαντικό οι επιχειρηματίες να αναγνωρίζουν τη σημασία της τεχνολο- γίας για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών τους. Οι επιχειρήσεις που θα υιοθετήσουν πρακτικές ψηφιακού μετα- σχηματισμού είναι βέβαιο ότι θα αυξή- σουν την ταχύτητα και την αποδοτικότη- τα των διαδικασιών τους, προσφέροντας ακόμα πιο πελατοκεντρική εμπειρία στους επισκέπτες τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ξεκινά από το HOS Ο τουριστικός κλάδος θα επωφεληθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό από την υιοθέ- τηση της τεχνολογίας, τόσο λόγω του εξορθολογισμού των διαδικασιών, με αποτέλεσμα την καλύτερη κατανομή κι εξοικονόμηση πόρων, όσο κι από την προσέλκυση νέων πελατών. Ψηφιακός μετασχηματισμός, ωστόσο, σημαίνει κι αλλαγή νοοτροπίας. Αντί, λοιπόν, να περιμένει τους επισκέπτες, το ξενοδο- χείο θα πρέπει να βρίσκεται εκεί όπου βρίσκονται οι δυνητικοί πελάτες του. Πολλαπλά σημεία παρουσίας είναι το κλειδί της επιτυχίας στον ανταγωνιστικό χώρο της φιλοξενίας. Αυτό ισχύει πλέον για κάθε επιχείρηση, πόσο μάλλον για ένα ξενοδοχείο. Σύμφωνα με έρευνες, οι millenials (άτομα ηλικίας 18-34 ετών) αναμένεται ότι θα αντιπροσωπεύουν το 50% του συνόλου των ταξιδιωτών έως το 2025. Οι επιχειρήσεις πρέπει να καθορίσουν τη στρατηγική τους, με βάση τα χαρα- κτηριστικά και τις συνήθειες αυτής της συγκεκριμένης δημογραφικής ομάδας. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να προσφέ- ρουν εύκολο check-in από οποιαδήποτε συσκευή και μια συνολική κορυφαία εμπειρία σε λογική τιμή. Η πορεία προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενο- δοχείων θα πρέπει να ξεκινήσει από την επιλογή μιας σύγχρονης λύσης διαχεί- ρισης της ιδιοκτησίας, μιας λύσης που αξιοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, προσφέροντας στον επιχειρηματία όλα εκείνα τα εργαλεία που θα τον βοηθή- σουν αφενός να διαχειριστεί την επι- χείρησή του σωστά αφετέρου να προ- σφέρει στους επισκέπτες του κορυφαία εμπειρία. Το πρώτο βήμα θα πρέπει να γίνει από το λογισμικό Hotel Operating System (HOS), ή Property Management System (PMS). Το HOS επιτρέπει στις επιχειρήσεις φιλοξενίας να αυτοματοποιούν τις κα- θημερινές εργασίες, όπως κρατήσεις (ηλεκτρονικές και μη), χρεώσεις, POS, τη- λεφωνία, εργασίες ρεσεψιόν, καθαριότη- τα και συντήρηση, ανάθεση δωματίων, κοστολόγηση τροφίμων και ποτών, δια- χείριση υλικού, HR και μισθοδοσία κ.ά. Επιπλέον, ένα σύγχρονο HOS θα πρέ- πει να μπορεί να ενσωματωθεί ή να δια- συνδεθεί με λύσεις τρίτων όπως κεντρι- κά συστήματα κρατήσεων, συστήματα διαχείρισης εσόδων κι απόδοσης, back office, POS, συστήματα ασφαλείας, pay- TV, συστήματα εξουσιοδότησης κάρτας πληρωμών και διαχείρισης καναλιών (channel management). top- 5 χαρακτηριστικά για HOS Οι επιχειρηματίες συχνά κάνουν το λάθος να επιλέγουν πολύπλοκες λύσεις HOS, που δεν πληρούν τις βασικές απαι- τήσεις τους, ή επιλέγουν μια λύση που διαθέτει χαρακτηριστικά που δεν πρό- κειται να χρησιμοποιήσουν. Μια από τις

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=