Τουριστική Αγορά τ. 284

38 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ σημαντικές ιδιαιτερότητες της βιομηχα- νίας της φιλοξενίας στην Ελλάδα είναι ότι υπάρχουν αμέτρητα μικρά και μεγάλα καταλύματα, οικογενειακές επιχειρήσεις, ενοικιαζόμενα δωμάτια, αλλά και μεγά- λες μονάδες ξενοδοχείων, κάποιες εκ των οποίων ανήκουν σε διεθνείς ομίλους. Αυ- τό σημαίνει ότι δεν κάνουν όλες οι λύσεις HOS/PMS σε όλους. Για να βοηθήσουμε τους ξενοδόχους να λάβουν τη σωστή απόφαση κατά την επιλογή ενός συστήματος διαχείρισης, δημιουργήσαμε μια λίστα χαρακτηριστι- κών που θα πρέπει να αναζητήσουν σε μια ολοκληρωμένη λύση. 1 Real-time αναφορές και BI Τα σωστά δεδομένα οδηγούν σε σωστές αποφάσεις, οπότε είναι προφα- νές ότι τα reports αποτελούν μια πολύ σημαντική πτυχή των λειτουργιών και του στρατηγικού σχεδιασμού του ξενο- δοχείου. Όταν θα πρέπει να ληφθεί η απόφαση επιλογής ενός HOS, θα πρέπει να διερευ- νηθούν οι διάφορες αναφορές που πα- ράγει (τεχνολογία Business Intelligence – BI) σε συνδυασμό με το κατά πόσον θα βοηθήσουν την επιχείρηση να αποκτήσει αναλυτική εικόνα για τα έσοδα, τα κέρδη και τις επιδόσεις της. Είναι σημαντικό οι αναφορές αυτές να δημιουργούνται σε πραγματικό χρόνο. 2 Ολοκληρωμένο σύστημα κρατήσεων Πολύ συχνά μια ξενοδοχειακή μονάδα χάνει άμεσες κρατήσεις, επειδή δεν δια- θέτει ενσωματωμένο μηχανισμό on-line κρατήσεων στην ιστοσελίδα της ή δεν συνεργάζεται με κάποια τρίτη υπηρεσία που να το κάνει (κάποιες από αυτές θα δούμε στις επόμενες σελίδες του Αφι- ερώματος). Ακόμα όμως κι αν διαθέτει σύστημα on-line κρατήσεων, μπορεί να χάνει πελάτες, εάν χρεώνει προμήθεια ή αν το σύστημα δεν είναι βελτιστοποιημέ- νο για φορητές συσκευές (responsive). Έτσι, η επιλογή μιας ολοκληρωμένης λύσης HOS θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει τη δική της μηχανή on-line κρατήσεων, με πρόβλεψη για χρήση από «έξυπνες» φορητές συσκευές. 3 Διαχείριση διαδικτυακών καναλιών Το τοπίο διανομής της τουριστικής βιομηχανίας εξελίσσεται με εκθετικό ρυθμό, καθώς πολλά on-line τουριστικά πρακτορεία (OTA), μετα-μηχανές ανα- ζήτησης, χονδρέμποροι, websites με reviews, κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και aggregators εισέρχονται στην αγορά. Για να επιβιώσουν, να επιτύχουν και να εξασφαλίσουν την αναγνωρισιμότητά τους, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας πρέπει να έχουν παρουσία σε πολλαπλές on-line πλατφόρμες/κανάλια. Επομένως, είναι σημαντικό η λύση HOS να περιλαμβάνει έναν αξιόπιστο, ισχυρό κι ολοκληρωμένο διαχειριστή καναλιών. Υπάρχουν, ωστόσο, και πολ- λές ανεξάρτητες υπηρεσίες channel management που λειτουργούν στο cloud κι ενσωματώνονται εύκολα σε ένα υφιστάμενο HOS. Ένας «διαχειριστής καναλιών», λοιπόν, είναι απαραίτητος για να συνδεθεί το ξε- νοδοχείο με τους OTAs και τα παγκόσμια συστήματα διανομής (GDSs). Έτσι, η δια- νομή των δωματίων θα γίνεται σε πραγ- ματικό χρόνο, επιτυγχάνοντας δυναμική τιμολόγηση, διευρύνοντας την πρόσβα- ση των επιχειρήσεων στο Internet μέσω ενός ενιαίου συστήματος, αποφεύγοντας τις διπλοκρατήσεις. Η επιλογή ενός λογι- σμικού διαχείρισης που δεν παρέχει αυτή τη λειτουργία θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστια απώλεια εσόδων. Επιπλέον, ένα σύγχρονο HOS δεν θα πρέπει να αγνοεί τα κοινωνικά δίκτυα και τα τουριστικά websites μεγάλης επισκεψιμότητας με reviews. Επιπλέον, η δυνατότητα απευθείας κράτησης δωμα- τίου μέσω της σελίδας του ξενοδοχείου στο Facebook είναι ένα σημαντικό πλεο- νέκτημα που θα φέρει πρόσθετα έσοδα στην επιχείρηση. Τι κάνει ένα HOS/PMS } Διαχείριση κρατήσεων: Διαχείριση και παρακολούθηση των κρατήσεων και της κατανομής των δωματίων, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης του δωματίου, του αριθμού επισκε- πτών και των εκπτώσεων. } Διαχείριση ρεσεψιόν: Παρακολούθηση επισκεπτών εντός κι εκτός, έκδοση καρτών-κλειδιών και διαχείριση αιτημάτων που σχετίζονται με αλλαγές δωματίων και κρατήσεων. } Διαχείριση καθαριότητας: Έλεγχος και παρακολούθηση της κατάστασης κάθε δωματίου, ανάθεση καθηκόντων σε προσωπικό καθαριότητας και δημιουργία αναφορών συντήρησης. } Ηλεκτρονικές κρατήσεις: Προγραμματισμός και διαχείριση ηλεκτρονικών κρατήσεων, μέσω ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, τρίτης μηχανής κράτησης ή ΟΤΑ. } Ενσωμάτωση σε GDS/OTA: Καταχώριση τιμών και πληρότητας σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες/κανάλια και μέσω τρίτων συνεργατών κράτησης δωματίων. } Διαχείριση συντήρησης: Σχεδιασμός, οργάνωση κι έλεγχος των εργασιών συντήρησης. Παρακολούθηση των αιτήσεων συντήρησης κι ενημέρωση της κατάστασής τους, εξασφαλί- ζοντας τη μακροζωία της ακίνητης περιουσίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=