Τουριστική Αγορά τ. 284

40 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ 4 Διαχείριση εσόδων Το λογισμικό HOS επιτρέπει στους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες επιχειρή- σεων να εφαρμόζουν αποτελεσματικές στρατηγικές διαχείρισης εσόδων, με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν από βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI), όπως η μέση ημερήσια τιμή (ADR), τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (REVPAR) και άλλα. Τα στοιχεία αυτά βοηθούν τους ξε- νοδόχους να δημιουργούν μια ευέλικτη στρατηγική τιμολόγησης δωματίων, η οποία τους επιτρέπει να μεγιστοποιούν τα έσοδα για την ιδιοκτησία τους. Ένα HOS θα πρέπει να προσφέρει τη δυνατότητα παρακολούθησης του comp-set σε πραγματικό χρόνο. Πολλές λύσεις προσφέρουν τη δυνατό- τητα ειδοποίησης σχετικά με τις αυξήσεις ή μειώσεις των τιμών των ανταγωνιστών της επιχείρησης απευθείας στα εισερχό- μενα. 5 Ασφάλεια δεδομένων Με τον κανονισμό GDPR να βρίσκε- ται ήδη σε ισχύ, οι ξενοδόχοι θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στα χαρα- κτηριστικά ασφάλειας δεδομένων που προσφέρονται. Το HOS θα πρέπει να διασφαλίζει ότι θα παραμείνουν ασφαλή και προστατευμένα. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πού αποθηκεύονται τα data (ειδικά σε cloud λύσεις), καθώς και το εάν οι πληρωμές με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες πραγματοποιούνται μέσω του συστήματος ή σε συνεργασία με κάποιον χρηματοπιστωτικό φορέα. Συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) Στην αγορά υπάρχει μια τεράστια γκάμα από συστήματα λογισμικού δια- χείρισης ακινήτων φιλοξενίας. Η επιλογή μιας λύσης που ταιριάζει στον προϋπο- λογισμό και τις εκάστοτε επιχειρηματικές ανάγκες δεν είναι απλή υπόθεση. Η επιχείρηση θα πρέπει να υπολογίσει με ποιον τρόπο το HOS θα επηρεάσει το φόρτο εργασίας του προσωπικού και να αξιολογήσει κατά πόσον η αρχική αγορά θα καλύψει τις ανάγκες με την πάροδο του χρόνου ή αν θα απαιτήσει δαπανη- ρές αναβαθμίσεις στο μέλλον. Οι πρόσθετες δαπάνες σχετικά με την αναβάθμιση, τη συντήρηση, την εκπαί- δευση των εργαζομένων και την εγκα- τάσταση υλικού/λογισμικού μπορούν να αυξήσουν το συνολικό κόστος ιδιο- κτησίας του συστήματος. Εδώ, οι cloud λύσεις έχουν σαφές πλεονέκτημα, καθώς δεν απαιτούν εγκατάσταση, χειροκίνητες αναβαθμίσεις, ούτε πρόσθετες επενδύ- σεις σε hardware. Το ξενοδοχείο στα…σύννεφα Στην εποχή του software-as-a-service (SaaS) και των ευέλικτων συνδρομητικών μοντέλων τιμολόγησης (pay-as-you-go), οι επιχειρήσεις για πρώτη φορά βρίσκο- νται αντιμέτωπες με μια κατάσταση, που το λογισμικό που χρησιμοποιούν δεν αγοράζεται «από το ράφι», ούτε εγκαθί- σταται τοπικά στα συστήματά τους. Όσες επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει cloud λύσεις (CRM, ERP, HR κ.λπ .) έχουν αντιληφθεί τα πλεονεκτήματά τους από την πρώτη κιόλας ημέρα. Το μοντέλο του SaaS έχει επεκταθεί και στον ξενοδοχειακό κλάδο, με full cloud κι υβριδικές λύσεις από κορυφαίους κατασκευαστές να βρίσκονται ήδη σε χρήση σε χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το cloud έχει βοηθήσει τον κλάδο να διευρύνει τη λειτουργικότητα των λύσεων σε νέους τομείς υπηρεσιών. Αυτές περιλαμβάνουν on-line/mobile check-in, room service, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου δωματίου, virtual receptionist και πολλά άλλα. Αυτές οι νέ- ες λειτουργίες χρησιμοποιούνται κυρίως από τους επισκέπτες, μέσω των δικών τους smartphones, ή παρέχονται από το ξενοδοχείο σε λόμπι ή κι εντός των δωματίων, μέσω συσκευών αφής τύπου kiosk ή tablet. ΑΦΙΕΡΩΜΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=