Τουριστική Αγορά τ. 284

51 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ O ι τεχνολογίες στον κλάδο της φι- λοξενίας αναπτύσσονται συνεχώς, προσφέροντας νέες δυνατότητες και χαρακτηριστικά για τη βελτιστοποίηση των καθημερινών λειτουργιών της επι- χείρησης. Ένα σωστά επιλεγμένο HOS/ PMS μπορεί να βελτιώσει την εξυπηρέ- τηση, κάνοντας ομαλότερη τη διαδικα- σία check-in και check-out, αυτοματο- ποιώντας την καθαριότητα/συντήρηση, υποστηρίζοντας τη δημιουργία προφίλ επισκέπτη, ώστε να προσφέρει στους πελάτες ειδικές προσφορές και περισ- σότερες πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο. Κατά την επιλογή μιας λύσης HOS/ PMS, είναι σημαντικό να εξεταστεί κατά πόσον μπορεί να ενσωματώνεται σε λογισμικό τρίτων κατασκευαστών – εάν κάτι τέτοιο κριθεί απαραίτητο. Για οποιαδήποτε επιχείρηση, οι λει- τουργίες κράτησης δωματίων, front desk, η διαχείριση καναλιών και οι μονάδες housekeeping είναι κρίσιμες. Τα θέρετρα, ενδεχομένως, απαιτούν λειτουργίες POS και ξεχωριστό CRM module, ενώ μια αλυσίδα ξενοδοχείων χρειάζεται μια λύση που να μπορεί να διαχειρίζεται πολλαπλά ακίνητα/μονά- δες. Από την άλλη, ένα HOS/PMS για ένα ξενοδοχείο με συνεδριακό κέντρο θα πρέπει να αποκλειστεί, εάν δεν διαθέτει back-office με λειτουργίες διαχείρισης catering κι εκδηλώσεων. Δεν κάνουν όλες οι λύσεις HOS/PMS για όλους. Η επιχείρηση θα πρέπει να σταθμί- σει προσεκτικά τις ανάγκες της και να επιλέξει εκείνη που την καλύπτει είτε συνολικά από την αρχή, είτε με πρόσθε- τα modules (on-line booking, channel management για παράδειγμα). Υπάρχουν λύσεις της μορφής όλα- σε-ένα, αλλά κι άλλες με πρόσθετα modules, που μπορεί κανείς να προσθέ- σει όσα κι όποτε τα χρειαστεί. Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη επιλογή θα πρέπει να είναι το cloud. Προφανώς, απαιτείται σταθερή κι αξιόπιστη ευρυ- ζωνική σύνδεση στο Internet, κάτι που ωστόσο δεν είναι καθόλου δεδομένο στα απομακρυσμένα νησιά της χώρας μας, που μπορεί να είναι πανέμορφα και πόλος έλξης για χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο, αλλά πολλές φορές έχουν σοβαρές ελλείψεις σε τεχνολογι- κές υποδομές. Σήμερα οι καταναλωτές περιμένουν να αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις υπηρεσιών φιλοξενίας σε διάφορα ψη- φιακά κανάλια και να λαμβάνουν γρήγο- ρες απαντήσεις. Το να μπορεί το προσωπικό μιας επι- χείρησης να παρακολουθεί όλα αυτά τα κανάλια και να προσφέρει άμεση εξυπηρέτηση είναι όχι μόνο δύσκολο, αλλά πολλές φορές, πρακτικά αδύνατο. Το «πρόβλημα» λύνεται μέσα από τα chatbots και την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI). Για όσους δραστηριο- ποιούνται στον κλάδο της φιλοξενίας, η υιοθέτηση των νέων τεχνολογικών τά- σεων είναι υψίστης σημασίας, όχι μόνο για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελα- τών αλλά και για τη βελτίωση των εσω- τερικών τους διαδικασιών. Μελετώντας τις τεχνολογικές τάσεις που αναφέραμε πιο πάνω, αλλά κι άλλες, η επιχείρηση μπορεί να διασφαλίσει ότι θα βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τον αντα- γωνισμό. • Συμπεράσματα ΠΡΟΪΟΝ ΕΙΔΟΣ CHANNEL MANAGER BOOKING ENGINE ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΘΕΣΗ AboutHotelier Booking engine/ channel manager Ενσωματωμένο Ενσωματωμένο Cloud/συνδρομή AboutHotelier Αλέξανδρος Front Office PMS Ενσωματωμένο Ενσωματωμένο Cloud Sunsoft BookOnlineNow Online booking engine Add-on Cloud/συνδρομή BookOnlineNow BookWize Booking engine/ channel manager Ενσωματωμένο Cloud/συνδρομή/ ποσοστά BookWize Bookres Booking engine/ channel manager Ενσωματωμένο Cloud/συνδρομή BookRes EasyHotelia PMS Ενσωματωμένο Ενσωματωμένο On premises/cloud EasyHotelia Ermispro PMS Όχι Ενσωματωμένο On premises HiT Hospitality Integrated Technologies Galaxy Hospitality Suite PMS Σύνδεση με τρίτες λύσεις Σύνδεση με τρίτες λύσεις On premises SingularLogic HotelAvailabilities Channel manager Σύνδεση με τρίτες λύσεις Σύνδεση με τρίτες λύσεις Cloud HotelAvailabilities Oracle Hospitality Suite8 Property PMS Ενσωματωμένο Ενσωματωμένο On premises Oracle Protel PMS Add-on Add-on Cloud HiT Hospitality Integrated Technologies Pylon Hospitality PMS Σύνδεση με τρίτες λύσεις Σύνδεση με τρίτες λύσεις On premises/rent/cloud Epsilon Net WebHotelier Booking engine Ενσωματωμένο SaaS WebHotelier

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=