Τουριστική Αγορά τ. 285

26 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η φετινή χρονιά ανέδειξε αρκετές διαφοροποιήσεις στις επιλογές των Βρετανών τουριστών. Οι πε- ρισσότεροι επέλεξαν πιο πολυτελείς δι- ακοπές κι υπήρξε άνοδος σε προσωπικά πακέτα αλλά και σε ταξίδια πέρα από τα συνηθισμένα! Ο βρετανικός τουριστικός οργανισμός, ABTA, δημοσίευσε στις αρχές του Οκτω- βρίου έρευνα για τις τάσεις και τις προ- τιμήσεις των Βρετανών τουριστών που κέρδισαν έδαφος τη φετινή τουριστική σαιζόν. Παρά τις δυσάρεστες εξελίξεις που υπήρξαν στη χώρα και στον τουριστικό κλάδο γενικότερα, μετά την κατάρρευση της Thomas Cook, τα στοιχεία που εντό- πισε η ABTA είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την τουριστική αγορά της Βρετανίας, που τροφοδοτεί με χιλιάδες τουρίστες πολλούς ελληνικούς προορισμούς. Είναι, όμως, κι εξαιρετικά διαφωτιστικά για τις ποιοτικές απαιτήσεις και προσ- δοκίες που έχουν οι Βρετανοί τουρίστες από τα ταξίδια που πραγματοποιούν. Το 2019 το 88% του πληθυσμού έκανε κάποιο ταξίδι. Αποτελεί το υψηλότερο νούμερο από το 2011. Το σημαντικό είναι ότι οι Βρε- τανοί εξέτασαν πιο ενδελεχώς τα επιμέ- ρους κομμάτια των διακοπών τους, όπως τον τύπο του ταξιδιού, το πού θα μεί- νουν, πώς θα ταξιδέψουν, τι θα κάνουν στις διακοπές τους, κι όλα αυτά εντός ενός συγκεκριμένου προϋπολογισμού. Στόχος η προσιτή πολυτέλεια Για πρώτη φορά φέτος, η ΑΒΤΑ ερεύ- νησε και κατέγραψε τις κατηγορίες δια- μονής που επιλέγουν οι Βρετανοί τουρί- στες, γεγονός που υπήρξε αποκαλυπτικό για το επίπεδο προσδοκιών που έχουν. Η διαμονή σε ξενοδοχεία πολλών αστέ- ρων δεν θεωρείται πλέον πολυτέλεια για λίγους, καθώς φέτος το 55% επέλεξε να μείνει σε ξενοδοχείο 4 αστέρων. Το αντί- στοιχο ποσοστό στις οικογένειες ανεβαί- νει στο 60%. Το 20% επέλεξε ξενοδοχείο 5 αστέρων και μάλιστα το ποσοστό αυτό έφτασε στο 24% για τις ηλικίες 25-34 και για τις άνω των 75 ετών. Μόλις το 25%, επί του συνόλου, επέλεξε φτηνότερες λύσεις για τις διακοπές του. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες επέλεξαν σε μεγαλύτερο ποσοστό και πιο άνετη πτήση. Το 37% έκλεισε θέσεις premium economy ή υψηλότερης κλάσης. Πάλι οι ηλικίες 25-34 φαίνονται πιο επιλεκτικές, αφού το ποσοστό ανέβηκε στο 48%, ενώ κι οι οικογένειες προέβησαν σε ανάλογες επιλογές, σε ποσοστό 47%. Επίσης, υπήρξε επιδίωξη για «μικρές πολυτέλειες», όπως μεταφορά απο- σκευών από και προς το αεροδρόμιο, παραμονή σε premium lounge του αερο- δρομίου κ.ά. Μπορεί το τουριστικό πακέτο να πα- ραμένει δημοφιλές για τους Βρετανούς, αλλά πλέον φαίνεται πως αναζητούν πε- ρισσότερες επιλογές. Νέες ταξιδιωτικές τάσεις Απο τους βρετανουσ “ Το 24% στις ηλι- κίες 25-34 επέλεξε να μείνει σε ξενοδοχείο 5 αστέρων, ενώ το 48% της ίδιας ομάδας ταξίδεψε με premium economy ή και υψηλότερη κλάση. ” φακελος/ UK

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=