Τουριστική Αγορά τ. 285

39 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ νο και Γεώργιο) και το 1978 κληροδοτήθηκε στον Δήμο Τρικκαίων από τον Ιωάννη Ματσόπουλο, μεγάλο ευεργέτη της πόλης, σύμφωνα με την επι- θυμία του, όπως εκφράστηκε και στη διαθήκη του. Έτσι, το 2011, με αφορμή τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, αποφασίστηκε να αξιοποιηθεί, δημιουρ- γώντας ένα θεματικό πάρκο, περισσότερο έχοντας στον νου την ικανοποίηση των τοπικών αναγκών, εν είδει μιας τοπικής γιορτής. Για την ακρίβεια, στις 9 Δεκεμβρίου 2011 άνοιξε τις πόρτες του το μεγαλύτερο χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της Ελλάδας. Επισημαίνεται πως το κτιριακό συ- γκρότημα του Μύλου Ματσόπουλου εκτείνεται σε περισσότερα από 3.500τ.μ., ενώ βρίσκεται σε μια συνολικότερη έκταση 90 στρεμμάτων. Ξεκίνησε, ουσιαστικά, ως πείραμα και τρόπος αξιοποίησης ενός προϋπάρχοντος περιουσιακού στοιχείου, λόγω και του γεγονότος πως θέριευε η οικονομική κρίση. Υπάρχει… ζωή πέραν του Sea & Sun; Το πείραμα του 2011 έχει φτάσει σήμερα να έχει χρονική διάρκεια λειτουργίας 40 ημερών, να προ- σελκύει λίγο περισσότερο από 1,2 εκατομμύρια τουρίστες, να ενισχύει την τοπική οικονομία με μερικά εκατομμύρια ευρώ, να… εκτινάσσει την πληρότητα σε ξενοδοχεία, καταλύματα, χώρους εστίασης κι αναψυχής, να δημιουργεί εκατοντάδες άμεσες νέες θέσεις εργασίας, ενώ η δημοσιότη- τα που λαμβάνει η ίδια η πόλη των Τρικάλων να είναι way over and above, ακόμη και των πλέον αισιόδοξων προβλέψεων! Αποτέλεσμα; Να έχει τοποθετηθεί δυναμικά στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας, αξιοποιώντας την εκτός «παραδοσια- κής» ήλιος και θάλασσα season, δίχως υπέρμετρες επενδύσεις, μα με εντυπωσιακά κέρδη! Η επιτυχία μπορεί να μην φέρει ένα και μό- νο ονοματεπώνυμο, μα σίγουρα πιστώνεται εν πολλοίς στον άνθρωπο που ηγείται μιας ομάδας γεμάτης ιδέες, τόλμη, πάθος για τον τόπο του: Δη- μήτρης Παπαστεργίου. Δήμαρχος Τρικκαίων από το 2014, επανεξελέγη από τον α’ γύρο των πρό- σφατων αυτοδιοικητικών εκλογών, με ποσοστό 57,5%, καρπούμενος μια σειρά από καινοτόμες δράσεις, υπηρεσίες και πολιτικές, οι οποίες έχουν μεταβάλλει την πόλη σε έναν new era «want to live» προορισμό! «Στη χώρα μας υπάρχει ένα ποσο- στό ανθρώπων που θεωρεί πως ο δήμαρχος οφείλει να ασχολείται με την καθημερινότητα των δημοτών του, την οποία ορίζουν, αν όχι αποκλειστικά, σχεδόν εξ ολοκλήρου, με την αποκομιδή των σκουπιδιών και την εν γένει καθαριότητα, την προώθηση ποικί- λων αιτημάτων, τη χορήγηση μιας ευρείας γκάμας αδειών, τα έργα οδοποιίας, την πεζοδρόμηση, τους χώρους στάθμευσης των οχημάτων κ.ο.κ. Εξυπα- κούεται πως αυτά ασφαλώς κι αποτελούν τμήμα των υποχρεώσεων και καθηκόντων ενός δημοτικού άρ- χοντα, ωστόσο ούτε περιστρέφονται, πόσο μάλλον, εξαντλούνται σε αυτά. Αντιθέτως, ένας δήμαρχος οφείλει να αναζητά τρόπους να αναδείξει τα ιδιαίτε- ρα χαρακτηριστικά του τόπου του και να τα εντάξει σε ένα αναπτυξιακό πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει ποικίλες πτυχές, μια εκ των οποίων αποτελεί κι ο του- ρισμός. Έτσι, εξ άλλου, συνέβη και στην περίπτωσή μας» , δηλώνει ο δήμαρχος Τρικκαίων. Ένα concept - άπειρα οφέλη! «Καρδιά» της τουριστικής έκφανσης της πόλης των Τρικάλων αποτέλεσε ο Μύλος Ματσόπου- λου, ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει μετατραπεί σε σημείο αναφοράς και πολιτισμικής δημιουργίας, σε πολυδύναμο κέντρο πολιτισμού που ξεπερνά τα «στενά» όρια του Δήμου, χάρη στη λειτουργία μιας σειράς δράσεων πολιτισμού από την πλευρά μιας νεαρής ηλικίας ομάδας ανθρώπων. Αρκεί να σημειωθεί πως ο Μύλος σήμερα θεωρείται ως ιστορικό-βιομηχανικό πάρκο και πολιτιστικό κέντρο. Στεγάζει δε, μεταξύ άλλων, τον Δημοτικό Κινηματογράφο, το Δημοτικό Θέατρο και την Πειραματική του Σκηνή, το Δημοτικό Εργαστήρι Ζωγραφικής, τη νέα θεατρική σκηνή «Μηχανουρ- γείο», την Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων, τον Σύλλογο Ορειβασίας Χιονοδρομίας Τρικάλων (ΣΟ- ΧΤ), το cine cafe και, φυσικά, τον Μύλο των Ξωτι- κών! «Όταν η παράταξή μας πρωτοεξελέγη, το 2014, “ Η πόλη των Τρικάλων, πληθυσμού 60.000 ατόμων, υποδέχεται 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες, σε χρονικό διάστημα 40 ημερών, χάρη στο χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο του «Μύλου των Ξωτικών»! ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=