Τουριστική Αγορά τ. 285

4 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. Κεντρικά Γραφεία: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Παναγιώτης Μαρκέτος ΣΥΝΤΑΞΗ: Γιάννης Αποστολόπουλος ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη, Eμμανουέλα Λιάκουρα, Κέλλη Αντωνάκου, Αλεξία Ξυγκόρου ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤιμΗ τΕΥχουΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Λ ένε πως κάθε τέλος αποτελεί μια αρχή και, υπό αυτό το πρίσμα, η ολοκλήρωση της θερινής τουριστικής σαιζόν συνδέεται με το γύρισμα της κλεψύδρας, η οποία θα σημάνει την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου. Η αλήθεια είναι πως δεν υφίσταται χρόνος για χάσιμο, καθώς οι απαιτήσεις είναι υψηλές, τα «θέλω» πολλαπλάσια, ο ανταγωνισμός αυξάνει μέρα με τη μέρα και το διεθνές τουριστικό τοπίο βιώνει μια πρωτόγνωρη φάση ανακατατάξεων και μετεξέλιξης. Η διείσδυση της τεχνολογίας εισάγει νέα δεδομένα, διαμορφώνοντας καινούριες σταθερές, ο μέσος όρος ηλικίας των ταξιδιωτών διαρκώς μικραίνει, η γνώση κι η εμπειρία των επισκεπτών «τροφοδοτεί» τους παρόχους υπηρεσιών με την απαιτούμενη δημιουργική σκέψη και τον ανάλογο χώρο, ώστε να προκρίνουν νέα όσο κι εμπνευσμένα προϊόντα. Παράλληλα, το περιεχόμενο πρέπει να διαφοροποιείται και να ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ το ζήτημα της τιμολογιακής πολιτικής μπορεί πάντοτε να έχει τους… θιασώτες του, ωστόσο χρήσιμο θα ήταν να έχετε κατά νου πως δύναται να κινηθεί προς δύο κατευθύνσεις! «The time is now!», όπως ακούγεται ολοένα και συχνότερα από πολλές πλευρές της τουριστικής βιο- μηχανίας. Η αγορά ωριμάζει, οι συνθήκες μεταβάλλονται, οι προκλήσεις που ορθώνονται μπροστά είναι πολλές, όσο και πιεστικές, τα αριθμητικά μεγέθη σε επίπεδο head-counting πρέπει να αντικαθίστανται από το περιεχόμενο του ταμείου στο τέλος κάθε ημέρας, ενώ τα συνήθως απειράριθμα στοιχεία που φέρουν έντονη τη σφραγίδα της εντοπιότητας (λ.χ. γαστρονομία, πολιτισμός, δραστηριότητες, φύση, πίστη, καλλιέργειες κ.ά.) πρέπει να αποτελούν βασικά «συστατικά» στο συνολικότερο «μίγμα» του πα- ρεχόμενου προϊόντος. Δεν νοείται τουρισμός δίχως εμπειρίες! Εμπειρίες, οι οποίες θα είναι πλήρεις, διαφορετικές, «καθαρές», μοναδικές. Τέτοιες, που θα εντυπώνονται στο μυαλό, την καρδιά και την ψυχή κάθε επισκέπτη ξεχωριστά, ο οποίος με τη σειρά του θα μετατρέπεται σε… διαπρύσιο κήρυκα - πιστό οπαδό ενός προορισμού. Το κυριότερο στοιχείο για τη θεμελίωση της αλλαγής είναι η πρόκληση του status quo κάθε ενός εξ υμών. Μπορεί να θεωρείτε πως «έτσι κάνουμε τα πράγματα εδώ», ωστόσο οι απαιτήσεις και τα δεδομένα μεταβάλλονται καθημερινά. Ενδεχομένως να είναι πραγματικότητα η παραδοχή πως «εμένα δεν μου έδειξε κάποιος πώς να το κάνω», όμως, καθώς η γνώση αποτελεί δύναμη και νομοτελειακά οδηγεί σε κέρδη, φροντίστε να τη μοιραστείτε και να τη διαχειριστείτε παραγωγικά με το προσωπικό σας. Ίσως θεωρείτε πως «εδώ και τόσες δεκαετίες καταγράφουμε μια επιτυχημένη πορεία, γιατί να αλλάξουμε τώρα;», ωστόσο ήδη στην αγορά προκύπτουν νέα concept, καινούριο περιεχόμενο, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και προσωποποιημένα new age προϊόντα, τα οποία μεταβάλλουν θεμελιωδώς την κατάσταση. Χρήσιμο θα ήταν να κοιτάξουμε στον καθρέφτη μας, εάν αναλογιζόμαστε το ποιους θα πλήξει πρώτα το disruptive κύμα… Ώρα ανασύνταξης κι επανασχεδιασμού! Και να θυμάστε: το μέλλον δεν έρχεται, αλλά είναι ήδη εδώ!

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=