Τουριστική Αγορά τ. 285

40 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ θέσαμε ορισμένους προγραμματικούς στόχους, εις εκ των οποίων ήταν κι η αναγκαιότητα εξωστρέφειας του Δήμου κι ευρύτερα της περιοχής μας. Έχοντας ως παρακαταθήκη την πρότερη λειτουργία του Μύλου των Ξωτικών, επιλέξαμε να τον τοποθετήσουμε στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, μετεξελίσσοντας και ενδυναμώνοντάς τον ως θεσμό, βελτιώνοντας πε- ραιτέρω το concept, προσθέτοντας δραστηριότητες, διαφοροποιώντας το περιεχόμενο σε ετήσια βάση, φροντίζοντας, ουσιαστικά, ώστε να μακροημερεύσει και να αποτελέσει έναν σταθερό…αιμοδότη για την περιοχή, τις επιχειρήσεις και τους κατοίκους της πό- λης κι όχι μόνο. Κι αυτό, καθώς ο βαθμός επίδρασής του έχει ξεφύγει όχι απλώς από τα όρια του Δήμου Τρικκαίων και του νομού Τρικάλων, αλλά έχει φτάσει στους γειτονικούς νομούς Καρδίτσας και Λαρίσης! Πλέον, έχουμε καταφέρει οι ημέρες λειτουργίας του Μύλου των Ξωτικών να εκτείνονται σε 40, δηλαδή από τις τελευταίες ημέρες του Νοεμβρίου μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου κάθε έτους. Ένα στοιχείο που προσέξαμε ιδιαίτερα είναι να αλλάζουμε σε ετήσια βάση το θεματικό περιεχόμε- νο, γεγονός που διασφαλίζει πως κάποιος που θα επισκεφτεί λ.χ. για 2η φορά τον Μύλο των Ξωτικών, δεν θα βιώσει τα ίδια δρώμενα με την προηγούμενη φορά που έτυχε να βρεθεί εκεί! Οπότε, το προϊόν δεν φθείρεται, αντιθέτως ανανεώνεται κι αναβαθμίζε- ται», υπογραμμίζει ο κ. Παπαστεργίου. Εξωστρέφεια uber alles! Σε επίπεδο πλήθους επισκεπτών, τα Τρίκαλα υποδέχονται κάτι παραπάνω από 1.200.000 άτο- μα, ενώ οι επισκέψεις των μαθητών ανέρχονται σε 275.000 σε βάθος 8ετίας. Παράλληλα, όμως, αξιομνημόνευτη είναι κι η ψηφιακή διάσταση κι εν γένει προβολή που απο- λαμβάνουν οι εορταστικές εκδηλώσεις, καθώς η επίσημη ιστοσελίδα δέχεται κάτι παραπάνω από 1.300.000 επισκέπτες, τα check in στην τοποθεσία υπερβαίνουν τα 200.000, οι online φωτογραφίες που περιλαμβάνουν το tag #milosxotikon φτά- νουν στις 450.000, ενώ την ίδια στιγμή η απήχηση των δημοσιεύσεων στα social media είναι περισ- σότερο από 20.000.000! Σε αυτή τη δυναμική, δεν μπορώ να μην αναφέ- ρω και τις πλέον των 100 τηλεοπτικές συνδέσεις κι εν γένει αφιερώματα σε ψυχαγωγικές, ενημε- ρωτικές και ταξιδιωτικού περιεχομένου εκπομπές, μαγκαζίνο, αλλά και δελτία ειδήσεων. Αν μη τι άλλο, η προβολή που απολαμβάνει όχι μόνο ο Μύλος των Ξωτικών, αλλά ευρύτερα η πόλη των Τρικάλων είναι πρωτόγνωρη, εκτοξεύοντας σε δυ- σθεώρητα μεγέθη τη δυναμική και τις προοπτικές εξωστρέφειας της περιοχής! Πολλαπλή οικονομική επίδραση «οδηγός» στην κρίση Μπορεί πολλοί να ισχυρίζονται πως η στατιστι- κή δεν έχει μια διάσταση, καθώς εξαρτάται από το πώς «διαβάζει» κάποιος τους δείκτες, με τι συγκρί- νει τα μεγέθη και τι επιθυμεί, ουσιαστικά, να ανα- δείξει, ωστόσο υπάρχουν στιγμές και περιπτώσεις κατά τις οποίες η κοινή λογική δεν μπορεί παρά να κυριαρχεί. Πώς, αλλιώς, μπορεί κάποιος να περιγράψει το… τουριστικό θαύμα των Τρικάλων, τη στιγμή κατά την οποία εντός συνθηκών βαθιάς οικονομικής κρίσης κατάφερε να συμβάλλει στη διαμόρφωση αυξημένων μεγεθών σε κάθε εξετα- ζόμενη κατηγορία; «Για παράδειγμα, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιοποιημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), το ΑΕΠ της περιφερει- ακής ενότητας Τρικάλων από 1.558 εκατομμύρια ευρώ το 2011 διαμορφώθηκε σε 1.612 εκατομμύρια ευρώ το 2016. Την ίδια στιγμή, τα αντίστοιχα μεγέθη για την πόλη των Τρικάλων ήταν 967 εκατομμύρια ευρώ (2011) και 1.017 εκατ. ευρώ (2016). Αντίστοιχα αυξημένα εμφανίζονται και τα μεγέθη που αφορούν το κατά κεφαλήν εισόδημα τόσο σε επίπεδο Δήμου, όσο και Περιφέρειας! Επιπροσθέτως, σημαντική αύξηση καταγράφηκε και στη δημιουργία άμεσων θέσεων εργασίας, οι οποίες από 90 το 2011 δια- μορφώθηκαν σε περισσότερες από 350 πέρυσι. Αρκούντως εντυπωσιακά είναι και τα μεγέθη που αφορούν την πληρότητα των διαθέσιμων ξενοδοχει- ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ “ Στους σχεδιασμούς μας είναι να δώσουμε έμφαση σε καλλιέργειες βοτάνων, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, με την ταυτόχρονη έρευνα κι ανάπτυξη προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=