Τουριστική Αγορά τ. 285
48 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ REFORM «Αυτή τη στιγμή, στην παγκόσμια του- ριστική αγορά υπάρχει μια παράμετρος που χρήσιμο είναι να ληφθεί υπόψη, απαιτώντας ταχύτατα ανακλαστικά, προκειμένου να μην χαθεί η ευκαιρία της κατά το δυνατόν μεγαλύτερης αξιο- ποίησης των περίπου 2,5 δισεκατομμυ- ρίων (!) Ινδών και Κινέζων που προέρχο- νται από τις εκεί μεσαίες κοινωνικο-οι- κονομικές τάξεις και ταξιδεύουν ολοένα και πιο συχνά, όλο και πιο μακριά. Ταυ- τόχρονα, οφείλουμε να παρατηρήσουμε πως μεταβάλλεται κι η ανθρωπογεωγρα- φία των παγκόσμιων τουριστών, αφού ο πληθυσμός ευρύτερα γηράσκει, ενώ την ίδια στιγμή το ποσοστό των νεαρής ηλικίας ατόμων που ταξιδεύουν διαρκώς αυξάνεται!» , σημείωσε ο ιδρυτής της Intelligencr. Επανασχεδιασμός business μοντέλων κι οργανωτικών υποδομών! Μεταξύ δύο αντίρροπων όσο και συχνά αλληλοσυμπληρούμενων τάσεων, αυτής των on-going αλλαγών στις ταξιδιωτικές ανάγκες και συμπεριφορές και της τεχνολογίας που συνεχώς γιγαντώνεται κι έχει ως σημείο αναφοράς κι έκφρασης, μεταξύ άλλων, τις κυρίαρχες παγκοσμίως πλατφόρμες, βρίσκεται σήμερα το destination marketing, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Catharina Fischer, Digital Marketing Strategist στο δίκτυο συμβουλευτικής, Tourismuszukumft. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το ίδιο το destination marketing να είναι αναγκασμένο να βιώνει μια διαρκή διαδικασία αλλαγής τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την κυρία Fischer: «Στην περίπτωση κατά την οποία επιμένουμε να μιλάμε απλώς για στρατηγικές marketing, τότε να είστε σίγουροι πως θα αποτύχουμε να αναθεωρήσουμε και επανασχεδιάσουμε τόσο τα επιχειρηματικά μοντέλα, όσο και τις απαιτούμενες οργανωτικές υποδομές. Προκειμένου να αποκριθούμε με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο στο έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον και τις συνθήκες που επικρατούν, οφείλουμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος θα πρέπει να βρίσκονται κι οι κρατικές δομές, ώστε να αναπτύσσουν την αναγκαία υποστηρικτική υποδομή» . Το πολύτιμο «χαρτί» του πολιτισμού Ένα από τα στοιχεία και τα εν γένει χα- ρακτηριστικά που η χώρα μας διαθέτει μεν σε υπερ-επάρκεια, αλλά αδυνατεί (βάσει των μεγεθών και της αποδο- τικότητάς τους) να κεφαλαιοποιήσει δεν είναι άλλο από τον Πολιτισμό. Η Ελλάδα έχει πλήθος από αρχαιολογι- κούς χώρους, αρχαία θέατρα, μνημεία ανεκτίμητης ιστορικής αξίας, μουσεία κ.ο.κ., ωστόσο αδυνατεί ή αμελεί να τα προβάλλει, να τα αξιοποιήσει εμπορικά και να «παίξει» το ανάλογο χαρτί, προ- κειμένου να δομηθεί ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν. Τέτοιο, που θα συ- νοδεύεται από τα ανάλογα KPIs, ώστε να μετρηθεί η σημασία κι ο αντίκτυπος που πιθανά να έχουν στο συνολικότερο τουριστικό προϊόν της πατρίδας μας. Όπως υπογράμμισε ο αρχαιολόγος, Ted Papakostas: «Η δημιουργική παρουσίαση των πολιτιστικών πόρων θα πρέπει να ενταχθεί στις προτεραιότητές μας, στο πλαίσιο των δράσεων για την ικανοποί- ηση των απαιτήσεων των σύγχρονων ταξιδιωτών, οι οποίοι κι αναζητούν να απολαύσουν νέες, μοναδικές εμπειρίες. Την ίδια στιγμή, ένας αρχαιολογικός χώ- ρος, με την αξιοποίηση των κατάλληλων επιστημονικών μεθόδων και τεχνολο- γικών εργαλείων, δύναται να ενισχύσει δραστικά την επισκεψιμότητά του και να διευρύνει τόσο τις ομάδες ενδιαφέ- ροντος, όσο και την ηλικιακή βάση στις οποίες κι απευθύνεται, αναπτύσσοντας δεσμούς αλληλοεπίδρασης με το νεανι- κής ηλικίας κοινό» . «Αντίο» status quo! Η αναγκαιότητα των επαγγελματιών της ξενοδοχίας να αμφισβητήσουν τον τρόπο με τον οποίο επιχειρούν σήμερα να συγκρουστούν με παρωχημένες πρακτικές που εφαρμόζουν κι έλκουν την καταγωγή τους στο (πολύ) απώτερο παρελθόν και να αλλάξουν, ώστε να εξα- κολουθήσουν να παραμένουν επίκαιροι όσο κι εντός της αγοράς, αποτέλεσε το κεντρικό νόημα της ομιλίας του Steve Lowy, επικεφαλής της Toposhophy UK, διευθύνοντος συμβούλου της Anglo Educational Services, καθώς επίσης και ιδρυτή και διευθυντή της Umi Digital. Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η χρήση της τεχνολογίας, όχι ως μέσο περιορισμού του ανθρώπινου παρά- γοντα, αλλά ως μέσο βελτίωσης της συνολικής εμπειρίας, εκτιμάται πως θα αποτελέσει ισχυρό σημείο διαφοροποί- ησης και θα επιτρέψει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν στους πελάτες τους μια εξαιρετική εμπειρία φιλοξενίας!» . “ H Ελλάδα oφείλει να αναμείξει τη μοναδική πολιτιστική κι αρχαιολογική της κληρονομιά με τους πυλώνες στους οποίους σχεδιάζει να βασίσει το μέλλον της! ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=