Τουριστική Αγορά τ. 285

67 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η τουριστική περίοδος αιχ- μής για το 2019 έχει πλέον ολοκληρωθεί και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι γενικά ο κλάδος κινήθηκε σε θετι- κό ρυθμό, αν και στη λήξη της σαιζόν υπήρξε το σημαντικό πλήγμα από την κατάρρευση της Thomas Cook. Οι ζημιές που προκλήθηκαν από το «κανόνι» του βρετανικού tour operator θα πρέπει να κάνουν όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού σοφότερους, όσον αφορά τις μελλοντικές τους κινήσεις. Όπως και να έχει, η προετοιμασία της επόμενης σαιζόν έχει ήδη ξεκινήσει και τώρα είναι η κατάλληλη ώρα για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης, ανακαίνισης κι αναβάθμισης των τουρι- στικών υποδομών, με απώτερο στόχο την παροχή καλύτερης κι υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών. Η προσπάθεια για τη συνεχή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουμε τόσο από πλευράς των τουριστικών επιχειρήσεων, όσο και γενικά ως χώρα θα πρέπει να είναι αδιάλειπτη. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, στο πρόσφατο συνέδριο του Συνδέσμου τόνισε ότι δεν θα πρέπει να εστιάζουμε πια στην ποσοτική αύ- ξηση των αφίξεων, αλλά στην ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα επισκέπτες με υψηλότερο κοινωνικό και, ιδίως, οικονο- μικό προφίλ. Σε αυτή την προσπάθεια κεντρικό ρό- λο παίζουν οι τουριστικές υποδομές. Η ανακαίνισή τους κι ο εμπλουτισμός τους με νέα χαρακτηριστικά κι ανέσεις είναι απαραίτητα στοιχεία για μια τουριστική επιχείρηση, προκειμένου να ανταποκρί- νεται στις σύγχρονες απαιτήσεις κι επι- θυμίες των ταξιδιωτών και να διασφαλί- ζει προοπτική οικονομικής σταθερότη- τας κι ανάπτυξης. Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης, όχι μόνο στον τουρισμό αλλά σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, ανεξαιρέτως, είναι να προχωρά σε επενδύσεις, με στό- χο την κατάκτηση μεγαλύτερου κύκλου εργασιών κι εσόδων. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αντι- κειμενικά προβλήματα, όπως η έλλειψη ρευστότητας που ταλανίζει την τελευ- ταία δεκαετία την οικονομία της χώρας, που μπορεί να λειτουργήσουν ανασταλ- τικά ή να περιορίσουν τις δυνατότητες επενδύσεων. Είναι καθοριστικό στις δεδομένες συνθήκες ότι πρέπει να υπάρ- χουν ξεκάθαροι στόχοι και προτεραιότη- τες για το πού, τι και πόσο θα επενδύσει στις υποδομές της μια τουριστική επιχεί- ρηση, ώστε και οφέλη να αντλήσει και οικονομικά να μην «γονατίσει». Με αυτές τις σκέψεις προχωρήσαμε στην εκτενέστερη, κατά το δυνατόν, καταγραφή των τάσεων που υπάρχουν στις ανακαινίσεις των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων γενικότε- ρα. Τάσεις που διαμορφώνονται από τις επιθυμίες και τις προσδοκίες των τουρι- στών, αλλά κι από τις δυνατότητες που παρέχει σήμερα η τεχνολογική εξέλιξη. Η ποιότητα του ύπνου Ξεκινώντας από τα βασικά, μια δια- χρονική αξία που εκτιμούν ή για την οποία δυσφορούν οι επισκέπτες είναι η ποιότητα του ύπνου που έχουν σε ένα τουριστικό κατάλυμα. Το στρώμα και τα μαξιλάρια δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, είναι, αντιθέτως, πολύ βασικό. Οι φτηνές λύσεις και τα ταλαιπωρημένα στρώματα δεν ενδείκνυνται σε καμία περίπτωση. Είναι κατανοητό ότι το στρώμα δεν συμμετέχει στην οπτική αισθητική, δεν επηρεάζει την εικόνα ενός δωματίου, επηρεάζει όμως καταλυτικά τον ύπνο του επισκέπτη, ο οποίος, όταν σηκωθεί το πρωί, θα πρέπει να αισθάνεται ξεκού- ραστος κι ευδιάθετος. Και πραγματικά, ένα κακό στρώμα που οδηγεί σε έναν κακό ύπνο μπορεί να του στερήσει και τα δύο αυτά στοιχεία.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=