Τουριστική Αγορά τ. 285
68 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ Επίπλωση - διακόσμηση Η επίπλωση κι η διακόσμηση των δω- ματίων και των ξενοδοχείων, η αίσθηση που αφήνουν οι χώροι στον επισκέπτη είναι αυτά που θα κάνουν πραγματικά τη διαφορά. Το αδιαμφισβήτητο trend της εποχής μας είναι τα boutique ξενο- δοχεία. Τη συγκεκριμένη τάση επιβε- βαιώνουν κι οι εταιρείες που έχουν ως κεντρικό αντικείμενο την αναβάθμιση κι ανακαίνιση ξενοδοχειακών μονάδων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αντλή- σαμε από τους επαγγελματίες του χώ- ρου, τα τελευταία χρόνια, με την ανάπτυ- ξη του τουρισμού στην Ελλάδα, έγιναν και γίνονται αρκετές επανεπενδύσεις με τη μορφή ανακαινίσεων σε ξενοδοχεία. Ταυτόχρονα, όμως, έχει αναπτυχθεί και μια έντονη κινητικότητα προς τη μετατροπή υφιστάμενων ξενοδοχείων, από μονάδες φιλοξενίας σε μονάδες εμπειρίας. Γενικά, η τάση στις ανακαινίσεις από πλευράς των ξενοδοχείων είναι οι χώ- ροι με σύγχρονο design, χωρίς «νεκρά» σημεία, και περιβάλλον που συνολικά είναι ευχάριστο και προσδίδει ζωντάνια. Το ζητούμενο πάντα είναι να συνδυάζε- ται η αισθητική με τη λειτουργικότητα. Στη διαχείριση των χώρων, μία από τις τάσεις είναι η μετατροπή του lobby του ξενοδοχείου σε αναπόσπαστο κομμάτι του «κύκλου ζωής» της διαμονής ενός επισκέπτη. Ενέργεια – Κλιματισμός Εδώ μπαίνουμε σε ένα κομμάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό κι αφορά το κόστος λειτουργίας, τις παρεχόμενες ανέσεις, αλλά και το μάρκετινγκ του ξε- νοδοχείου. Μεταξύ των προτάσεων που υπάρχουν είναι αυτές για φυσική σκίαση σε εξωτερικούς χώρους και για κατα- σκευή αιθρίων με θερμομονωτικά υλικά που επιτρέπουν τη δημιουργία χώρων ευχάριστων σε επίπεδο θερμοκρασίας και με χαμηλές ανάγκες σε κατανάλωση ενέργειας. Η αναβάθμιση του κλιμα- τισμού μπορεί να προσφέρει επίσης χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση και να μειώσει το κόστος λειτουργίας ενός ξενοδοχείου. Επιπλέον, η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων είναι μια σημαντική δυνατότητα, για την οποία μάλιστα υπάρχουν και χρηματοδοτήσεις μέσω ΕΣΠΑ. Η ενεργειακή αναβάθμιση των τουρι- στικών υποδομών κι η συμμετοχή τους στην κυκλική οικονομία αποτελεί γενικά ζητούμενο, καθώς τα «πράσινα» ξενοδο- χεία αποτελούν πόλο έλξης για όλο και περισσότερους επισκέπτες. Πρόκειται για μια επένδυση που σίγουρα θα κάνει απόσβεση σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα, σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Τεχνολογικές παροχές Την ίδια ώρα, όμως, που επιζητείται η όλο και μεγαλύτερη εξοικονόμηση ρεύ- ματος, οι ανάγκες των επισκεπτών αυ- ξάνονται. Laptops, tablets, smartphones υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις αποσκευές. Αυτό σημαίνει ότι τα δωμάτια πρέπει να έχουν αρκετές πρίζες, για να φορτίζονται οι συσκευές. Εκτός από τη φόρτιση των συσκευών, χρειάζεται και σύνδεση στο διαδίκτυο. Έτσι, πολύ βασικό στις μέρες μας είναι το WiFi. Το σήμα πρέπει να είναι επαρκές σε όλα τα δωμάτια, ώστε οι επι- σκέπτες να μπορούν να κάνουν χρήση του διαδικτύου, χωρίς να προβληματίζο- νται ή να αναγκάζονται να μεταβαίνουν από χώρο σε χώρο του ξενοδοχείου, για να πιάσουν σήμα. Οι εποχές που αρκού- σε η ύπαρξη WiFi μόνο στον χώρο του lobby έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Γυμναστήρια – Ευ ζην Η παραπάνω διάκριση τίθεται και στο θέμα των παροχών εκγύμνασης ή χαλάρωσης. Το βάρος θα δοθεί και πάλι ανάλογα με το προφίλ του μέσου επι- σκέπτη και αυτή τη λογική θα πρέπει να ακολουθήσει κι η καμπάνια προβολής του ξενοδοχείου. Το ιδανικό είναι μια τουριστική επιχείρηση να μπορεί να απευθύνεται σε όλες τις γενιές και να μπορεί να προσφέρει παροχές και να καλύπτει επιθυμίες, αλλά πολλές φορές ο
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=