Τουριστική Αγορά τ. 286

114 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Προ ορισμένων μηνών, είχαμε αναφερθεί στην αναγκαιότητα, τη δυναμική και τη σημασία που αποκτά η ισορροπία στην καθημερινή πρακτική: επιχειρηματική, προσωπική, πολιτική, ομαδική και κάθε άλλη πιθανή (ή μη) έκ- φανσή της. Μάλιστα, θεωρούσαμε πως τα (ανησυχη- τικά, είναι αλήθεια) δείγματα της λειτουρ- γίας ενός ατόμου, στελέχους, παράγοντα, επαγγελματία, επιχειρηματία μπορεί να είναι πρόσκαιρα, ευκαιριακά ή ακόμη και να εξυπηρετούν μια συγκεκριμένη στρα- τηγική είτε λογική. Αναμέναμε καρτερικά, λοιπόν, να αλλά- ξει…ρότα, ως άλλος θαλασσινός. Έστω κι από σπόντα. Αμ, δε! Φαίνεται πως ο «Σφουγγαράς» έχει βαλθεί αφενός να μας τρελάνει αφε- τέρου να βιώσει εν ευθέτω χρόνω τη δια- δικασία να του… τραβήξουν το αυτί. Βλέπετε, ο ίδιος συνεχίζει αταλάντευτα και με έντονη μονομανία να… γέρνει μονόπλευρα στην καθημερινή πρακτική, τις επιμέρους συναντήσεις, ακόμη και τον βαθμό ενδιαφέροντός του επί παντός τουριστικού επιστητού. Κατά πως φαίνεται, ο «Σφουγγαράς» εκτι- μά πως ενισχύει τις (τοπικές) μετοχές του, συναντώντας κι ακούγοντας ανθρώπους που κατά το παρελθόν είχε βαρεθεί να βλέπει… Τώρα, πόσο διαφοροποιημένη γνώση, προβληματισμούς και πληροφόρηση μπορεί να λάβει κι εν συνεχεία να αξιο- ποιήσει, άβυσσος η ψυχή του στελέχους! Βέβαια, εδώ θα μου πείτε πως ξεκίνησε να «τρέχει» διαδικασίες για μια ιδέα εν τη γενέσει της, πριν καν του καταθέσουν τους ανάλογους δημιουργικούς προβλη- ματισμούς τους οι τοπικοί παράγοντες, στις συναντήσεις, τις φωτογραφίες και τις δηλώσεις θα κολλήσει; Μια φιλική συμβουλή (όσο είναι καιρός κι ενδεχομένως να προλαβαίνει να ανα- κρούσει πρύμναν) προς τον σταυραε- τό-αρχιβουτηχτή «Σφουγγαρά»: το παι- χνίδι δεν είναι «κλειστό» ούτε διεξάγεται σε ένα και μόνο «γήπεδο». Αντιθέτως, η συνολική εικόνα είναι εκείνη που επηρεά- ζει κι επιδρά στην τελική απόδοση και το αποτέλεσμα. Πρωτίστως του ταμείου και δευτερευόντως των εντυπώσεων. Όσο κι εάν επιμένεις μονόπλευρα, είναι στα όρια του αδύνατου η συγκεκριμένη επιλογή να καθορίσει το όλον! Έμφαση στο τε- λευταίο (σ.σ.: το όλον), γιατί από αυτό και θα κριθείς. Ελπίζουμε να ακουστήκαμε… loud and clear και να μην χρειαστεί να επανέλθουμε. Μαθαίνω, από ολοένα και πε- ρισσότερους παραγωγούς και προμηθευτές εξειδικευμένων βιολογικών προϊόντων, και δη σε ουκ ολίγες περιοχές της πατρίδας μας, πως πλείστα ξενοδο- χεία έχουν στήσει κι υιοθετούν μια «φτη- νή» (από ηθικής και ποιοτικής πλευράς) φάμπρικα, προκειμένου να προσπορι- στούν τα μέγιστα δυνατά οφέλη. Τέτοια, όμως, τα οποία κάθε άλλο παρά δικαιολογούν την ανάληψη του ανάλογου ρίσκου. Συγκεκριμένα, μας καταγ- γέλθηκε πως καταλύματα, τα οποία ενδιαφέρονται να απο- κτήσουν μια prestigious για τον τομέα που θέλουν να απευθυν- θούν πιστοποίηση με… γευστική προέκταση, έρχονται σε επαφή με bio-παραγωγούς και πραγματοποι- ούν μια παραγγελία προμήθειας βιο- λογικών προϊόντων. Μία φορά! Στην περίπτωση κατά την οποία αναρω- τιέστε εάν γεννάται κάποιο ζήτημα ανα- φορικά με την ποιότητα των προϊόντων που παρήγγειλαν ή το τυχόν δυσθεώρητα υψηλό κόστος τους, η απάντηση είναι «κάθε άλλο!». Το…μυστικό βρίσκεται στο τιμολόγιο. Βλέπετε, προσκομίζοντάς το στην αρμόδια αρχή που εκδίδει τις πολυπόθητες -στην περίπτωσή μας- πι- στοποιήσεις, σε συνδυασμό με ορισμένες άλλες, τυπικής σημασίας λεπτομέρειες, αυτομάτως προκρίνονται και λαμβάνουν τη γευστική πιστοποίηση. Γεγονός που τους επιτρέπει να αξιοποιήσουν την εν λόγω διάκριση, ως ένα «όπλο» πολλαπλής διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, προβάλλοντας τη (fake) μοναδικότητά τους και θέτοντας το price point τους σε περισσότερο premium επίπεδα! Στο μεσοδιάστημα, τα εν λόγω ξενο- δοχεία… ξεχνούν να προβούν σε νέες bio-παραγγελίες, ωστόσο… θυμούνται να γεμίσουν τις ανάλογες συσκευασίες με κοινά προϊόντα, διόλου ποιοτικά κι αρ- κούντως φτηνά! Win-win situation…αλά γκρέκα! Διακοπεύει, ταξιδεύει, πετάει και ψαρεύει, κολυμπά και διασκεδάζει και όλα τα στραβά τα κράζει...

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=