Τουριστική Αγορά τ. 286
35 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Το βασικό «όπλο» του ΕΟΤ, ως εν δυνάμει φο- ρέας προβολής, προώθησης και «πώλησης» της χώρας στο εξωτερικό, δεν είναι άλλο από τη διαφημιστική του καμπάνια. Τι αλλάζει σε σχέση με το παρελθόν; Τα πάντα! Από την πρώτη ημέρα που βρέθηκα στη θέση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ, έθεσα την έναρξη της καμπάνιας branding της Ελλάδος τον Ιανουάριο ως μια από τις άμεσες προτεραιότη- τές μας. Πραγματικά, αδυνατώ να αντιληφθώ τον λόγο για τον οποίο επί πολλά χρόνια χανόταν το κρίσιμο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου. Γιατί, μπορεί οι κρατήσεις σε αυτό να μην βρίσκο- νται στο peak τους, ωστόσο σε επίπεδο branding θεωρείται ιδανικό, ώστε να προβληθεί ως προορι- σμός η χώρα μας, υπενθυμίζοντας τις ομορφιές, τις παροχές και τη συνολικότερη εμπειρία που μπορεί ο επισκέπτης να βιώσει, την οποία θα επιλέξει στο αμέσως επόμενο στάδιο του booking των διακο- πών του! Σε αυτή τη λογική, ξεκινήσαμε να εργα- ζόμαστε μεθοδικά κι ακατάπαυστα από τον περα- σμένο Οκτώβριο, προκειμένου να κάνουμε πράξη το λανσάρισμα της νέας branding καμπάνιας της Ελλάδος, λίγο μετά τα μέσα Ιανουαρίου. Η πρώτη φάση της θα «τρέξει» στις χώρες της Ευρώπης, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στον Καναδά, θα είναι τετράμηνης χρονικής διάρκειας (μέχρι τα τέλη Απριλίου, ενδεχομένως και τις αρχές Μαΐου) κι ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στο επίπεδο των 8,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ουσιαστικά, βασικό μας μέλημα είναι να απευθυνθούμε «επιθετικά» στις «παραδοσιακές» αγορές από τις οποίες προσελκύ- ουμε επισκέπτες, να τους μεταδώσουμε το μήνυμα πως η Ελλάδα βρίσκεται εδώ και περιμένει να σας προσφέρει μια μοναδική εμπειρία διακοπών. Στην αγορά των ΗΠΑ θα «παίξουμε» δυνατά σε Πολιτεί- ες που διαθέτουν πτήσεις προς τη χώρα μας (λ.χ. Νέα Υόρκη, Νιου Τζέρσεϊ, Πενσυλβάνια κ.ά.), ενώ η επιλογή του Καναδά κάθε άλλο παρά τυχαία έγινε, καθώς κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους ήταν η χώρα που εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών (+15%) προς την Ελλάδα! Από τον Μάιο κι εντεύθεν, προγραμματίζετε να «τρέξετε» κάποια άλλη, πρόσθετη καμπάνια; Πράγματι, σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε μια διττή καμπάνια, που θα απευθύνεται στην αγορά του «last minute», ενώ θα ενισχύει και το branding της χώρας μας. Αυτή θα «τρέξει» μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οπότε, ουσιαστικά, αφήνουμε σχετικά ανενεργό από απόψεως full-time καμπάνιας τον Δεκέμβριο. Θα πρέπει να αναφέρω και μια ακόμη σημαντική διαφοροποίηση, εν συγκρίσει με ό,τι συνέβαινε μέχρι πρότινος. Συγκεκριμένα, προ- χωρούμε στην ανατροπή των όσων ίσχυαν στη μορφή της καμπάνιας, καθώς -πλέον- το 70% της καμπάνιας θα είναι digital, έναντι 40% που ίσχυε πέρυσι. Μάλιστα, δεν σας κρύβω πως πρόθεσή μας για το 2021 είναι το ποσοστό της ψηφιακής έκφανσης της καμπάνιας να ανέλθει στο 90% και το υπολειπόμενο 10% να διοχετευτεί στα «παρα- δοσιακά» Μέσα. Οφείλω να ξεκαθαρίσω πως το βασικό κριτήριο θα είναι αυτά να εξυπηρετούν και να ταιριάζουν με τη στρατηγική μας. Για παρά- δειγμα, ακολουθούμε μια τακτική… testing the waters, με ποικίλες μορφές κοινωνικών δικτύων. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε επιλέξει να υλοποιή- σουμε μια καμπάνια στο AccuWeather, το οποίο και παρέχει υπηρεσίες πρόβλεψης καιρού σε παγκόσμιο επίπεδο. Το κοινό που το ακολουθεί θέλει να είναι πάντοτε ενημερωμένο σχετικά με τις καιρικές συνθήκες, καθώς ταξιδεύει συχνά και βρίσκεται συνδεδεμένο μέσω smart phones με την εφαρμογή. Παράλληλα, ξεκινούμε μια σημαντική πρωτοβουλία με τη Mastercard, η οποία διαθέτει κοινό με ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά (υψη- λό εισόδημα, μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη, ενδιαφέρον για luxury tourism κ.ά.) που μας ενδια- φέρει έντονα και το οποίο δεν διαθέτουμε σήμερα ως χώρα. Τουλάχιστον, όχι στο μέγεθος που θα επιθυμούσαμε! Σε αυτή τη λογική της αναζήτησης και προσέλκυσης τουρισμού υψηλότερου οικο- νομικού προφίλ κινούνται αντίστοιχες καμπάνιες που θα «τρέξουν» λ.χ. στο Bloomberg και το CNN, ενώ φυσικά δεν παραλείπονται και «παραδοσια- κοί» stakeholders του τουρισμού, όπως οι Google, Expedia, TripAdvisor, το Twitter κ.ά. “ Για το 2020 τα μηνύματα είναι αισιόδοξα και καταδεικνίουν πως υπάρχει έντονη ζήτηση για τη χώρα μας ως προορισμό. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=