Τουριστική Αγορά τ. 287
3 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ EDITORIAL Compupress A.E. ΚΕΝΤΡΙΚΆ ΓΡΑΦΕΊΑ: 2 ο χλμ. Λεωφ. Μαρκοπούλου, 19400 Κορωπί, τηλ.: 210 9238672, fax: 210 9216847, e-mail: cpress@compupress.gr ΕΚΔΟΤΗΣ: Nίκος Μανούσος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Ιωάννης Πατρίκος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ MARKETING: Λουκία Ταλιαδώρου ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: Σπύρος Ζούγρης ΣΥΝΤΑΞΗ: Μαύρα Σαραντοπούλου, Αννα Κωνσταντουλάκη, Σοφία Παπαδέα, Θύμιος Κάκος, Δημήτρης Σταθόπουλος ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ: Δέσποινα Προβιδάκη ΥΠΕΥθΥΝΟΣ DTP: Δημήτρης Μελένιος ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ: Αρτεμησία Παπαδάκη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ: Παυλίνα Μπεθάνη ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Iωάννης Τζίφας ΕΚΤΥΠΩΣΗ - ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑ: ΣΠΥΡΟΥ AE ΚΩΔΙΚΟΣ ISSN: 1105-5529 www.touristiki-agora.gr, e-mail: ta@compupress.gr , ΤΙΜΗ ΤΕΥΧΟΥΣ: € 5,00 ΚΩΔΙΚΟΣ: 011641 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή/απόδοση του περιεχομένου του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ, με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Compupress A.E., όπως ορίζει ο νόμος 2121/1993, η Διεθνής Σύμβαση της Βέρνης περί πνευματικής ιδιοκτησίας και οι κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. T ο «φως στο τούνελ» για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού μπορεί να τρεμοπαίζει, αλλά είναι εκεί. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η ελπίδα για ένταξη μερικών νησιών μας στην πράσινη λίστα σε σχέση με τα ταξίδια των Βρετανών μεταφέρεται προς τα τέλη Ιουνίου. Τότε θα κριθεί αν θα προγραμματιστούν πτήσεις από τις 28 Ιουνίου και, φυσικά, αν θα τρέξουν τουριστικά προγράμματα από τους tour operators. Η αρχή του καλοκαιριού βρίσκει τη συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων να κρατούν στάση αναμονής, παραμένοντας κλειστά και μεταφέροντας την ελπίδα για το άνοιγμά τους προς το τέλος του μήνα και την προσδοκία για ικανοποιητικές πληρότητες από τα μέσα Ιουλίου και μετά. Ένα «μετά» που ευελπιστούν να κρατήσει περισσότερο από ό,τι συνήθως, για να μπορέσει να καλύψει μέρος της ζημιάς. Το παράδειγμα του «ανοίγματος» και «κλεισίματος», μετά από λίγες μέρες, προορισμών, αγορών, αεροπορικών συνδέσεων και διάθεσης προγραμμάτων μεγάλων tour operators έχει γίνει πλέον καθη- μερινότητα. Μέσα σε αυτό το κλίμα «αδιανόητης» μεταβλητότητας, αυτό που παραμένει σταθερό είναι η διάθεση για ταξίδια και το ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Αν και η βρετανική αγορά, η δεύτερη σημαντικότερη για τη χώρα μας μετά τη γερμανική, δεν έχει θετικά νέα να συνεισφέρει, προς το παρόν, τα 520 αεροπλάνα από ευρωπαϊκές –και όχι μόνο– πόλεις πέταξαν προς τα διεθνή αεροδρόμια του Νοτίου Αιγαίου το τελευταίο 15ημερο του Μαΐου, δημιουρ- γώντας μια σταδιακά αυξανόμενη ροή τουριστών προς Ρόδο, Κω, Μύκονο, Σαντορίνη. Η αύξηση της διεθνούς κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας αλλά και οι προοπτικές από άλλες αγορές εντός και εκτός Ευρώπης συντηρούν το πολυπόθητο «φως στο τούνελ», ακόμα και αν αυτό τρεμοπαίζει. Οι ΗΠΑ, η Ρωσία, ο οδικός τουρισμός στα βόρεια σύνορά μας και άλλες μικρότερες αγορές, όπως η Σαουδική Αραβία (μάζευε και ας είναι και ρόγες, που λέει και η παροιμία), προσφέρουν βάση στήριξης στις ελπίδες ανάκαμψης του τουριστικού ρεύματος. Η ελληνική κυβέρνηση, από την πλευρά της, προσθέτει το «λαδάκι» της στο καντήλι των τουριστικών επιχειρήσεων με μία ένεση 420 εκατομμύριων ευρώ για κεφάλαιο κίνησης. Έχοντας την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα μοιράσει περίπου άλλα τόσα (σύνολο 800 εκατ.), όταν και όπου κρίνει. Από αυτό το «πακέτο» μένει έξω, αδίκως ίσως, ένας μεγάλος αριθμός οικογενειακών επιχειρήσεων που δεν απασχολούν εργαζομένους (καταλύματα συνήθως μέχρι 15 δωματίων). Η αξιολόγηση της ορθότητας και αποτελεσματικότητας των κριτηρίων επιλογής απαιτεί μια πολυπα- ραγοντική ανάλυση που δεν μπορεί να γίνει ούτε εύκολα, ούτε σε λίγες γραμμές. Αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: ότι η όποια βοήθεια δεν πρέπει να κατανεμηθεί οριζόντια και άκριτα προς όλους. Σε αυτή την κρίση ούτε όλοι έχουν υποστεί την ίδια βλάβη, ούτε η συνεισφορά τους στις θέσεις εργασίας είναι η ίδια, ούτε η προσπάθεια (βλέπε επένδυση) και το ρίσκο που αναλαμβάνουν είναι το ίδιο. Η κυβέρνηση οφείλει, να κατανείμει τους –εκ των πραγμάτων– περιορισμένους πόρους, στο πλαίσιο ενός καλά μελετημένου σχεδίου δράσης, στο οποίο η διατήρηση της απασχόλησης, η κοινωνική ευαισθησία, η συνεισφορά στην ανάκαμψη του τουρισμού αλλά και το βάρος των αρνητικών εξελίξεων (που διαφέρουν ανά περιοχή, είδος καταλυμάτων κ.λπ .) οφείλουν να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Αυτό που μένει να κριθεί είναι η αποτελεσματικότητα των αποφάσεων. Σπύρος Ζούγρης ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ!
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=