Τουριστική Αγορά τ. 287
35 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ομορφιές της πατρίδας μας, ειδικά σε προορισμούς που δεν ανήκουν στους πλέον δημοφιλείς για παραθεριστικές διακοπές, αλλά έχουν μοναδικές ομορ- φιές και μπορούν θαυμάσια να συνδυ- αστούν με δραστηριότητες οι οποίες θα φέρνουν τον επισκέπτη πιο κοντά στη φύση, ειδικά τώρα που το έχουμε ανάγκη περισσότερο από ποτέ. Μέσα στον μήνα Ιούλιο, το Ξενοδο- χειακό Επιμελητήριο Ελλάδος θα ξεκι- νήσει την καμπάνια ενημέρωσης και ενίσχυσης της διατακτικής. Το ΞΕΕ είναι ο επίσημος σύμβουλος του κράτους στον τομέα του τουρι- σμού. Θεωρείτε ότι στην αντιμετώ- πιση της παρούσας κρίσης εξαντλή- θηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας με το κράτος (υπουργείο, ΕΟΤ κ.λπ. ) ή υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης; Αν ναι, προς ποια κατεύθυνση; Είστε ικανοποιημένος από τα μέτρα και τις στρατηγικές που ακολουθήθηκαν; Τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα; Με τεκμηριωμένες θέσεις και προ- τάσεις είμαστε σε διαρκή συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και όλα τα συναρμόδια υπουργεία και τους αρμό- διους φορείς, τόσο για τη στήριξη του κλάδου στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν εξαιτίας της πανδη- μίας όσο και για τις νέες κατευθύνσεις προς τις οποίες θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα ο ελληνικός τουρισμός, αξιο- ποιώντας και τους βασικούς πυλώνες του Ταμείου Ανάκαμψης. Η συνεργασία πάντα αποδίδει καρπούς και είναι στα- θερή επιλογή. Για παράδειγμα, η συνερ- γασία με τον ΕΟΤ στην έκθεση ΙΤΒ του Βερολίνου, όπου για πρώτη φορά το ελ- ληνικό οικοσύστημα start-ups CapsuleT Accelerator και τα boutique hotels προ- βλήθηκαν με μοναδικό τρόπο. Η συνερ- γασία θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική τους επόμενους μήνες. Από κει και έπειτα, πάντα υπάρχουν περι- θώρια για το καλύτερο. Η προσπάθεια είναι εντατική, δεδομένων των μεγάλων προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε. Μεταβάλλουν οι νέες συνθήκες λειτουργίας των ξενοδοχείων το συνολικό κόστος λειτουργίας τους; Είναι προφανές πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα δημιουργούν πρόσθετο κόστος στη λειτουργία των ξενοδοχείων. Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, οι ξε- νοδόχοι απορροφούμε το κόστος αυτό και, έτσι, δεν μετακυλίεται στον πελάτη, προστατεύοντας την ανταγωνιστικότητά μας. Σε αυτό που δίνουμε έμφαση είναι η υγεία και η ασφάλεια όλων, το χτίσιμο της εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες μας και η θωράκιση της υγειονομικής αξιοπιστίας της χώρας. Η ελληνική ξε- νοδοχία δείχνει στην πράξη ένα υψηλό αίσθημα ευθύνης, πέρα και πάνω από το όποιο κόστος, κατανοώντας πως στις δεδομένες συνθήκες η υγεία συνιστά κα- θοριστική διάσταση του προϊόντος μας. Πώς διαμορφώνονται στα ξενοδο- χεία, σε σχέση με την τελευταία χρο- νιά λειτουργίας, α) οι τιμές β) τα περιθώρια κέρδους; Δεν είμαστε σε χρονιές που υπάρ- χουν περιθώρια κέρδους, είμαστε σε χρονιές αγωνιώδους επιβίωσης, χρονιές που ελπίζουμε να αφήσουμε σύντομα πίσω μας. Οι τιμές διαμορφώ- νονται από την αγορά, από τη ζήτηση και την προσφορά. Κατά συνέπεια, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μια ορι- ζόντια τάση στους προορισμούς της χώρας. Κάθε ξενοδόχος, λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση και την προσφορά ανάλογα με την ποιότητα των υπηρε- σιών που προσφέρει, κοστολογεί και τιμολογεί. Σίγουρα, πάντως, δεν είναι μια σαιζόν κανονικότητας και το στοί- χημα στο μυαλό όλων των συναδέλ- φων είναι να εξασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. • “ Είναι προφανές πως τα υγειονομικά πρωτόκολλα δημιουργούν πρόσθετο κόστος στη λει- τουργία των ξενοδοχείων. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=