Τουριστική Αγορά τ. 287
39 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Οι προτάσεις της ΠΟΞ Συγκεκριμένα προτείνουμε: • Τη μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή έως τέλος του 2021 (ώστε να εξεταστούν τα αποτελέσματα-οφέλη, με δυνατό- τητα επέκτασης και το 2022), το οποίο θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων στη δύσκολη προ- σπάθεια επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού και θα αποδώσει, στο τέ- λος, στα δημόσια ταμεία περισσότερα έσοδα. • Την παράταση του μέτρου των ανα- στολών των συμβάσεων εργασίας έως τις 31/10/2021 για τις εποχικές επιχει- ρήσεις και έως τις 31/12/2021 για τις συνεχούς λειτουργίας επιχειρήσεις, με στόχο τον περιορισμό των απολύσεων. • Την παράταση του προγράμματος ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ έως το τέλος του 2021 (για εποχικής και συνεχούς λειτουρ- γίας επιχειρήσεις), με επιδότηση του συνόλου των εργοδοτικών εισφορών. Ειδικά για τις εποχικές επιχειρήσεις, την παροχή της δυνατότητας εφαρμο- γής του συγκεκριμένου μέτρου και τον μήνα Ιούνιο. • Την απαλλαγή των ξενοδοχειακών επι- χειρήσεων από τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ. • Τον κατά την εφαρμογή του μέτρου της επιδότησης παγίων δαπανών μη συνυπολογισμό του επιστρεπτέου μέ- ρους της επιστρεπτέας προκαταβολής, το οποίο άλλωστε αποτελεί δάνειο. • Την παράταση της περιόδου απο- πληρωμής των δανείων που έχουν χορηγηθεί μέσω του ΕΤΕΑΝ (ΤΕΠΙΧ και Ταμείο Εγγυοδοσίας). Μεταβολές στο κόστος λειτουργίας των μονάδων από τις νέες συνθήκες Πώς μεταβάλλουν οι νέες συνθήκες λειτουργίας των ξενοδοχείων το συνο- λικό κόστος λειτουργίας; Πώς διαμορ- φώνονται στα ξενοδοχεία, σε σχέση με την τελευταία χρονιά λειτουργίας, α) οι τιμές β) τα περιθώρια κέρδους; To 2019 μοιάζει πολύ μακρινό μέσα στις δεδομένες συνθήκες και, όπως σας είπα, έχουμε μια αύξηση του κόστους λειτουργίας 5-10% λόγω των υγειονο- μικών μέτρων. Το στοίχημα, λοιπόν, για τη σαιζόν που έχουμε μπροστά μας δεν είναι η κερδοφορία, αλλά το χτίσιμο αντοχών, μια σαιζόν καλύτερη από το 2020 και προπομπός ενός ακόμα καλύτε- ρου 2022. Σε ό,τι αφορά τις τιμές θα καθορι- στούν, όπως συμβαίνει πάντα, από την πραγματική ζήτηση. Σίγουρα όμως είναι μια σαιζόν «last second» και με εντει- νόμενο τον ανταγωνισμό μεταξύ όλων των χωρών της Μεσογείου, το «value for money» για το ξενοδοχειακό προϊόν θα έχει καθοριστική σημασία. Μεταβολές στις υπηρεσίες και το marketing των ξενοδοχείων Νέες τάσεις στη ζήτηση « Η ασφάλεια και η υγεία, όπως και η επαφή με τη φύση, είναι πλέον τα μείζονα ζητούμενα από το τουριστικό προϊόν» υπογραμμίζει ο πρόεδρος της ομοσπον- δίας, αναφερόμενος στις μεταβολές των υπηρεσιών των ξενοδοχειακών μονάδων, βάσει των νέων αναδυόμενων συνθηκών. «Οφείλουμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο, επιβεβαιώνοντας πως η Ελλάδα αποτελεί ηγέτιδα δύναμη του παγκόσμιου τουρισμού. Επιπλέον, η παν- δημία επιταχύνει τάσεις που προϋπήρχαν στην παγκόσμια αγορά και πλέον έρχο- νται σε πρώτο πλάνο. Η βιωσιμότητα, το χαμηλό αποτύπωμα στο περιβάλλον, η μη χρήση πλαστικών, οι πράσινες πιστοποιήσεις, η εξοικονό- μηση ενέργειας αποτελούν πλέον βασικά κριτήρια επιλογής προορισμού και ξενο- δοχείου από όλο και μεγαλύτερα τμήματα της παγκόσμιας αγοράς. Επίσης, οι ψηφιακές τεχνολογίες παί- ζουν όλο και σημαντικότερο ρόλο σε όλο το φάσμα της τουριστικής δραστηριό- τητας, από την αναζήτηση προορισμού μέχρι την παροχή γρήγορου ίντερνετ και εφαρμογών ψυχαγωγίας στα δωμάτια των ξενοδοχείων». Ιστορική ευκαιρία για ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος «Γι’ αυτό και είναι ιστορική ευκαιρία να δούμε, πέρα από τη βραχυπρόθεσμη οπτική στην ανάκαμψη από την πανδη- μία, μια πολύ πιο μακροπρόθεσμη εστί- αση στην ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος μας, αξιοποιώντας και τους πολύτιμους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης » επιση- μαίνει ο Γρηγόρης Τάσιος. •
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=