Τουριστική Αγορά τ. 287
40 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Η Χριστίνα Τετράδη, πέρα από τους τίτλους της σε επίπεδο τουριστικών φορέων εθνικής και τοπικής εμβέλειας, είναι μια έμπειρη τουριστική επι- χειρηματίας, που γνωρίζει πολύ καλά την αγορά του τουρισμού και τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέντευξή της προς την «Τουριστική Αγορά» δηλώνει ότι ελπίζει σε βελτίωση του τουριστικής κίνησης από τον Ιούλιο και μετά, σημει- ώνοντας ταυτόχρονα τους αστάθμητους παράγοντες. Οι ξένοι tour operators εμπιστεύονται το Ιόνιο σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία; Τι ζητούν από επιχειρήσεις και τοπική αυτοδιοίκηση; Πρώτο ζητούμενο όλων είναι η υγεία. Η αξιοπιστία της χώρας μας, και φυ- σικά των Ιόνιων Νήσων, στον τομέα της «ασφαλούς φιλοξενίας» είναι ένα στοίχημα το οποίο κερδίσαμε το 2020, έχοντας δημιουργήσει σημαντική πα- ρακαταθήκη για τη φετινή χρονιά, κάτι που φαίνεται στην προτίμηση των του- ριστών. Η αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλ- λων, που εφαρμόστηκαν με επιτυχία το 2020, είναι προϋπόθεση και για τη φε- τινή χρονιά. Ο ξενοδοχειακός κλάδος, όπως και πέρυσι, θα λειτουργήσει με τα αναβαθμισμένα υγειονομικά πρω- τόκολλα, θωρακίζοντας την ασφάλεια των τουριστών, των εργαζομένων και των κοινωνιών των προορισμών, πα- ράλληλα με την ασφαλή διεθνή εικόνα της χώρας μας. Είναι σημαντικό ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα, έχουν προ- σαρμοστεί στη νέα κατάσταση, όπου βάσει των υποχρεωτικών πράσινων πιστοποιητικών ο κάθε επισκέπτης είναι δυνητικά υγιής, και είναι πιο ευέλικτα, προσφέροντας την απαραίτητη ασφά- λεια, παράλληλα με μια βελτιωμένη ταξιδιωτική εμπειρία. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του μπουφέ, βάσει των νέων πρωτοκόλλων, μπορεί ο πελάτης να σερβιριστεί μόνος του και όχι υπο- χρεωτικά να συνοδεύεται από κάποιον εργαζόμενο, όπως γινόταν πέρσι. Άλλη σημαντική προϋπόθεση είναι το πράσινο χρώμα της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό χάρτη των επιδημιολογικών δεδομένων, ενώ φυσικά είναι επιτακτι- κή ανάγκη να διατηρήσουμε το «πράσι- νο» επιδημιολογικό πλεονέκτημα έναντι και των ανταγωνιστών μας στον του- ρισμό, γιατί τελικά αυτό θα κρίνει την τουριστική κίνηση και μπορεί να κάνει τη διαφορά αυτό το καλοκαίρι. Το «κόκκινο» ή το «πορτοκαλί» είναι από προβληματικά έως και απαγορευτι- κά για τις κρατήσεις. Ωστόσο, δεν μπορεί να μη σημει- ώσει κανείς ότι το περιβάλλον στην τουριστική αγορά, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, είναι ιδιαιτέρα ασταθές και με βάση αυτή τη διαπί- στωση θα πρέπει να σκεφτόμαστε και να σχεδιάζουμε, κάνοντας το καλύτερο δυνατόν στο πλαίσιο όπου έχουμε να κινηθούμε. Πέραν της ασφαλούς φιλοξενίας, ζητούμενο είναι η ευελιξία των εν ισχύ συμβολαίων σε επίπεδο διάρκειας, τιμών, εκπτώσεων, ειδικών πακέτων και προσφορών, η μετατροπή των συμ- βολαίων commitment σε allotment, οι last-minute κρατήσεις και η παράταση πληρωμών. Ποιες είναι οι βασικές αγορές της Ζακύνθου και ποιες οι εκτιμήσεις για αυτές; Βλέπουμε ότι υπάρχει έντονο ενδια- φέρον για τον ελληνικό τουρισμό από τη διεθνή τουριστική αγορά, το οποίο όμως μέχρι στιγμής δεν μεταφράζεται σε κρατήσεις. Από άποψη τουριστικής κίνησης, είναι αβέβαιο το κλίμα μέχρι τον Ιούλιο. Ο Μάιος κινείται με ελάχι- στες έως μηδενικές κρατήσεις, με μικρή βελτίωση το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να έχουμε ένα καλό τετράμηνο από τον Ιούλιο έως και τον Οκτώβριο, ενώ στό- χος είναι και η μίνι επιμήκυνση της φε- τινής σαιζόν μέχρι τον Νοέμβριο, όσο αυτό είναι εφικτό βάσει των προγραμ- μάτων των tour operators. Παράλληλα, περιμένουμε να κινηθούμε πολύ με τις last-minute κρατήσεις. Ένα μεγάλο ποσοστό των κρατήσεων είναι οι περυσινές που έχουν μεταφερ- Ελπίζουμε σε ένα καλό τετράμηνο Ιούλιου-Οκτωβρίου. “ Ένα μεγάλο ποσοστό των κρατήσεων είναι οι περυσινές που έχουν μεταφερθεί. Οι όποιες κρατήσεις γίνονται αυτή τη στιγμή είναι επισφαλείς γιατί είναι 100% refund- able. Δηλαδή ανά πάσα στιγμή κάποιος μπορεί να ακυρώσει, έως και την τελευταία στιγμή. ” ΧΡΙΣΤΊΝΑ ΤΕΤΡΆΔΗ Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος Ξενοδόχων Ζακύνθου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=