Τουριστική Αγορά τ. 287

43 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ «Προωθούμε σειρά μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στον τουρισμό» Δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο αυτή τη στιγμή στη συζήτηση για τα μέ- τρα στήριξης, για τα οποία καθημερινά υπάρχουν εξελίξεις. Υπάρχουν συγκρο- τημένες προτάσεις που έχει καταθέσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επι- χειρήσεων και από κοινού με την πολι- τεία προωθούμε σειρά μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στον τουρισμό. Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, το Ναυτι- κό Επιμελητήριο της Ελλάδος και οι φο- ρείς του yachting βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για την αντιμετώπιση σειράς τρέχοντων θεμάτων. «Το μέλλον του yachting είναι συνδεδεμένο με την μπλε οικονομία» Το μέλλον του yachting, αλλά και γενι- κότερα του ελληνικού τουρισμού, είναι συνδεδεμένο με την μπλε οικονομία, καθώς και με τη βιώσιμη ανάπτυξη της παράκτιας, νησιωτικής και ναυτιλιακής οικονομίας. Είναι ενδεικτικό ότι στην Ελλάδα διοργανώνεται στις 4 Ιουνίου 2021 σχετικό συνέδριο σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, το Υπουργείο Ναυτιλίας και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού. Η μπλε οικονομία βρίσκεται στην κορυφή των συζητήσεων, τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και στη χώρα μας. Είναι προφανές ότι για να διατηρή- σουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των νησιών μας και του θαλάσσιου του- ρισμού, πρέπει ν’ αντιμετωπίσουμε σειρά προκλήσεων που περιλαμβάνουν την ενεργειακή πολιτική, τα χρηματοδοτικά εργαλεία ενίσχυσης της νησιωτικότητας, τα οικονομικά εργαλεία στήριξης των δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων, των λιμενικών υποδομών, της ακτοπλοΐ- ας, της νησιωτικής και θαλάσσιας επιχει- ρηματικότητας. Επίσης, σημαντική είναι η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο για την εκπαίδευση των νέων ανθρώπων και τη διασφάλιση της καινοτομίας. Ποια στρατηγική και κινήσεις μάρ- κετινγκ θα προτείνατε για να έχουμε αποτελέσματα σε βραχυπρόθεσμο αλ- λά και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα; Η κρίση στον κλάδο του τουρισμού δεν έχει τελειώσει. Μπροστά μας έχουμε ένα δύσκολο καλοκαίρι, για το οποίο προετοιμαζόμαστε ανάλογα. Σε κάθε περίπτωση, η επανεκκίνηση του τουρι- σμού δεν είναι μια αυτόματη διαδικα- σία. Χρειάζεται χρόνος για να ενεργο- ποιηθεί ολόκληρη η αλυσίδα του του- ρισμού και συγχρόνως να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα που έχουμε μπροστά μας, όπως το θέμα του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας, το να μην επα- ναλαμβάνουμε λάθη του παρελθόντος, αλλά να προχωράμε, έχοντας πάντα στον νου μας τη βιώσιμη ανάπτυξη. Στον ΣΕΤΕ προσπαθούμε να έχουμε ολική προσέγγιση της στρατηγικής για τον τουρισμό, και η MARKETING GREECE κάνει εξαιρετική δουλειά, σε συνερ- γασία φυσικά πάντα με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ. Αποτελεί στα- θερή άποψή μου ότι πρέπει να υπάρχει όλο και πιο στενή συνεργασία του ΣΕΤΕ με τον ΕΟΤ. Επίσης, πρόσφατη εξέλιξη αφορά μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, η οποία πε- ριλαμβάνει πολύ συγκεκριμένες προτά- σεις για επενδύσεις σε έργα δημοσίων υποδομών σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η βελτίωση των υποδομών και η διαχείρι- ση προορισμών συνδέονται άμεσα και με τη διατήρηση ή ακόμα και τη βελτί- ωση της πέμπτης θέσης που έχουμε ως χώρα, βάσει του Nation Brands Index του Simon Anholt. “ Το μέλλον του yachting, αλλά και γενικότερα του ελληνικού τουρισμού, είναι συνδεδεμένο με την μπλε οικονομία. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=