Τουριστική Αγορά τ. 287
46 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ « Ο τουρισμός στην Πελοπόν- νησο και κατ’ επέκταση στη Λακωνία έχει δυνατό- τητες και μπορεί να φύγει μπροστά. Η προσπάθεια θα πρέπει να είναι κοινή» δηλώνει ο Δημήτρης Πολλάλης στην «Τουριστική Αγορά». Ο πρόεδρος των Ξενοδοχείων Λακωνίας κάνει λόγο για την ποιότητα και τις παροχές των μονάδων της Πε- λοποννήσου, τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά και την προσπάθεια των ξενο- δόχων να αντεπεξέλθουν στα υψηλά στάνταρ. Ποια είναι η εμπειρία σας από τη χρονιά που μας πέρασε και οι εκτιμήσεις σας για αυτά που έρχονται; Αφήσαμε πίσω μια δύσκολη, πολύ διαφορετική τουριστική χρονιά, γεμάτη πρωτόγνωρες εμπειρίες και αστάθμη- τους παράγοντες, κατά την οποία, ως επιχειρηματίες, βιώσαμε μοναδικές και αλλοπρόσαλλες καταστάσεις. Αξίζει, όμως, να θυμηθούμε ότι και κατά τη σκληρή περίοδο της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, ο τουρισμός ήταν αυτός που κράτησε την Ελλάδα ζωντα- νή. Φυσικά, η εξέλιξη της πανδημίας παραμένει η κεντρική παράμετρος για την πορεία της νέας τουριστικής περιό- δου. Ισχυρή παρακαταθήκη της επόμε- νης μέρας στον τουρισμό είναι η φήμη που έχει αποκτήσει η Ελλάδα από τη σωστή αντιμετώπιση του Covid-19, κάτι που θα πρέπει να διατηρηθεί και κατά το επόμενο διάστημα. Η αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού στα ελληνικά ξενοδοχεία το προηγούμενο καλοκαίρι ήταν υποδειγματική και το επίπεδο της εφαρμογής των υγειονομι- κών πρωτοκόλλων ήταν υψηλό. Η ελληνική φιλοξενία και οι Έλληνες ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει, χρόνια τώρα, πως έχουμε μάθει να βάζουμε πλάτη στα δύσκολα. Ακριβώς το ίδιο είμαστε έτοιμοι να κάνουμε και τώρα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν. Να σηκώσουμε την Ελλάδα ψηλά! Δεν τρέφουμε αυταπάτες για τη φε- τινή τουριστική περίοδο. Οι στόχοι μας είναι πολύ συγκεκριμένοι, μετρημένοι και απολύτως ρεαλιστικοί: • Να λειτουργήσουμε με ασφάλεια. • Να διαφυλάξουμε τη φήμη και το κύρος του προορισμού, και κατ’ επέ- κταση το κύρος της χώρας. • Να στηρίξουμε την εργασία και τους εργαζόμενους. • Να βρούμε τρόπους ενίσχυσης των επιχειρήσεων με έμφαση στη ρευ- στότητα. • Να περιορίσουμε στο μέγιστο δυνατό τις απώλειες. Πάντως, το βέβαιο είναι ότι και φέτος θα παλέψουμε και πάλι για την επιβίω- ση των επιχειρήσεών μας. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της τουριστικής ζήτησης για την Πε- λοπόννησο από τις αγορές του εξω- τερικού παίζει το διεθνές αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπου- λος» στην Καλαμάτα. Σε αυτή, όμως, τη χρονική συγκυρία, η αγορά παραμένει ιδιαίτερα μουδιασμένη, αφού ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα των αεροπορικών εταιρειών και όλα παραμένουν ρευστά. Με βάση το εν- διαφέρον που έχουν δείξει μέχρι τώρα οι αεροπορικές εταιρείες, οι βασικές αγορές προέρχονται από Γερμανία, Ελ- βετία, Αυστρία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ολλανδία. Ποιος είναι ο ρόλος του εσωτερικού τουρισμού για την περιοχή σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο; Όσον αφορά την καλοκαιρινή τουρι- στική σαιζόν, είναι βέβαιο ότι και φέτος ο εσωτερικός τουρισμός θα παίξει πρω- ταγωνιστικό ρόλο, όπως συνέβη και πέ- ρυσι το καλοκαίρι. Οι ταξιδιώτες, θέλο- ντας να ελαχιστοποιήσουν την επαφή τους με άλλους, θα προτιμήσουν την οδική μετακίνηση, και αυτό είναι από τα ισχυρότερα «χαρτιά» μας αυτή την περίοδο. Δηλαδή, θα πηγαίνουν εκεί που θέλουν, όταν θέλουν, χωρίς χρονο- διάγραμμα, σε κοντινούς προορισμούς, τηρώντας τους υγειονομικούς κανόνες ασφάλειας. Ποιος είναι ο ρόλος της προβολής στην τουριστική ανάπτυξη της Λακωνίας; Η σημασία της προβολής είναι κα- θοριστική. Ωστόσο, επιβάλλεται να επανασχεδιάσουμε την τουριστική μας προβολή, επαναπροσδιορίζοντας Σε πρωταγωνιστικό ρόλο ο εσωτερικός τουρισμός και φέτος. “ Η ελληνική φιλο- ξενία και οι Έλληνες ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει, χρόνια τώρα, πως έχουμε μάθει να βάζουμε πλάτη στα δύσκολα. ” ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΠΟΛΛΆΛΗΣ Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Λακωνίας, Σύμβουλος Διοικούσας Επιτροπής Ξ.Ε.Ε. Α’ Αντιπρόεδρος Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=