Τουριστική Αγορά τ. 287

48 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Τ ην υγειονομική ασφάλεια στην κορυφή των προτεραιοτήτων τους βάζουν οι άνθρωποι του τουρισμού και τη φετινή σαιζόν στην Κρήτη. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης μιλά για τις εκτιμήσεις και τις προσδοκίες για τη σαι- ζόν, τονίζοντας ότι στην εποχή της πανδη- μίας όσο πιο ασφαλής υγειονομικά είναι ένας προορισμός, τόσο περισσότερος κό- σμος θα τον επιλέξει για τις διακοπές του. Ο κ. Χαλκιαδάκης επισημαίνει: «Το “άνθισμα” του τουρισμού στο νησί μας εξαρτάται από τις βασικές χώρες που μας επιλέγουν ως προορισμό και την κατάσταση που επικρατεί σε αυτές όσον αφορά τον εμβολιασμό. Ο ρυθμός που προχωράει λοιπόν ο εμβολιaσμός στα μέρη “αιμοδότες” για την Κρήτη, όπως είναι η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία, οι Κάτω Χώρες και οι Σκανδιναβικές Χώρες, θα καθορίσει την τουριστική κίνηση». Όπως λέει ο πρόεδρος των ξενοδόχων: «Το επιδημιολογικό φορτίο της χώρας μας και ιδιαίτερα της Κρήτης θα πρέπει να μας απασχολεί, γιατί είναι βασικό κρι- τήριο επιλογής για τους επισκέπτες μας. Βλέπουμε αυτή τη στιγμή πολλά νησιά να έχουν ελευθερωθεί, αλλά η Κρήτη παραμένει μπλοκαρισμένη από τις Κάτω χώρες, συγκεκριμένα από την Ολλανδία. Είναι σημαντικό να καταλάβουμε πως ο εμβολιασμός όλων μας, και κυρίως αφού μιλάμε για τον τουρισμό όσων απασχολούνται σε αυτόν, οφείλει να είναι πρωταρχικό μας μέλημα, για μια καλύτερη καλοκαιρινή σαιζόν και για τον περιορισμό της διασποράς του ιού». Ποιοι είναι οι δυνατοί μας «αντίπαλοι» στην αγορά του τουρισμού και πώς θα καταφέρει να κερδίσει φέτος το τουρι- στικό «παιχνίδι» η Κρήτη; Θα έλεγα πως δυνατοί αντίπαλοί μας στον τουρισμό είναι χώρες όπως η Τουρκία, η οποία φιλοξενεί περισσότε- ρο Ρώσους ταξιδιώτες, και η Ισπανία, η οποία έχει δείξει ότι μπορεί να μας αντα- γωνιστεί. Δεν πιστεύω ότι άλλες χώρες της Ευρώπης, όπως ας πούμε η Ιταλία, έλκουν ικανό μερίδιο επισκεπτών που επιλέγουν την Κρήτη για τις διακοπές τους. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι μπροστά, κονταροχτυπιέται με την Ισπα- νία, με σκοπό να καταφέρει να έχει τον μέγιστο δυνατό πληθυσμό σε επισκέπτες για τη φετινή σαιζόν, γιατί έχει αποδείξει από πέρυσι ότι είναι ένας ασφαλής προ- ορισμός, όπως φυσικά έχει κάνει και η Ισπανία. Αναφορικά με τα ελκυστικά στοιχεία του νησιού, ο κ. Χαλκιαδάκης υπο- γραμμίζει ότι «πέρα από τις μοναδικές ομορφιές της, η Κρήτη φημίζεται για τις ξενοδοχειακές μονάδες της, τόσο για την ποιότητα των υπηρεσιών τους όσο και για τη ζεστή και εγκάρδια φιλοξενία τους». «Μην ξεχνάμε όμως» λέει «ότι έχουμε πλέον αποδείξει εμπράκτως ότι είμαστε ένας ασφαλής προορισμός και συνεχίζουμε και φέτος, με το σύνολο των ξενοδοχοϋπαλλήλων να έχει ολο- κληρώσει σεμινάρια για την προφύ- λαξη και τα μέτρα πρόληψης κατά του Covid-19 και την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου λειτουργίας των μονάδων μας, για τη διασφάλιση της υγείας των φιλοξενούμενών μας και των εργαζο- μένων μας. Όλοι μαζί προσπαθούμε, οι γιατροί στα νοσοκομεία, οι εργαζόμενοι στα αεροδρόμια και όλοι όσοι εμπλεκό- μαστε στον τουρισμό, για να δείξουμε πόσο ασφαλής είναι ο προορισμός μας και τι βαρύτητα έχει η ευθύνη μας απέ- ναντι στην προστασία των επισκεπτών. Όσο πιο ασφαλής είναι επιδημιολογικά η Κρήτη, τόσο περισσότερος κόσμος θα μας επιλέξει». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Χαλ- κιαδάκη, ενώ το 2019 οι ταξιδιωτικές ει- σπράξεις ξεπέρασαν τα 3,5 δισ. ευρώ και το 2020 μειώθηκαν στα 861 εκατομμύρια ευρώ, φέτος θα ξεπεράσουν το 1,5 δισ. και ίσως φθάσουν τα 2 δισ. ευρώ. «Η σαιζόν» σημειώνει «καθυστέρησε να ξεκινήσει φέτος και αναμένουμε την κορύφωσή της έως το τέλος Ιουνίου. Με- τά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, δεν αποκλείεται να δούμε μέρες και εβδο- μάδες που να θυμίζουν το καλοκαίρι του 2019. Επίσης, αναμένουμε να κινηθούμε στο 50-55% των αφίξεων του 2019, και το ίδιο ποσοστό υπολογίζουμε ότι θα ισχύσει και στα έσοδα. Δεν πιστεύω συνάδελφοι να κάνουν μεγαλύτερες εκπτώσεις. Όλα αυτά, όμως, θα φανούν στην πορεία». • Μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, δεν αποκλείεται να δούμε μέρες και εβδομάδες που να θυμίζουν το καλοκαίρι του 2019. “ Το επιδημιολογικό φορτίο της χώρας μας και ιδιαίτερα της Κρήτης θα πρέπει να μας απασχολεί, γιατί είναι βασικό κριτήριο επιλογής για τους επισκέπτες μας. ” ΝΊΚΟΣ ΧΑΛΚΙΑΔΆΚΗΣ Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=