Τουριστική Αγορά τ. 287

50 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Σ τη δυναμική του ελληνικού τουρι- σμού παρά την αβεβαιότητα της εποχής πιστεύει ο κ. Ανδρέας Με- ταξάς, διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group, ο οποίος λειτούργησε και τα τρία ξενοδοχεία Maris στην Κρήτη και τη Σαντορίνη τον Μάιο, προσδοκώντας ότι θα έχουμε μια καλύτερη τουριστική χρονιά από την περσινή. Ο κ. Μεταξάς σημειώνει ότι «οι ανταγω- νιστικοί προορισμοί θα είναι οι καλύτερα προετοιμασμένοι για τη φετινή σαιζόν. Μερικές βασικές παράμετροι που θα παίξουν ρόλο στην ανταγωνιστικότητα των προορισμών και θα βαρύνουν ως κριτήρια επιλογής για τους τουρίστες για αυτή την περίοδο είναι, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες: • Η γενικότερη εικόνα της χώρας, αλλά και συγκεκριμένα κάθε περιοχής, σε σχέση με τον αριθμό κρουσμάτων και τον αριθμό θανάτων. Είναι προφανές ότι αυτοί με πολύ λίγα κρούσματα και ελάχιστους θανάτους είναι οι κερδισμέ- νοι αυτής της περιόδου, που χαρακτηρί- ζεται από αστάθεια και μεταβλητότητα. • Τα απλά και ξεκάθαρα μέτρα προστα- σίας. Πολύ σημαντική παράμετρος για να αισθανθεί ασφάλεια ο ταξιδιώτης (αλλά και οι επιχειρήσεις) σε μια εποχή ταχύτατων και συνεχών μεταβολών σε κάθε επίπεδο αποτελεί το να είναι τα μέτρα προστασίας και οι όροι ταξιδιού όσο πιο απλοί και ξεκάθαροι γίνεται. • Τα οικονομικά κριτήρια δεν χάνουν την “αξία” τους ως παράγοντας ανταγωνι- στικότητας. Ο μικρότερος ΦΠΑ είναι ένα εργαλείο βελτίωσης της ανταγω- νιστικότητας που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε διάφορες αγορές. Υπό τις παρούσες συνθήκες, παραμένει ένα ισχυρό όπλο, το οποίο μπορεί να αξιο- ποιηθεί». Σύμφωνα με τις επισημάνσεις του κ. Μεταξά «η Κρήτη αποτελεί έναν διεθνώς καταξιωμένο προορισμό εδώ και δε- καετίες. Το brand Κρήτη έδειξε και την περασμένη χρονιά ότι είναι ένα ισχυρό brand, το οποίο εμπιστεύθηκαν χιλιάδες διεθνείς και εγχώριοι επισκέπτες. Ωστόσο, οι συνθήκες που ζούμε είναι πολύ διαφορετικές, και νέες ανάγκες έχουν δημιουργηθεί. Αυτές οφείλουμε αρχικά να συνειδητοποιήσουμε και να κατανοήσουμε και στη συνέχεια να προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε στην κάλυψή τους με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Σήμερα δεν αρκούν μόνο αυτά που ξέραμε να προ- σφέρουμε με επιτυχία μέχρι τώρα και τα οποία συνεχίζουμε να προσφέρουμε. Η εμπειρία της περσινής σαιζόν είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει θετικά» . Προβλέψεις είναι δύσκολο να κάνει κάποιος, ωστόσο ο κ. Μεταξάς σημειώνει σχετικά με το καυτό αυτό ερώτημα: «Το στοίχημα φέτος είναι η βελτίωση της σαιζόν του 2020. Για την επίτευξη αυ- τού του στόχου έχουμε δυο τουλάχιστον ισχυρούς συμμάχους: τη δεδομένη ισχυ- ρότατη επιθυμία που έχει δημιουργηθεί για ταξίδια, μετά από αυτή την περίοδο εγκλεισμού ή περιορισμών που βίωσαν σε διαφορετικό βαθμό και με διαφορετικό τρόπο οι πολίτες σε όλες τις αγορές, και το εμβόλιο που έρχεται να λειτουργήσει καθησυχαστικά. Σήμερα είναι δύσκολο να μιλήσει κα- νείς με ακρίβεια για αριθμούς και στοι- χεία. Είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε σενάριο, αλλά και αισιόδοξοι ότι σταδια- κά θα βρούμε όλοι τον ρυθμό μας και θα ανακτήσουμε την ελευθερία μας» . Άλλωστε, ο διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group, που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το Creta Maris Beach Resort στη Χερσόνησο, το TUI Magic Life Candia Maris στην Αμμουδάρα και το Santa Oia Luxury Suites and Spa στη Σαντορίνη, τονίζει ότι η δυναμική του ελληνικού τουρισμού είναι μεγάλη και υπογραμμίζει: «Με υψηλό αίσθημα ευ- θύνης, αποφασίσαμε και φέτος να ανοί- ξουμε όλα τα ξενοδοχεία μας σε Κρήτη και Σαντορίνη. Παρά την αβεβαιότητα της εποχής, προσπαθούμε να πάρουμε και πάλι πίσω τις ζωές μας. Ανοίγουμε για να στηρίξουμε και φέτος την εθνική προσπάθεια, τους ανθρώπους και τους συνεργάτες μας, τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιούμαστε και που έχουν άμεσα την ανάγκη να επουλώσουν τις πληγές που αφήνει η πανδημία. Πι- στεύω στις δυνάμεις μας και στις αξίες μας, πιστεύω στη δύναμη του ελληνικού τουρισμού. Για αυτό είμαι βέβαιος πως θα τα καταφέρουμε!». • Χρειάζεται ευελιξία, προσαρμοστικότητα αλλά και αισιοδοξία για να καταφέρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. “ Με υψηλό αίσθημα ευθύνης, αποφασίσαμε και φέτος να ανοίξουμε όλα τα ξενοδοχεία μας σε Κρήτη και Σαντορίνη. Παρά την αβεβαιότητα της εποχής, προσπαθούμε να πάρουμε και πάλι πίσω τις ζωές μας. ” ΑΝΔΡΈΑΣ ΜΕΤΑΞΆΣ Διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=