Τουριστική Αγορά τ. 287

55 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ακόμα, η επισκεψιμότητα στα αξιο- θέατα θα πρέπει να γίνεται αυτοτελώς, ενώ οι ξεναγοί, επειδή είναι απαραίτητο να τηρούν αποστάσεις, θα χρειάζεται να χρησιμοποιούν μικρόφωνα για να διευ- κολύνεται το έργο τους. Σε σχέση, τώρα, με τους προορισμούς, οι tour operators επιθυμούν συγκεκριμέ- νες πληροφορίες για τις παροχές, τα ξενο- δοχεία, την κατηγορία και τις υπηρεσίες τους. Ζητούν, δηλαδή, από τον προορισμό να είναι προβεβλημένος, να διαφημίζεται, γιατί κάτι τέτοιο είναι υποστηρικτικό στο έργο τους, ενώ απαιτούν ακόμη ξεκάθαρα πρωτόκολλα και σωστή ενημέρωση, διότι η αξιοπιστία των υπηρεσιών τους είναι επιτακτική ανάγκη για αυτούς. «Η εκπροσώπηση από ελληνικό τουρι- στικό γραφείο εγγυάται τη σωστή υλοποί- ηση του προγραμματισμένου ταξιδιού». Σε σχέση με τα τουριστικά γραφεία, οι tour operators επιλέγουν είτε να έχουν δικά τους παραρτήματα στον προορισμό είτε να συνεργάζονται με ελληνικά του- ριστικά γραφεία, καθώς αυτά έχουν τις κατάλληλες γνώσεις και κατανοούν τις υποχρεώσεις των διοργανωτών εκπρο- σωπώντας τους. Η εκπροσώπηση από ελληνικό τουριστικό γραφείο εγγυάται τη σωστή υλοποίηση του προγραμματισμέ- νου ταξιδιού. Τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, στα οποία ανήκει και η πλειονότητα των τουριστικών λεωφορείων, διεκπε- ραιώνουν και το έργο μεταφοράς των τουριστών με λεωφορεία ή με μίνι βαν, προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες στους ταξιδιώτες. Ένα ελληνικό τουριστικό γραφείο βοη- θά, τέλος, τους συνεργάτες του στο εξω- τερικό να διοργανώσουν εκδηλώσεις για τους πελάτες τους, να ναυλώσουν σκάφη, να ακολουθήσουν προγράμματα οινο- γνωσίας και διαδρομών στη φύση κ.λπ . Τουριστικά πακέτα: «Υπηρεσίες ενός πλούσιου προϊόντος» Αναφορικά με τα τουριστικά πακέτα, ο Λύσανδρος Τσιλίδης, υπογραμμίζει πως πλέον παρέχονται υπηρεσίες στο πλαίσιο ενός πλούσιου προϊόντος, και όχι ενός απλού ταξιδιού στον προορισμό: «Ο τα- ξιδιωτικός πράκτορας λειτουργεί ως τα- ξιδιωτικός σύμβουλος, δηλαδή παρέχει την απαραίτητη πληροφόρηση ώστε να μπορεί κανείς να κάνει ταξίδια εμπειριών και γνώσεων, και όχι ταξίδια απλής μετά- βασης στον προορισμό. Το σίγουρο είναι ότι το αυξημένο ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για διακο- πές δραστηριοτήτων στη φύση και οι θεματικές μορφές τουρισμού οδήγησαν στη διαμόρφωση αντίστοιχων πακέτων διακοπών». Οι ατραξιόν επίσης φαίνεται ότι συγκε- ντρώνουν μεγάλο ποσοστό του ενδιαφέ- ροντος των ταξιδιωτών, σε συνδυασμό με δραστηριότητες και ξεναγήσεις, ενώ ήδη οι μεγάλοι διεθνείς «παίκτες» προ- βαίνουν σε συμμαχίες γύρω από αυτές τις μορφές διακοπών. Σε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας, οι ταξιδιώτες γνωρίζουν ότι τα τουρι- στικά γραφεία και οι tour operators μπορούν να εγγυηθούν επιτυχημένες διακοπές. Και εφόσον ο παράγοντας της ασφά- λειας βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση των ζητουμένων τους, οι ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις πολιτικές ακύρωσης και στη δυνατότητα δωρεάν αλλαγής κράτησης. Ελλάδα: «Παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand» Στο κατά πόσο ανταγωνιστική είναι η Ελλάδα στην κούρσα της διεθνούς τουριστικής αγοράς, ο πρόεδρος του FedHATTA δηλώνει πως η Ελλάδα είναι ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο brand, που είναι σε θέση να προσελκύσει του- ρίστες από όλο τον κόσμο και όλων των ενδιαφερόντων: «Είμαστε ένας ώριμος τουριστικά προορισμός και το καλύτερο “φιλέτο” της Μεσογείου, γι’ αυτό οι προ- οπτικές του ελληνικού τουρισμού είναι απεριόριστες, ακόμα και αν η εφετινή αναμένεται να είναι μια χρονιά με ιδιαιτε- ρότητες και προκλήσεις. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που την τελευταία 10ετία έχει καταφέρει να μεγι- στοποιήσει τα μεγέθη του τουρισμού της και να δέχεται τριπλάσιο αριθμό τουρι- στών σε σχέση με τον πληθυσμό της. Ανταγωνίστριες χώρες είναι πολλές, σχεδόν το σύνολο των μεσογειακών χωρών, οι οποίες έχουν επίσης πλούσιο πολιτισμό και ηλιοφάνεια. Αυτό που μετράει στον ελληνικό τουρισμό είναι η κουλτούρα, η συμπεριφορά στους επισκέπτες και η ποιότητα των παρεχό- μενων υπηρεσιών, ώστε η ελληνική φιλο- ξενία να μην ομοιάζει με καμία άλλη. Η Ελλάδα αυτή την περίοδο είναι ιδι- αίτερα ανταγωνιστική. Οι επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού έχουν σταθερή τιμολογιακή πολιτική και ενιαίο επίπεδο στις υπηρεσίες που προσφέρουν». «Έχουν ανακοινωθεί εκτενή προγράμματα για την Ελλάδα» «Οι περισσότεροι tour operators της Ευρώπης, ανεξαρτήτως μεγέθους, που μπορούν να διεκπεραιώσουν προγράμ- ματα διακοπών στη χώρα μας, έχουν ανακοινώσει εκτενή προγράμματα για την Ελλάδα, καθώς η χώρα μας βρίσκε- ται σταθερά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των Ευρωπαίων ταξιδι- ωτών. Αυτό που μένει είναι ο ελληνικός “ Η εκπροσώπηση από ελληνικό τουριστικό γραφείο εγγυάται τη σωστή υλοποίηση του προγραμ- ματισμένου ταξιδιού. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=