Τουριστική Αγορά τ. 287

56 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ τουρισμός να μετατρέψει τους "lookers" σε "bookers", δηλαδή το μεγάλο ενδια- φέρον για την Ελλάδα σε πραγματικές κρατήσεις». Κάνοντας λόγο για τον ρόλο της FedHATTA, ο κ. Τσιλίδης, τονίζει πως δια- δραματίζει εκτελεστικό ρόλο στην εξω- στρέφεια του ελληνικού τουρισμού, συν- διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για την ομαλή εκκίνηση της σεζόν: «Σε αυτό το πλαίσιο, αξιοποίησα την “ανενεργή” για τα τουριστικά γραφεία περίοδο της πανδημίας, φέρνοντας σε επαφή τον κλάδο των ελληνικών τουριστικών γρα- φείων με ενώσεις τουριστικών γραφείων του εξωτερικού και προετοιμάζοντας για το άνοιγμα του τουρισμού πολύτιμες αγορές για την Ελλάδα, όπως είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η ρωσική αγορά που αναμένουμε να δραστηριοποιηθεί, και φυσικά όλες οι ευρωπαϊκές χώρες». «Δεν παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις στα τουριστικά πακέτα των χωρών» Μιλώντας για τα νέα κόστη που έχουν προστεθεί στο τουριστικό πακέτο λόγω της υγειονομικής κρίσης και για το κατά πόσο διαφέρουν από αγορά σε αγορά και από χώρα σε χώρα, ο Λύσανδρος Τσι- λίδης αναφέρει πως τα επιπλέον κόστη δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες αποκλίσεις από χώρα σε χώρα: «Το κόστος του μορι- ακού τεστ, για παράδειγμα, δεν διαφέρει πολύ από μια χώρα σε άλλη. Αυτό που διαφέρει είναι το κόστος του σε σχέση με το εκάστοτε μισθολογικό πλαίσιο. Το ζή- τημα είναι ο ταξιδιώτης να διευκολυνθεί από τις αποφάσεις των χωρών κάνοντας λιγότερα τεστ και έχοντας πιο ελεύθερη επιστροφή στον τόπο του, χωρίς καρα- ντίνα». Πού παίζεται σήμερα το παιχνίδι του ανταγωνισμού των περιορισμών στις νέες συνθήκες και τι προτείνετε; Δεν υπάρχει ανταγωνισμός ταξιδι- ωτικών περιορισμών. Οι περιορισμοί διαμορφώνονται ή αίρονται σύμφωνα με τις αποφάσεις κάθε χώρας –οι τελευταίες εξαρτώνται από την εξέλιξη της πανδη- μίας, τους εμβολιασμούς, τον αριθμό των κρουσμάτων, τους covid-free προο- ρισμούς, την αναγνώριση των εμβολίων κ.λπ .– και σύμφωνα με τις διακρατικές συμφωνίες. Επιπλέον, αποφάσεις χωρών, όπως η κατηγοριοποίηση προορισμών ως ασφαλών ή μη με πιθανή συνέπεια την καραντίνα, επιδρούν στο θυμικό του ταξιδιώτη, προτρέποντας ή αποτρέ- ποντας αντίστοιχα τη διάθεσή του για ταξίδια. Γι’ αυτό, το ταξιδιωτικό περιβάλλον φέ- τος θα είναι πολυπαραγοντικό. Σίγουρα, το πράσινο ψηφιακό διαβα- τήριο της ΕΕ θα αποτελέσει κοινό παρο- νομαστή και ουσιαστικό καταλύτη στην ελευθερία ταξιδιών στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται να δώσει μεγάλη ανάσα στον τουρισμό. «Οι ταξιδιώτες διεθνώς προτιμούν περισσότερο, σε σχέση με το παρελθόν, τους tour operators» O Λύσανδρος Τσιλίδης τονίζει πως οι ταξιδιώτες διεθνώς προτιμούν περισσό- τερο, συγκριτικά με το παρελθόν, τους tour operators και τα τουριστικά γραφεία για τις διακοπές τους, διαπίστωση που φαίνεται από τις διεθνείς τάσεις στις κρατήσεις. Το παραπάνω συμβαίνει γιατί το ταξιδιωτικό κοινό έχει αντιληφθεί ότι οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι μπορούν να εγγυηθούν την εμπειρία διακοπών που προσφέρουν στην αγορά, φροντίζοντας για κάθε ενδεχόμενο στο ταξίδι αλλά και για την ασφάλεια των χρημάτων των ταξιδιωτών. Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν μεμονω- μένες υπηρεσίες από πλατφόρμες, στην πλειονότητά τους, αποτυγχάνουν να εκπληρώσουν τις ταξιδιωτικές τους επι- θυμίες, γιατί δεν είναι κανείς στη διάθεσή τους για να ρυθμίσει τις παραμέτρους του ταξιδιού ή να δώσει λύσεις εάν συμ- βεί οτιδήποτε στο ταξίδι. Αντίθετα, τα γραφεία ταξιδιών εξυπη- ρετούν τους πελάτες τους 24 ώρες το 24ωρο και μπορούν να δώσουν εγγυή- σεις για επιτυχημένες διακοπές. Mεγάλα VS μικρά καταλύματα Αναφερόμενος στις τάσεις που επι- κρατούν σήμερα για τα μεγάλα αλλά και τα μικρά καταλύματα, ο πρόεδρος του FedHATTA λέει πως πρόκειται για δύο πολύ διαφορετικές αγορές με διαφορε- τικά χαρακτηριστικά και δεν θα πρέπει να τις συγχέουμε με τον οργανωμένο και τον ποιοτικό τουρισμό: «Η επιλογή από τους ταξιδιώτες γίνεται στη βάση των εισοδημάτων και των προτιμήσεών τους, καθώς μπορούν να επιλέγουν μέσα από μεγάλο εύρος καταλυμάτων, από πολύ οικονομικά έως πολύ ακριβά και πολυ- τελή». Μεγάλοι VS μικροί προορισμοί «Οι μικροί προορισμοί έχουν τη δική τους ξεχωριστή ομορφιά και ιδιαιτερό- τητα που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα αντίστοιχα στοιχεία ενός μεγάλου προο- ρισμού. Γι’ αυτό δεν μιλούμε για ανταγω- νιστικότητα μεταξύ των προορισμών της χώρας, αλλά για συμπληρωματικότητα του τουριστικού προϊόντος της. Οι πολυτελείς διακοπές είναι μια τάση που δεν σχετίζεται με την πανδημία. Υπήρχε και θα συνεχίσει να υπάρχει. Η ζήτηση για αυτές ορίζεται από τους τα- ξιδιώτες που επιθυμούν να ζουν με τους δικούς τους ρυθμούς, και η Ελλάδα προ- σφέρει πλουσιοπάροχα αυτό το προϊόν» καταλήγει ο κ. Τσιλίδης. • “ Η Ελλάδα είναι μια χώρα που την τελευταία 10ετία έχει καταφέρει να μεγιστοποιήσει τα μεγέθη του τουρισμού της. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=