Τουριστική Αγορά τ. 287
63 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ψη των ίδιων των επισκεπτών γι’ αυτήν. Από τη μία, θα αφουγκραστούμε τη φωνή των πελατών, την οποία έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε επί σχεδόν 20 χρόνια, μέσω σχετικής έρευνας, και, από την άλλη, ζητήσαμε τις απόψεις δυο επίλεκτων μελών και ενεργών επιχειρηματιών του βασικού φορέα εκπροσώπησης των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας. Ας δούμε τα στοιχεία με τη σειρά. Μετράω άρα γνωρίζω. Τι λένε οι επι- σκέπτες; Η «Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών και απόδοσης ξενοδοχείων» της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσα- ρωνικού πραγματοποιείται με τη συνερ- γασία της GBR Consulting επί 16 χρόνια στα ξενοδοχεία της Αθήνας και, καθώς είναι η μόνη του είδους, αποκτά μια ιδιαί- τερη σημασία για την εξαγωγή συμπερα- σμάτων για τον εν λόγω προορισμό. Συ- μπεριλαμβάνει το πλέον σημαντικό: την άποψη και την ικανοποίηση του ίδιου του επισκέπτη από την προσφορά και τις υπηρεσίες, εντός και εκτός καταλύματος. Η έρευνα αυτή θα πραγματοποιηθεί και φέτος στα ξενοδοχεία της Αθήνας– μέλη της ΕΞΑΑΑ, με –όπως κάθε χρό- νο– επικαιροποιημένα ερωτηματολόγια, δίνοντάς μας πολύ χρήσιμα δεδομένα για την εποχή του Covid, για το αίσθημα ασφάλειας στην πόλη, για τον θετικό ή τον αρνητικό αντίκτυπο από την εφαρ- μογή των αναγκαίων μέτρων για την υγεία, για όσα πρέπει να διορθώσουμε ή να οργανώσουμε καλύτερα, για όσα πρέπει να προσφέρουμε, αλλά και για την οργάνωση και την απόδοση των ξε- νοδοχείων, την πληρότητα και τις τιμές, τα κέρδη αλλά και τις απώλειες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι ασφαλής και θωρακισμένη υγειο- νομικά η Αθήνα για τους επισκέπτες; Η Αθήνα, όπως και τα αθηναϊκά ξε- νοδοχεία, ακόμη και στην καρδιά της διεθνούς συγκυρίας κατά την έξαρση της πανδημίας εντός του 2020, ακόμη και προ εμβολιασμών και λοιπών θετικών εργαλείων για την αντιμετώπισή της, μπόρεσαν να κερδίσουν την εμπιστοσύ- νη των επισκεπτών και βαθμολογήθηκαν με άριστα σχεδόν απ’ όλους όσοι την επισκέφτηκαν. Η προαναφερθείσα έρευνα για το 2020 –την πρώτη χρονιά της πανδημίας– έδω- σε στην Αθήνα τα εύσημα στα θέματα ασφάλειας της δημόσιας υγείας, αφού το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο που προ- έκυψε ήταν ότι το 43% των επισκεπτών που ήρθαν στην Αθήνα από ευρωπαϊκές αγορές (όπως Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία) δήλωσαν ότι την επέλεξαν συνειδητά, επειδή τη θεώρησαν ασφαλή προορι- σμό. Μεταξύ των επισκεπτών αναψυχής ηλικίας 18-25 ετών, το ποσοστό αυτό ήταν 60%. Επιπλέον, οι αλλοδαποί επι- σκέπτες αισθάνθηκαν, με βαθμολογία 7,6 στα 10, ότι ήταν αρκετά καλά ενημερω- μένοι για τα μέτρα της Ελλάδας ενάντια στον Covid-19. Η συστηματική προσπάθεια εφαρμο- γής μέτρων ασφαλούς διαμονής από τους ξενοδόχους της Αθήνας είχε ως αποτέλεσμα τόσο οι Έλληνες όσο και οι αλλοδαποί να νιώθουν πολύ ασφαλείς στο ξενοδοχείο (βαθμολογώντας το με 9,2 και 8,9 αντίστοιχα). Τα ως άνω επιβεβαιώνουν ότι η Αθήνα εισήλθε στο 2021 με ένα πολύ ισχυρό όπλο στη μάχη του φετινού ανταγωνι- σμού, το οποίο θα μπορούσε να αξιοποι- ηθεί και επικοινωνιακά. Κατά το α’ εξάμηνο του 2021, η πανδη- μία στην Ευρώπη και στον κόσμο, αν και σημειώθηκαν σημάδια ελέγχου της κατά- στασης, δεν υποχώρησε αισθητά και οι χώρες προέλευσης επισκεπτών, όπως και
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=