Τουριστική Αγορά τ. 287

69 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Η ξενοδοχία επένδυσε πολλά, παρά την κρίση που διαφαινόταν, προκειμένου να υποστηρίξει όλα όσα απαιτούσαν τα υγει- ονομικά πρωτόκολλα. Επιπλέον ο κλάδος των ξενοδοχείων, τον οποίο εκπροσωπού- με, επέδειξε ακεραιότητα, υπευθυνότητα και τήρησε υποδειγματικά όλα τα μέτρα που επέβαλε η πολιτεία, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο της προσφοράς και κρατώ- ντας παράλληλα ψηλά το ποιοτικό επίπεδο της συνολικής εμπειρίας φιλοξενίας του πελάτη. Προσπαθήσαμε, υπό δύσκολες συνθήκες –και φυσικά στο πλαίσιο του εφικτού–, να μη στερήσουμε τίποτα από την ποιότητα που έπρεπε να λάβει ο πελά- της μας. Αυτή η προσπάθεια του κλάδου έχει αναγνωριστεί και είμαι σίγουρη ότι θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Δεν είχαμε κρούσματα στα ξενοδοχεία μας και συνε- χίζουμε με πάρα πολλά προβλήματα λόγω έλλειψης πελατείας. Ωστόσο, ελπίζουμε και εργαζόμαστε για την επόμενη ημέρα, εστιάζοντας την προσοχή μας σε όσα τα ξενοδοχεία, ο προορισμός και οι αρμόδιοι φορείς μας θα μπορούσαν να παρουσι- άσουν ”από την αρχή“ στους επισκέπτες μας. Η Αθήνα θέλουμε να επανέλθει –και θα επανέλθει– στη διεθνή τουριστική σκη- νή, έχοντας καινούργια όπλα στη φαρέτρα της και αυτό μας δίνει τη δύναμη και το κουράγιο να επιμένουμε, παρά τη δύσκολη αυτή συγκυρία». Ευγένιος Βασιλικός Γενικός Γραμματέας της Ένωσης και Β’ Αντιπρόεδρος ΠΟΞ Από την πλευρά του, ο κ. Ευγένιος Βασιλικός τονίζει ότι «απαιτείται κρατική στήριξη και στρατηγική για τον τουρισμό. Η Αθήνα πρέπει να αναδειχθεί ως προορι- σμός με έναν νέο τρόπο πιο δυναμικό, πιο φρέσκο, πιο ανανεωμένο ως προς τις προ- τάσεις της προς τον επισκέπτη. Τα νησιά του Αργοσαρωνικού, η Αθηναϊκή Ριβιέρα, το ιστορικό κέντρο, οι μεγάλες επενδύσεις και τα νέα έργα από τη μια άκρη της Αθή- νας έως την άλλη, από το Ελληνικό έως το Τατόι θα αποτελέσουν ισχυρά όπλα στη φαρέτρα της Αθήνας, τα οποία μπορούν να τονώσουν αποτελεσματικά τη ζήτηση και την τουριστική κίνηση, και φυσικά θα πρέπει να προβληθούν κατάλληλα. Σε ό,τι αφορά την επόμενη ημέρα και τη ”μετά covid εποχή“, οι απόψεις διίστανται. Πολλοί είναι όσοι ισχυρίζονται πως θα γυρίσουμε στην κανονικότητα όπως την γνωρίζαμε, άλλοι πιστεύουν ότι τίποτε δεν θα είναι ξανά το ίδιο. Μπορεί όμως να υπάρξουν και ενδιάμεσες εκδοχές, πιο…υβριδικές ενδεχομένως, όπως αναμένουμε να συμβεί στον συνεδριακό-επαγγελματικό τουρισμό. Επίσης, θα μπορούσαν να υιοθετηθούν νέες συνήθειες στην προσφορά υπηρεσιών με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που θα απαιτούνται. Η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις όποιες αλλαγές που σίγουρα θα υπάρξουν, έστω στο πλαίσιο της εξέλιξης. Γι’ αυτές τις αλλαγές είμαστε αναγκασμένοι οι ξενοδόχοι ενός προορισμού διεθνούς εμβέλειας, όπως είναι η Αθήνα, να είμαστε εγκαίρως προε- τοιμασμένοι και στην πρώτη γραμμή της πρωτοπορίας, προκειμένου να είμαστε ανταγωνιστικοί, απολύτως συμβατοί με τις διεθνείς τάσεις και τα όσα θα προσφέρουν τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου στη διεθνή πελατεία. Οι προβλέψεις για την πορεία του 2021 είναι απολύτως παρακινδυνευμένες, καθώς τα δεδομένα είναι ευμετάβλητα. Δεν θα έλεγα πως συντάσσομαι με τους ιδιαίτερα αισιόδοξους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν παρατηρώ τα θετικά μηνύματα και δεν εύχομαι το καλύτερο δυνατόν. Και αυτό γιατί μετά από μια πολύ δύσκολη δεκαετία για την Αθήνα, με εξαίρεση ένα καλό 2019 και έως και τους δύο πρώτους μήνες του 2020, το απρόβλεπτο β’ εξάμηνο του 2021 δεν δείχνει ικανό να εξισορροπήσει κάπως την κατάσταση. Σημασία αυτή τη στιγμή έχει να προχωρήσουν οι επενδύσεις που καθυστερούν, ώστε να βρεθούμε έτοιμοι “την επόμενη ημέρα”, να προγραμματίσου- με σωστά το θέμα των κλινών στην πόλη μας με έναν σωστό κεντρικό σχεδιασμό που θα εμπεριέχει μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους –όχι μόνο αριθμητικούς, αλλά και ποιοτικούς–, με όραμα για την Αθήνα, τον Αργοσαρω- νικό, την Αττική στο σύνολό της, λ.χ. για δέκα χρόνια ή και περισσότερο μπροστά. Από αυτούς τους σχεδιασμούς δεν είναι δυνατόν να απουσιάζουν η αειφορική προσέγγιση με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και η ενδυνάμωση των θεματικών, εναλλακτικών επιλογών για τον επισκέπτη. Από την πολιτεία, είτε την κυβέρνηση είτε την τοπική αυτοδιοίκηση, αναμένουμε να σταθούν δίπλα μας, ειδικά από τώρα και στη συνέχεια, ώστε και να συνεργαστούμε από κοινού και επιτυχώς σε μια κοινή, νέα βάση. Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, περισσότερο απ’ οποια- δήποτε άλλη φορά, καλούνται να συνεργα- στούν, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να επιλύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που είτε προϋπήρχαν της πανδημίας είτε προκύπτουν για το τουριστικό και οικο- νομικό μέλλον της χώρας, και της Αθήνας ειδικά, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους στην ξενοδοχία και στον τουρισμό». • “ Η Αθήνα πρέπει να αναδειχθεί ως προορισμός με έναν νέο τρόπο, πιο δυναμικό ως προς τις προτάσεις της προς τον επισκέπτη. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=