Τουριστική Αγορά τ. 287
τε να επιλέξετε κάποια από τις μεθόδους που παραθέτουμε: • Κάντε ημερήσιες μετρήσεις κάδων, ώστε να μετράτε τον όγκο των απορ- ριφθέντων τροφίμων που παράγεται ημερησίως. • Αν έχετε τον ανάλογο προϋπολογισμό, χρησιμοποιήστε κάποια τεχνολογική λύση που συλλέγει συμπληρωματικά δεδομένα, όπως το αίτιο σπατάλης και το σημείο σπατάλης (π.χ. λύσεις Winnow ή LeanPath ή κάποιο χωνευτή- ρι με ενσωματωμένη ζυγαριά, όπως τα ORCA ή BioHiTech). • Παράλληλα με τη συλλογή ημερήσιων, εβδομαδιαίων, μηνιαίων δεδομένων σπατάλης, θα είναι καλό να παρα- κολουθείτε με την ίδια αναλογία τον αριθμό των επισκεπτών σας, με στόχο την εξαγωγή ενός αποτελέσματος σπα- τάλης ανά επισκέπτη που θα μπορείτε να το χρησιμοποιείτε για εβδομαδιαίες ή μηνιαίες συγκρίσεις. ΒΗΜΑ 5: ΣΤΟΧΟΘΕΤΗΣΗ Από τη στιγμή που θα προσδιορίσετε την παρούσα κατάσταση, είναι πολύ ση- μαντικό να θέσετε έναν μετρήσιμο στόχο μείωσης της σπατάλης τροφίμων, δίνο- ντας έναυσμα στο προσωπικό να δουλέ- ψει για έναν κοινό και επιτεύξιμο σκοπό. Ο στόχος στην αρχή μπορεί να είναι απλός, π.χ. δέσμευση ότι θα διαχωρίζου- με σωστά τα απορριφθέντα τρόφιμα από τα υπόλοιπα απορρίμματα και, στη συ- νέχεια, αφού συλλέξουμε περισσότερα δεδομένα, η δέσμευση αυτή να εξελιχθεί σε έναν πιο φιλόδοξο στόχο μείωσης. Η θέσπιση ενός ξεκάθαρου στόχου μείωσης της σπατάλης τροφίμων είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για την πρό- ληψή της όσο και για την ίδια τη μείωση. Κάποιοι στόχοι θα μπορούσαν να είναι: • Μέσα στο έτος θα μειωθεί η σπατάλη στο στάδιο πριν το σερβίρισμα κατά 15%. • Έως τον επόμενο χρόνο, η μονάδα θα μειώσει τη συνολική σπατάλη τροφί- μων κατά 10%, θα θεσπίσει πρόγραμμα δωρεάς και θα εκτρέπει το 100% των οργανικών της απορριμμάτων μακριά από χωματερές. Σε άλλες ενότητες του οδηγού υπάρ- χουν κατευθύνσεις για ενέργειες μέσα από τις οποίες μπορείτε να πετύχετε τους στόχους σας για πρόληψη και μείωση της σπατάλης. Μπορείτε να κατεβάσετε όλο τον οδηγό στο https://hotelkitchen.wwf.gr/. • “ Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι ζωτικής σημασίας. Το προσωπικό χρειάζεται εμψύχωση και καθοδήγηση για να αναπτύξει αυτοπεποίθηση. ” 85 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=