Τουριστική Αγορά τ. 288

27 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και που μπορούν να προσφέρουν τις αυθεντικές εμπειρίες που τόσο ανα- ζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης– μπαίνει δυναμικά στο κάδρο των προτεραιο- τήτων μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι παραμελούμε τους προορισμούς εκείνους που πρω- ταγωνιστούν. Αντιθέτως, στόχος μας είναι να αναδείξουμε νέες δυνατότη- τες που θα δημιουργήσουν προστιθέ- μενη αξία για τη χώρα.» Αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης «Το τουριστικό οικοσύστημα απαρ- τίζεται από βασικούς και υποστηρι- κτικούς κλάδους, αρκετοί από τους οποίους ξεφεύγουν από τις στενές αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουρι- σμού και οι οποίοι πρέπει να συνεργα- στούν αρμονικά, ώστε η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας να αποδώσει στην πλήρη δυναμική του. Για να επιτύ- χουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότη- τας, πρέπει να συνεργαστούμε στενά με τα συναρμόδια υπουργεία και τους σχετικούς φορείς. Έτσι, προωθούνται όλες οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων που έχουν εντα- χθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και αυτές που απαιτούνται για την προστασία και κινητροδότηση (incentivization) των ιδιωτών επενδυτών.» Σκοπός μας η ενίσχυση των επενδύσεων «Στα έργα του τουρισμού, οι ιδιω- τικοί πόροι αναμένεται να μοχλευ- τούν για επενδύσεις σε σημαντικές τουριστικές υποδομές. Για τον σκοπό αυτό, έχει προβλεφθεί η εισαγωγή νέων νομοθετικών ρυθμίσεων για την τροποποίηση και αντικατάσταση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, προκει- μένου να απλοποιηθεί η διαδικασία χωροταξικού σχεδιασμού, αδειοδοτή- σεων και άλλων λειτουργικών θεμά- των. Στόχος του νέου πλαισίου είναι η ενίσχυση μιας ευρύτερης σειράς του- ριστικών επενδύσεων που αφορούν κυρίως τη δημιουργία, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό μιας ολοκλη- ρωμένης μορφής τουριστικών καταλυ- μάτων στο σύνολο της επικράτειας, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Τα υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια αφορούν την ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων τουλάχιστον 3 αστέρων και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων, τη δημιουργία σύνθε- των τουριστικών καταλυμάτων, την ίδρυση, επέκταση και τον εκσυγχρονι- σμό της ολοκληρωμένης μορφής του- ριστικών οργανωμένων κατασκηνώ- σεων (camping και glamping), καθώς και την αναβάθμιση σε τουριστικούς λιμένες, σε τουριστικές μαρίνες και υποδομές. Οι δράσεις αυτές δεν παύουν να έχουν στο επίκεντρο την προστασία του χαρακτήρα του προσφερόμενου προϊόντος μας με βάση τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Όπως ανέφερε άλλωστε και ο πρωθυπουργός στη Μασσαλία, δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του και θα θέτει τα ζητήματα βιοποικιλότητας στο επίκεντρο του σχεδιασμού του θαλάσσιου και παράκτιου τουριστικού σχεδιασμού, ιδίως σε ό,τι αφορά τις υπερβολικά ευάλωτες τοπικές κοινω- νίες, όπως είναι τα μικρότερα νησιά μας. Στον σχεδιασμό μας συνυπάρχουν, από τη μία, η αντιμετώπιση ζητημά- των υποδομών που παρουσιάζονται σε ορισμένους δημοφιλείς προορι- σμούς και, από την άλλη, η βιώσιμη ανάπτυξη άλλων προορισμών.» Όσο πιο δυνατό το brand, τόσο πιο δυνατή η χώρα Αναφορικά με τη διαφύλαξη της ποι- ότητας του προσφερόμενου τουριστι- κού προϊόντος, ο υπουργός υποστήριξε πως συνδέεται με τη φέρουσα ικανό- τητα και τους διακηρυγμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, αποτελεί κύρια προτεραιότητα και, παρά τις επιμέρους συναρμοδιότητες, θα επιδιωχθούν άμε- σες και απτές λύσεις. «Ταυτόχρονα, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες διαφύλαξης της αυθε- ντικότητας της εμπειρίας του επισκέ- πτη, μέσα από τη διατήρηση και την ενίσχυση της τουριστικής μας ταυτό- τητας. Εδώ εντάσσεται και η ενίσχυση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, που αποτελεί την ψυχή του κλάδου, με νέες δεξιότητες, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαι- τήσεις της εποχής. Το brand του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ένα από τα ισχυρό- “ Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=