Τουριστική Αγορά τ. 288
30 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : δυναμικη ανακαμψη Ο γ.γ. του ΕΟΤ Δημήτρης Φρα- γκάκης, από αυτό το πόστο, έχει ζήσει και συμμετάσχει ενεργά στην αντιμετώπιση της κρίσης και τον σχεδια- σμό των κινήσεων από πλευράς του ΕΟΤ. Παράλληλα, έχει πρωτοστατήσει μέσα από τις επαφές του στο άνοιγμα αγορών και σε συμφωνίες με επιχει- ρηματικό ενδιαφέρον, οι οποίες βο- ήθησαν στην ανάκαμψη που βιώνει σήμερα ο ελληνικός τουρισμός. Παρότι συνεχίζει να παρακολουθεί από κο- ντά τις αγορές και την πορεία τους, όπως δηλώνει στη συνέντευξή του στο περιοδικό «Τουριστική Αγορά», αποφεύγει να σκιαγραφήσει τον νέο χάρτη της τουριστικής ζήτησης, λόγω της ρευστότητας που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά. Στρατηγικά, δίνει σημασία στο άνοιγμα νέων αγορών, παράλληλα με την υποστήριξη των παραδοσιακών. Έχοντας φέτος ο ΕΟΤ στη διάθεσή του 27 εκατομμύρια ευρώ για προ- βολή, προτάσσει τα ψηφιακά μέσα. Διαθέτει σε αυτά το 80% του σχετικού προϋπολογισμού μίας καμπάνιας 4-6 μηνών, ενώ επίσης ετοιμάζει τα προ- γράμματα προβολής του χειμερινού τουρισμού και του 2022. Στο παιχνίδι της προβολής έχουν μπει πλέον και οι τουριστικές εκθέσεις με «πολύ καλά αποτελέσματα» , όπως δηλώνει. Ιδιαίτερη σημασία δίνει στη στενή συνεργασία του με τον ιδιωτικό τομέα και τους επιχειρηματίες, μαζί με τους οποίους σχεδιάζει τη στρατηγική της προβολής και της προώθησης του ελ- ληνικού τουρισμού. Μάλιστα, μεγάλο μέρος της επιτυχίας της επανάκαμψης της τουριστικής ζήτησης για τη χώρα μας την αποδίδει στις προσπάθειές τους. Χαρακτηριστικό της αναγνώρισης της προσπάθειας του ΕΟΤ είναι ότι στην WTM του Λονδίνου, όπου ο κ. Φραγκάκης συναντήθηκε με τη Βρετα- νίδα ομόλογό του κα Sally Balcombe, CEO VisitBritain, αυτή του έδωσε θερ- μά συγχαρητήρια επειδή «η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που "άνοιξε" και επανήλθε τόσο γρήγορα στην του- ριστική αγορά μετά την πανδημία». Αυτά συνέβησαν όταν ο κ. Φραγκάκης παρέλαβε το χρυσό βραβείο του κατα- ξιωμένου βρετανικού τουριστικού πε- ριοδικού «Wanderlust» για τα ελληνικά νησιά. Η νησιωτική μας χώρα βγήκε πρώτη στην κατηγορία του «Πιο επι- θυμητού προορισμού», ανάμεσα σε 10 υποψηφιότητες από όλον τον κόσμο, με το δεύτερο και το τρίτο βραβείο να απονέμεται στις Αζόρες και τη Σικελία αντίστοιχα. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο Γε- νικός Γραμματέας ΕΟΤ δήλωσε: «Είναι μία επιβεβαίωση της εξαιρετικής δου- λειάς που έχει γίνει στον τουρισμό από τη χώρα μας, τα τελευταία δύο δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Αφιερώνω αυτή τη διάκριση σε όλους τους επαγγελματίες του τουρισμού: τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους στον κλάδο και γενικά σε όλους εκείνους, που με σκληρή δουλειά κατάφεραν να κρα- τήσουν όρθιο τον ελληνικό τουρισμό στη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας του». Τέλος, δίνει ιδιαίτερη σημασία στις ειδικές μορφές τουρισμού, τονίζοντας ότι «ο βιώσιμος τουρισμός μπορεί να αποτελέσει εθνικό στόχο της δεκαετίας που διανύουμε, ένα όραμα που μπορού- με όλοι μαζί να το κάνουμε πράξη» . Αλλά ας δούμε αναλυτικότερα τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Φραγκάκης στη συνέντευξή του στο περιοδικό μας. Στρατηγική και τάσεις ανά αγορά – Νέες αγορές Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού στη μετά Covid εποχή; Υπάρχουν αγορές που έχουν παρουσιάσει ιδι- αίτερη ανάπτυξη και άλλες που η σημασία τους έχει υποβαθμιστεί; Τα πράγματα πήγαν καλά φέτος, γιατί στην κυβέρνηση είχαμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο για τον τουρισμό, από τις αρχές του έτους. Ήμασταν η πρώτη χώρα που ανακοίνωσε από νωρίς το άνοιγμα του τουρισμού, στις 14 Μαΐου, δίνοντας έτσι ένα ξεκάθαρο, θετικό σήμα στην αγορά. Εκπονήσαμε Δημήτρης Φραγκάκης Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Ο βιώσιμος τουρισμός μπορεί να αποτελέσει εθνικό στόχο της δεκαετίας. “ Στην κυβέρνηση είχαμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο για τον τουρισμό, από τις αρχές του έτους. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=