Τουριστική Αγορά τ. 288

31 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ υγειονομικά πρωτόκολλα και ταξιδι- ωτικές διαδικασίες που εφαρμόστη- καν από όλους, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες και τους εργαζομένους, ενώ ο πρωθυ- πουργός πρότεινε έγκαιρα το Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό στην ΕΕ, του οποίου η υιοθέτηση διευκόλυνε τα τα- ξίδια μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Όλα αυτά απέδωσαν αρκετά. Έτσι, σε όλη τη χώρα είδαμε πολλές διαφορο- ποιήσεις όσον αφορά το μείγμα προέ- λευσης των μέχρι σήμερα παραδοσια- κών επισκεπτών κάθε περιοχής. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, μεταξύ αυτών και στη νέα στρατηγική προβολής του ΕΟΤ, που είχε ως έναν από τους κεντρικούς πυλώνες τη μεγα- λύτερη διείσδυση σε λιγότερο παρα- δοσιακές αγορές. Εστιάσαμε φέτος συστηματικά σε αγορές όπως είναι η Γαλλία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Ρουμανία αλλά και οι ΗΠΑ και οι αραβικές χώρες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποβαθμίστηκαν άλλες διαχρονικά κλασικές αγορές της χώρας μας. Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία σε αυτά τα δεδομένα, αλλά είναι νωρίς να εκτιμήσουμε πώς θα διαμορφωθεί ο «χάρτης της ζήτησης» για την επόμενη ημέρα. Σε κάθε περίπτωση, σκοπός μας είναι το άνοιγμα όσο το δυνατόν περισσότερων αγορών τα επόμενα χρόνια. Αναφέρω ενδεικτικά τις χώρες της Λατινικής Αμερικής, που είναι μία long-haul αγορά με σοβαρές προοπτι- κές για την Ελλάδα. Ήδη από φέτος ξε- κινήσαμε συνεργασία με αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή, ενώ το επόμενο διάστημα θα λειτουργήσουμε γραφείο του ΕΟΤ στην Ισπανία, το οποίο κατά βάση θα ασχολείται με την εν λόγω αγορά. Θα εντείνουμε επίσης τις πρωτοβουλίες μας στην αγορά των ΗΠΑ, που φέτος έδειξε τις δυνατότητές της για την Ελ- λάδα, αλλά και σε εκείνη του Καναδά, μια αγορά επίσης σημαντική. Προβολή – Προώθηση Ποια είναι η συνολική εικόνα του επικοινωνιακού προγράμματος του ΕΟΤ και της σχετικής κατανομής κονδυλίων ανά αγορά/χώρα; Ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος ένα από τα με- γαλύτερα προγράμματα προβολής των τελευταίων ετών: συνεργασίες συν- διαφήμισης με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και tour operators, απευθείας διαφήμιση σε πλατφόρμες και μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού αλλά και μία νέα δημιουργική καμπανιά με καινούργιο αφήγημα και συγκεκριμένη στόχευση. Πάνω από 27 εκατομμύρια ευρώ είναι ο προϋπολογισμός προβο- λής του οργανισμού φέτος για όλα τα παραπάνω. Χρήματα που επενδύονται πολύ μελετημένα, ώστε να πιάσουν τόπο: σε ποσοστό 80% σε ψηφιακά μέσα, με μια δυναμική καμπάνια που έχει χρονική διάρκεια 4-6 μήνες και στοχεύει τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Προετοιμάζουμε ακόμη κα- μπάνια για τον χειμερινό τουρισμό και ήδη έχουμε ξεκινήσει το πλάνο για το πρόγραμμα προβολής του πρώτου τρί- μηνου του 2022. Από την άλλη πλευρά, δεκάδες δη- μοσιογράφοι, διαμορφωτές κοινής γνώμης και τουριστικοί παράγοντες από το εξωτερικό έρχονται σε απευθεί- ας επαφή με ελληνικούς προορισμούς, μέσω των συνολικά 28 προγραμμάτων που διοργανώθηκαν ή τελούν υπό κα- τασκευή από τον ΕΟΤ. Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της, και πάλι μετά από πολλούς μήνες, η παρουσία μας στις εκθέσεις του εξω- τερικού με καλά αποτελέσματα και θετικά μηνύματα ενόψει του 2022. Στη μεγάλη μάχη για την πλήρη ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, ο ΕΟΤ αξιο- ποιεί όλα τα μέσα που διαθέτει – και το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει το επόμενο διάστημα. Η κατανόηση των επιμέρους τμημά- των της επικοινωνιακής στρατηγι- κής σας θα βοηθούσε και τις επιχει- ρήσεις να κινηθούν παράλληλα και να υποστηρίξουν την πολιτική σας; Είμαστε σε ανοιχτή επικοινωνία με την αγορά του τουρισμού και συνερ- γαζόμαστε πολύ καλά με όλους τους θεσμικούς φορείς και τους παράγοντές του στη χώρα μας. Πιστεύω ότι η δου- λειά που κάνει ο ΕΟΤ αντανακλάται ση- μαντικά στις τουριστικές επιχειρήσεις και τους εργαζομένους σε αυτές, άρα οφείλουμε να έχουμε έναν κοινό βη- ματισμό. Και αυτό κάνουμε. Άλλωστε το γεγονός ότι ο τουρισμός μας έμεινε όρθιος μέσα σε αυτήν τη μεγάλη υγει- ονομική κρίση που μας χτύπησε, οφεί- λεται και στις τιτάνιες προσπάθειες του ιδιωτικού τομέα. Η τριετής στρατηγική προβολής του ΕΟΤ προέκυψε μετά από εκτενή και αναλυτική διαβούλευση με όλους τους φορείς, σε όλη τη χώρα, γεγονός που μας επέτρεψε να τη δι- αμορφώσουμε από κοινού. Πάνω σε αυτή τη στρατηγική θα πατήσει και η “ Ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος ένα από τα μεγαλύτερα προ- γράμματα προβολής των τελευταίων ετών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=