Τουριστική Αγορά τ. 288
32 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : δυναμικη ανακαμψη νέα καμπάνια για τον χειμερινό τουρι- σμό, αλλά και η καμπάνια του 2022, και θέλω να πιστεύω ότι θα έχουν εξίσου καλά αποτελέσματα. Ειδικές μορφές τουρισμού Αντίστοιχα με τις αγορές/χώρες υπάρχουν target groups ή ειδικές μορφές τουρισμού (π.χ. ψηφιακοί νομάδες, ιατρικός τουρισμός κ.λπ. ), στις οποίες διακρίνετε ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης; Οι ειδικές/εναλλακτικές μορφές τουρισμού αποτελούν έναν πολυσυ- ζητημένο αλλά και απόλυτα εφικτό στόχο, ειδικά στη δική μας χώρα, αφού η τελευταία διαθέτει όλες τις προϋ- ποθέσεις για να το πετύχει. Θα έλεγα μάλιστα ότι η ενίσχυση των λεγόμενων «εναλλακτικών» μορφών τουρισμού αποτελεί απαραίτητη συνθήκη, προ- κειμένου να διασφαλίσουμε τη βιω- σιμότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία απαιτεί εμπλουτισμό, επένδυση στην αυθεντικότητα και την ξεχωριστή ταυτότητα του τόπου μας και των αν- θρώπων του, προστασία του φυσικού πλούτου και υποδομές. Οι εναλλακτι- κές μορφές έρχονται να απαντήσουν σε όλα τα παραπάνω ζητούμενα αλλά και σε ένα ακόμα – που είναι ίσως και το πιο σημαντικό: τον βιώσιμο τουρι- σμό, που θα προσφέρει περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις ερ- γασίας, θα συνδέει αβίαστα την τοπική παραγωγή προϊόντων με την κατανά- λωση και θα παρέχει τις δυνατότητες για ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλ- λον για τις νέες γενιές. Αυτός ο βιώσιμος τουρισμός μπορεί να αποτελέσει εθνικό στόχο της δεκα- ετίας που διανύουμε, ένα όραμα που μπορούμε όλοι μαζί να το κάνουμε πράξη. Οι τρεις πυλώνες του νέου αφηγήμα- τος του ελληνικού τουρισμού Τρείς είναι οι βασικοί πυλώνες του νέου εγχειρήματος του ελληνικού τουρισμού, πάνω στους οποίους στη- ρίζουμε τον σχεδιασμό της προβολής και προώθησής του στις αγορές: • Προορισμοί για όλο τον χρόνο Στόχος είναι να πετύχουμε την πο- λυπόθητη και ιδιαίτερα σημαντική επέκταση της τουριστικής περιόδου. Προωθούμε την ιδέα του τουρισμού στην Ελλάδα για 12 μήνες τον χρόνο. Προβάλλουμε τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες της χώρας και τους προορισμούς που μπορούν να υπο- στηρίξουν τον 12μηνο τουρισμό. • Αυθεντικότητα και ταυτότητα Πρόκειται για δύο βασικά συστατικά που διαφοροποιούν τον κάθε προ- ορισμό μέσα από την πολιτιστική ιδιαιτερότητά του, τους ανθρώπους του αλλά και τα άλλα τοπικά χαρα- κτηριστικά του, που τον καθιστούν μοναδικό. Η ανάδειξη αυτής της μο- ναδικότητας αποτελεί τον δεύτερο βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας. • Θεματικός τουρισμός Η δυναμική του θεματικού τουρισμού είναι ο τρίτος βασικός πυλώνας της επικοινωνιακής μας στρατηγικής. Ιδιαίτερη έμφαση έχουμε δώσει σε τρεις θεματικές όψεις του τουριστικού μας προϊόντος: στη γαστρονομία, στις υπαίθριες δραστηριότητες (outdoor activities) και στον πολιτισμό. Τι ζητούν οι ξένοι tour operators; Πέρα από τα θέματα συνεργασίας, σε επίπεδο προβολής και προώθησης που υλοποιούνται μέσω συνδιαφήμι- σης, ζητούν πρωτότυπες ιδέες: προ- τάσεις για νέους, λιγότερο γνωστούς, προορισμούς. Το θετικό είναι ότι βλέ- πουμε να προσθέτουν νέες θέσεις στα προγράμματά τους, διευρύνοντάς πα- ράλληλα τις επιλογές που προσφέρουν στους πελάτες τους. Η διεύρυνση της διασποράς της τουριστικής ζήτησης είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο σε ό,τι αφορά την επέκταση της τουριστικής περιόδου όσο και της «ανακάλυψης» καινούργιων, λιγότερο γνωστών, προ- ορισμών. • “ Στόχος είναι να πετύχουμε την πολυπόθητη και ιδιαίτερα σημαντική επέκταση της τουριστικής περιόδου. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=