Τουριστική Αγορά τ. 288

43 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Ποιοι είναι οι βασικότεροι κίνδυνοι για την τουριστική βιομηχανία της χώρας στις παρούσες συνθήκες; Τι μπορεί και πρέπει να κάνει το κράτος; Σε ποιους από αυτούς ανταποκρίνεται επαρκώς και σε ποιους θα πρέπει να βελτιώσει τη στρατηγική της και την εφαρμογή της; Ο βασικότερος κίνδυνος είναι να αφήσουμε τη φιλοξενία να εξελίσσε- ται χωρίς στρατηγικό πλάνο. Αυτή η ανάγκη που είχε έχει γίνει αντιληπτή απ’ όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πολύ πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, έχει προσλάβει πλέον κατεπείγοντα χαρα- κτήρα. Πρέπει να ορίσουμε αυτό που θέλουμε να πετύχουμε και τους κανό- νες του παιχνιδιού για το πού και πώς θέλουμε να φτάσουμε, χωρίς να μας παρασύρουν κάθε φορά οι συγκυρια- κές διακυμάνσεις της ζήτησης. Πρέπει εμείς να είμαστε οι leaders και όχι οι followers των εξελίξεων. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται συ- γκροτημένο σχέδιο για κάθε προορι- σμό, για τις υποδομές του, για την ποι- ότητα των υπηρεσιών φιλοξενίας, αλλά και την ποιότητα σε κάθε έκφανση της καθημερινότητας. Στο ΞΕΕ αισθανόμαστε δικαιωμένοι για τις πρωτοβουλίες που σχεδιάσαμε και ήδη υλοποιούμε, καθώς είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Είτε πρόκειται για τον CapsuleT, για τη δημιουργία ενός start-up οικοσυστήματος στον τουρι- σμό με στόχο την τεχνολογική αναβάθ- μιση του ξενοδοχειακού κλάδου, είτε πρόκειται για το «Ελληνικό Πρωινό» και τη διασύνδεση με τον πρωτογενή τομέα και την ποιοτική παραγωγή της χώρας, είτε για τα boutique hotels, τα οποία γίνονται σημαντική δύναμη για τον ελληνικό τουρισμό και τη στροφή προς την ποιότητα. Έχετε αναφερθεί στην ανάγκη ύπαρξης ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για την ελληνική φιλοξενία στις κατευθύνσεις της βιωσιμότητας. Σε τι επίπεδο θεωρείτε ότι βρισκόμαστε σήμερα σε σύγκριση με άλλες ανταγωνίστριες χώρες; Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρηματίες και τι το κράτος; Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο έκανε τέσσερις σημαντικές μελέτες που καταγράφουν με επιστημονική ακρίβεια το πού βρισκόμαστε σήμερα στον ξενοδοχειακό κλάδο σε ό,τι αφο- ρά ζητήματα εκπαίδευσης, ενέργειας, τεχνολογίας και προσβασιμότητας. Είναι τέσσερις κρίσιμοι πυλώνες για το μέλλον της ελληνικής φιλοξενίας και, για να βάλουμε τους ορθούς στό- χους, πρέπει να γνωρίζουμε από πού ξεκινάμε. Αυτό κάναμε: καταγράψαμε την πραγματικότητα, προωθήσαμε τις μελέτες αυτές στα αρμόδια υπουργεία και με συνεχή συνεργασία επιδιώκου- με να κινηθούμε με αποφασιστικότητα μπροστά. Αξιοποιήθηκε το θετικό momentum με τους πολύτιμους πόρους του Τα- μείου Ανάκαμψης για τη χώρα και τη δεδομένη πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επενδύσει στην ευρω- παϊκή φιλοξενία, αναγνωρίζοντας τη σημασία της για το σύνολο της ευρω- παϊκής οικονομίας. Μπορούμε μεθο- δικά, οργανωμένα, με νέα χρηματοδο- τικά εργαλεία και δράσεις να βάλουμε υψηλούς στόχους σε αυτές τις κατευ- θύνσεις και να τους πετύχουμε. Έχουμε τη δυνατότητα και την τεχνογνωσία να το κάνουμε και ο σωστός χρόνος είναι τώρα, χωρίς να χαθεί ούτε μισό λεπτό, ούτε μισό ευρώ. Σίγουρα και άλλες χώρες βρίσκονται σε αντίστοιχη φάση, άλλες λίγο πιο μπροστά, άλλες λίγο πιο πίσω. Σημασία έχει τι θα κάνουμε εμείς και πώς μπορούμε να αναδειχθούμε πρωτοπόροι. Μάλιστα το ΞΕΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, προχώρησε στη σύσταση ενός νέου φορέα με την επωνυμία HOTELS FOR και με απο- κλειστικό αντικείμενο την ανάπτυξη πρωτοβουλιών κοινωνικής ευθύνης, στηρίζοντας αυτούς που έχουν ανάγκη και προωθώντας τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Μέσα από την πρωτοβουλία μας αυτή κρατάμε την πρωτοπορία του ξενοδοχειακού κλάδου παγκοσμίως, επιβεβαιώνουμε τον ηγετικό ρόλο της χώρας μας στον παγκόσμιο τουρισμό και συμβάλλουμε στην εθνική προσπά- θεια για την ενίσχυση της διεθνούς ει- κόνας της χώρας. Η βιώσιμη φιλοξενία δεν είναι ουτοπία, είναι ο ρεαλιστικός στόχος μιας νέας, αναβαθμισμένης Ελ- λάδας, που ξέρει, θέλει και μπορεί να επενδύει στο ισχυρό «χαρτί» της. “ Εδώ και δύο χρόνια δεν καταβάλλονται από τους operators προκαταβολές, ανατρέποντας ένα χρηματοδοτικό σύστημα δεκαετιών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=