Τουριστική Αγορά τ. 288

50 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΦΑΚΕΛΟΣ COVID : δυναμικη ανακαμψη Ο ι προκρατήσεις για το 2022 είναι ενθαρρυντικές. Ωστό- σο, οι τιμές που υπογράφη- καν για τα συμβόλαια του 2022, σε πολλές περιπτώσεις παρουσιάζουν μείωση από 10% έως ίσως και 20% σε σχέση με τις τιμές του 2019, σημειώνει ο πρόεδρος της Ένω- σης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Μανώλης Μανούσος. Παράλληλα, ως τάση καταγράφεται η ζήτηση για ξενοδοχεία και γενικότε- ρα καταλύματα υψηλών προδιαγρα- φών, όπως για βίλες και κατοικίες, με ατομικές πισίνες, λόγω του αισθήματος ιδιωτικότητας και υγειονομικής ασφά- λειας έναντι των κινδύνων μετάδοσης του ιού που παρέχουν. Τέλος, ο κ. Μανούσος υπογραμμίζει τη σημασία αναβάθμισης και διασύν- δεσης με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς των κρατικών σχολών τουρι- στικής εκπαίδευσης. Η Κρήτη αποτελεί έναν από τους πλέ- ον ευνοημένους προορισμούς της Ελ- λάδας σε ό,τι αφορά την ανάκαμψη της τουριστικής ζήτησης. Ποιες είναι οι αγορές/χώρες που πρωτοστατούν; Η Κρήτη αποτελεί σταθερή αξία για τον ελληνικό τουρισμό και έτσι και φέτος, εν μέσω αρνητικής συγκυρίας, αποδείχτηκε πως ήταν το «δυνατό χαρ- τί» της Ελλάδας. Οι αγορές οι οποίες επισκέπτονται την Κρήτη κάθε χρόνο με μεγάλη ροή είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Πολωνία. Η τελευταία είχε μία έξαρση φέτος στις κρατήσεις και βοήθησε αρκετά ξενοδοχεία. Επί- σης, χώρες όπως οι σκανδιναβικές και το Ισραήλ, που αποτελούν εξίσου δυ- νατούς «παίκτες» για την αγορά, φέτος, λόγω και των δικών τους απαγορεύσε- ων, δυστυχώς δεν κατάφεραν να φέ- ρουν τα νούμερα που περιμέναμε. Υπάρχει ζήτηση από νέες αγορές; Θεωρείτε ότι είναι συγκυριακή; Τι θα πρέπει να γίνει από πλευράς επιχει- ρήσεων, κράτους και περιφέρειας, ώστε να διατηρηθεί αυτή η «νέα ζή- τηση»; Νέες αγορές δεν μπορούμε να πού- με ότι εμφανίστηκαν ή ότι θα έχουμε στο άμεσο μέλλον. Ευελπιστούμε στην επανάκαμψη των Αμερικανών καθώς επίσης και στην αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων. Ποιες καινούργιες τάσεις βλέπετε να διαμορφώνονται στη ζήτηση κατά τη μετά Covid εποχή; Οι νέες τάσεις που παρατηρήθηκαν τη φετινή χρονιά –και φαίνεται ότι θα παραμείνουν για μερικά ακόμα χρόνια– είναι η ζήτηση σε ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, με ατομικές πισίνες και χώρους όπου οι άνθρωποι θα αισθάνονται ασφαλέστερα. Επίσης, υπήρχε μεγάλη ζήτηση για Οι προκρατήσεις δείχνουν ότι η ζήτηση ανακάμπτει. Όχι όμως και οι τιμές στα συμβόλαια. “ Η Κρήτη αποτελεί σταθερή αξία για τον ελληνικό τουρισμό και έτσι και φέτος αποδείχτηκε πως ήταν το «δυνατό χαρτί» της Ελλάδας. ” Μανώλης Μανούσος Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=