Τουριστική Αγορά τ. 288
61 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ μουδιά», αλλά διευρύνουν καθημερινά τα ενδιαφέροντα, και κατ’ επέκταση τις απαιτήσεις τους. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρι- σμού όρισε τον «γαστρονομικό τουρι- σμό» ως τον κλάδο που αφορά ταξιδιώ- τες και επισκέπτες, οι οποίοι σχεδιάζουν το ταξίδι τους, πρωτίστως, με στόχο να γευτούν την κουζίνα του προορισμού ή να εμπλακούν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη γαστρονομία. Η χώρα μας είναι ένας ευλογημένος τόπος και μας προσφέρει απλόχερα τα αγαθά της. Όλα αυτά τα αγαθά συγκε- ντρώνονται στην ελληνική γαστρονο- μία, στην ελληνική διατροφή, και συν- θέτουν τα εδέσματα που προσφέρονται από τα ξενοδοχεία-μέλη της κάθε περιοχής. Ανάλογα με το τι παράγει ο κάθε τόπος, σύμφωνα με τις κλιματολο- γικές συνθήκες, το έδαφος και την ιστο- ρική του πορεία και τις επιρροές του, διαμορφώνεται η ιδιαίτερη γαστρονο- μική κουλτούρα του, με σκοπό να την αναδείξει και να την κάνει γνωστή σε Έλληνες και ξένους περιηγητές. Πολύ γρήγορα η ιδέα της διάδοσης της ελληνικής γαστρονομίας, με εφαλ- τήριο την ποιότητα και την ποικιλία των πρώτων υλών αλλά και την καθιέρωση της «μεσογειακής διατροφής» παγκο- σμίως, έδωσε έναυσμα σε πολλές ξενο- δοχειακές μονάδες που εστιάζουν στην ποιότητα –όπως τα boutique hotels– να αναδείξουν μέσα από τις προτάσεις τους την παραδοσιακή κουζίνα και τα παραδοσιακά προϊόντα. Το πρωινό στα ξενοδοχεία Στα ξενοδοχεία, το πρώτο γεύμα της ημέρας συμπεριλαμβάνεται συνήθως μέσα στην τιμή της διανυκτέρευσης. Ως εκ τούτου, ήταν εύκολο να θεωρη- θεί περισσότερο ως ανταποδοτικό όφε- λος, που οι επιχειρήσεις καλούνταν να διαχειριστούν στο πλαίσιο της κατά το δυνατόν συμπίεσής του. Η ζήτηση και η σημασία που έδιναν οι πελάτες στο πρωινό όμως οδήγησαν τα ξενοδοχεία να συνειδητοποιήσουν ότι το γεύμα αυ- τό αποτελούσε σημαντικό κομμάτι του προσφερόμενου πακέτου υπηρεσιών και της εικόνας τους. Από κόστος προς συμπίεση, πέρασε στη φάση της επέν- δυσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Πολύ γρήγορα, το πρωινό κατέκτησε ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότη- τας του τμήματος F&B των τουριστικών μονάδων. Οι ξενοδοχειακές μονάδες, στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν το προσφερόμενο πακέτο υπηρεσιών και γενικότερα στο πλαίσιο της υιο- θέτησης της παραδοσιακής κουζίνας και των παραδοσιακών προϊόντων, οδηγήθηκαν στην ανάγκη μιας πρότα- σης για το ελληνικό πρωινό, η οποία όμως αρχικά χρησιμοποιούσε αποσπα- σματικά κάποια παραδοσιακά τοπικά προϊόντα. Σε αυτή την αποσπασματική υιοθέτηση τοπικών προϊόντων έχει τη βάση της και η ιδέα του «Ελληνικού Πρωινού» του ΞΕΕ, αλλά η πιστοποί- ηση αυτή έχει συγκεκριμένους όρους και διαδικασίες. Το «Ελληνικό Πρωινό» Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι, λοιπόν, το εμπνευσμένο εγχείρημα του Ελληνι- κού Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελ- λάδος να συνδέσει τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας με την εμπειρία του επισκέπτη των ξενοδοχείων. Σκο- πός του είναι να προωθήσει τη γαστρο- νομική κληρονομιά του κάθε τόπου μέσα από ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο να ξεχωρίσει προϊόντα και σπεσιαλιτέ από την κάθε περιοχή. Με τη σφραγίδα πιστοποίησης του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Επιμελητηρί- ου, το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί μία καινοτομία: ένα δομημένο πρόγραμμα, το οποίο απαιτεί αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων παραμέτρων από τα ξε- νοδοχεία-μέλη, ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα των προσφερόμενων προϊόντων και συντα- γών. Για τον επισκέπτη, θα λέγαμε πως είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να ανακα- λύψει τη γαστρονομική και πολιτιστική κληρονομιά του προορισμού που έχει επιλέξει. Διαλέγοντας το πιάτο της προτίμησής του, μέσα από μία ποικιλία αγαθών και παραδοσιακών συνταγών, βιώνει την εμπειρία της τοπικής κου- ζίνας και των εθίμων του κάθε τόπου. Όλα τα προϊόντα που διατίθενται στο «Ελληνικό Πρωινό», είτε μεμονωμένα είτε ως συστατικά των συνταγών του, βρίσκονται στην καρδιά της μεσο- γειακής διατροφής. Ψωμί, παξιμάδια, ελαιόλαδο και ελιές, γιαούρτι, μέλι και φρέσκα φρούτα αποτελούν ορισμένα από αυτά. Το «Ελληνικό πρωινό» είναι λοιπόν μια ιδέα που στηρίζεται από το Ξενο- δοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Ο Γιώργος Πίττας το έστησε και το υπο- στήριξε αρχικά ως σύμβουλος. Τα τε- λευταία 5 χρόνια, υποστηρίζεται συμ- βουλευτικά υπό την επίβλεψη του Άρη “ Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες των ελληνικών ξενοδοχείων να γνωρίσουν τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας. ”
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=