Τουριστική Αγορά τ. 288
62 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Σολούνια, μέλους του ΔΣ του ΞΕΕ, και από τη Σίσσυ Αγγελοπούλου, εσωτερι- κή συνεργάτιδα του ΞΕΕ, που μάλιστα παρακολουθεί το έργο από την αρχή. Την ιδέα έχουν υιοθετήσει περίπου 1.200 ξενοδοχεία, στην πλειοψηφία τους 3 και 4 αστέρων. Τον έλεγχο και την έγκριση απονομής του σήματος «Ελληνικό Πρωινό» έχουν αναλάβει εταιρείες εξειδικευμένες σε συστήματα πιστοποίησης, αφού πρώτα εκπαιδεύ- τηκαν κατάλληλα από το ΞΕΕ. Το πρόγραμμα προσφέρεται από το μουσείο της Ακρόπολης μέχρι την Κάλυμνο και από την Ίο μέχρι την Πρέβεζα και ξεκίνησε το 2010, την περίοδο της κρίσης. Μέχρι τότε τα πρωινά που έδιναν τα ξενοδοχεία ήταν τύπου american breakfast, continental breakfast κτλ. Με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο, παρουσιάστηκε στους επισκέ- πτες μας ο πλούτος της γαστρονομίας των περιοχών της χώρας μας. Ο σχεδιασμός αφορούσε τη διερεύ- νηση των συνταγών και των πρώτων υλών των τροφίμων σε όλες τις περιο- χές της χώρας, γι’ αυτό και η ανάπτυξη ξεκίνησε όχι βγάζοντας ένα πρότυπο ελληνικό πρωινό, δηλαδή δέκα χαρα- κτηριστικά ελληνικά προϊόντα, αλλά χρησιμοποιώντας σε κάθε περιοχή τα εκάστοτε τοπικά προϊόντα: αρτοσκευά- σματα, λάδι, ελιές, γιαούρτι, μέλι, μαρ- μελάδες, τυροκομικά, αλλαντικά, πίτες, φρούτα, γλυκά, ροφήματα. Οι προϋποθέσεις του «Ελληνικού Πρωινού» Πρόκειται για ένα σήμα που επικε- ντρώνεται στην ελληνική γαστρονομική παράδοση, με στόχο να αποτελέσει κύριο στοιχείο της ταυτότητας του ελ- ληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος – και κατ’ επέκταση εργαλείο προώθησης του ελληνικού τουρισμού. Το σήμα «Ελ- ληνικό Πρωινό» του Ξενοδοχειακού Επι- μελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) έχει ως αντι- κείμενο τον εμπλουτισμό του εν λόγω γεύματος που προσφέρεται στα ελληνικά ξενοδοχεία με εγχώρια αγροδιατροφικά προϊόντα, καθώς και τοπικά εδέσματα τα οποία αναδεικνύουν τη γαστρονομική παράδοση και ταυτότητα κάθε ελληνικού τουριστικού προορισμού. Αποδίδεται από το Ξενοδοχειακό Επι- μελητήριο κατόπιν επιθεώρησης από διαπιστευμένο/αναγνωρισμένο φορέα, εφόσον επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις, όπως αυτές προκύ- πτουν από δύο κεντρικούς πυλώνες: • Ο πρώτος πυλώνας επικεντρώνεται στην παρουσίαση των εδεσμάτων και στη διασφάλιση προκαθορισμέ- νων προδιαγραφών αισθητικής, στην ασφάλεια των τροφίμων και στην υγιεινή του χώρου, στην τήρηση ορ- θών πρακτικών χειρισμού των τρο- φίμων, στη δυνατότητα του προσω- πικού να υποστηρίξει τη φιλοσοφία του και στον δείκτη ικανοποίησης του πελάτη. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ένα παράδειγμα «Ελληνικού Πρωινού»: Η Σίφνος προτείνει Στον μπουφέ του «Ελληνικού Πρωινού», όσοι επισκεφτείτε τη Σίφνο θα γευτείτε: • Ροφήματα και αναψυκτικά: ελληνικό καφέ, φασκόμηλο, τσάι του βουνού, λεμονάδα και πορτοκαλάδα (φρέσκο χυμό). • Αρτοσκευάσματα: παραδοσιακά βουτήματα, κουλούρια γλυκάνισου, κρασοκούλουρα, παξιμάδια, χωριάτικο ψωμί. • Γαλακτοκομικά/τυροκομικά: τυρί μανούρα, κατσικίσιο, ξινομυζήθρα. • Αλλαντικά: λουκάνικα χωριάτικα. • Σαλάτες: ντομάτες, αγγούρια. • Πίτες: τυρόπιτα με μυζήθρα, λωλή, γλυκιά κολοκυθόπιτα. • Αυγά ομελέτες: στραπατσάδα, αυγά βραστά, ομελέτα. • Γλυκά: ρυζόγαλο, γλυκά κουταλιού, αμυγδαλωτά, μελόπιτα από μυζήθρα και μέλι. • Ελαιόλαδο και ελιές. • Μέλι θυμαρίσιο, χειροποίητες μαρμελάδες. • Αποξηραμένα φρούτα: σύκα, σταφίδες. • Ξηρούς καρπούς: καρύδια, φουντούκια. ΕΛΛΗ ΙΚΌ ΠΡΩΙΝΌ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=