Τουριστική Αγορά τ. 288

63 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ • Ο δεύτερος πυλώνας απορρέει από την κεντρική φιλοσοφία του σήματος και αφορά τη σύνθεση του μπουφέ και την επιλογή των εδεσμάτων, έτσι ώστε ο επισκέπτης να «πάρει μία γεύση» από τον τόπο που έχει επισκεφθεί. Η αξιολόγηση για το σήμα «Ελληνικό Πρωινό» απευθύνεται σε όλες τις ξενο- δοχειακές μονάδες που διαθέτουν ΕΣΛ/ γνωστοποίηση σε ισχύ και παρέχουν πρωινό. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρό- γραμμα, ιδιαίτερης σημασίας, τόσο για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών ξενοδοχείων –και ιδιαί- τερα των μικρών και μεσαίων μονάδων– όσο και για την προαγωγή της ελληνι- κής γαστρονομίας ως χαρακτηριστικού διαφοροποίησης και ανάπτυξης του τουρισμού της χώρας. Το σήμα αποτελεί ένα διαφοροποιημένο και αναγνωρι- σμένο brand, που υποστηρίζεται διαρ- κώς και μπορεί να προσδώσει προστιθέ- μενη αξία σε μία τουριστική επιχείρηση, καθώς: • συμβάλλει στην αύξηση της ενεργής ζήτησης, δεδομένου ότι ο γαστρονο- μικός τουρισμός αποτελεί ένα από τα κυρίαρχα trends παγκοσμίως, • συντείνει στην αύξηση των δεικτών ικανοποίησης για τις ανάγκες των πε- λατών και τη θεμελίωση ευκαιριών δι- ατήρησης της επισκεψιμότητας, αφού το πρωινό αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής καταλύματος στις περισσό- τερες σχετικές εφαρμογές, • εντάσσει την πιστοποιημένη επιχεί- ρηση σε ένα διαρκώς διευρυνόμενο δίκτυο συνεργατών και • δημιουργεί ισχυρούς δεσμούς με τις τοπικές κοινωνίες και επιχειρήσεις. Επιπρόσθετα, η απόδοση 250 μορίων για την κατάταξη της ξενοδοχειακής μονάδας σε κατηγορίες αστέρων απο- τελεί σημαντικό κίνητρο για την ενσω- μάτωση της εν λόγω υπηρεσίας στις παροχές μιας δομής φιλοξενίας. Τοπικό σύμφωνο «Ελληνικό Πρωινό» Ένα βασικό εργαλείο για τη λειτουρ- γία και την εξέλιξη του προγράμματος είναι το Τοπικό Σύμφωνο του «Ελληνι- κού Πρωινού» (ΤΣΕΠ), με βασικό στόχο τη σύνθεση των αγαθών, των υπηρεσι- ών, των ανθρώπων και των πρεσβευτών του κάθε τόπου. Για την επιτυχία και την αποδοτική λειτουργία του ΤΣΕΠ είναι απαραίτητη η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων τοπικών φορέων (αγρότες, παραγωγοί, βιοτέχνες, μάγει- ρες, ξενοδόχοι, τοπική αυτοδιοίκηση, εμπορικά επιμελητήρια) με τις τοπικές ενώσεις ξενοδόχων και του ΞΕΕ. Η τοπική ένωση των ξενοδόχων κάθε περιοχής έχει την υποχρέωση να συγκαλεί συναντήσεις με σκοπό την παρουσίαση του γαστρονομικού χαρτο- φυλακίου κάθε περιοχής, όπου παρου- σιάζονται: • οι ξενοδοχειακές μονάδες που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, • οι τοπικοί παραγωγοί και μεταποιητές, • τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, • οι μάγειρες που θα υλοποιήσουν δημιουργικές τοπικές συνταγές, • οι ερευνητές, μελετητές και συγγρα- φείς γαστρονομικών εκδόσεων και • η τοπική αυτοδιοίκηση και οι σχετικοί φορείς και οργανισμοί. Κάθε τοπικό σύμφωνο αναπτύσσει δράσεις στοχεύοντας: • στην ανάδειξη του γαστρονομικού πολιτισμού, • στη δημιουργία συνθημάτων (σλόγκαν), • στην παρουσίαση των προϊόντων, • στη δημιουργία εδεσμάτων, • στη δημοσιοποίηση των συνταγών και • στην οργάνωση εκδηλώσεων. Αξίζει να δοκιμάσετε Στο ελληνικό πρωινό εξέχουσα θέση κατέχουν προϊόντα όπως: • Ψωμί και αρτοσκευάσματα (κουλούρι Θεσσαλονίκης, παξιμάδια κ.ά.), • Τυριά – τυροκομικά, γιαούρτι, γάλα, • Αλλαντικά (σύγκλινο Μάνης, καβουρμάς κ.ά.), • Ελιές και ελαιόλαδο, • Πίτες, • Γλυκά (κουταλιού, ταψιού κ.ά.), • Μέλι, • Φρούτα – ξηροί καρποί, καθώς και μια σειρά άλλων προϊόντων, όπως η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης και πολλοί ακόμα «θησαυροί» της ελληνικής διατροφής. “ Όλα τα προϊόντα που διατίθενται στο «Ελληνικό Πρωινό» βρίσκονται στην καρδιά της μεσογειακής διατροφής. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=