Τουριστική Αγορά τ. 288
74 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Νικόλαος Χαραλάμπους Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Τουριστική Αγορά: Πόσα υδατοδρόμια χρειάζεστε για να ξεκινήσετε τακτικές πτήσεις στο Αιγαίο και πόσα στο Ιόνιο; Νικόλαος Χαραλάμπους: Ένα ικανο- ποιητικό δίκτυο υδατοδρομίων που εμπορικά και οικονομικά δύναται να καλύψει τον αερομεταφορέα απαρτί- ζεται από τουλάχιστον 8 υδατοδρόμια. Παρ’ όλα αυτά, δεδομένου ότι η αγορά και οι κλάδοι των υδροπλάνων και των υδατοδρομίων βρίσκονται ακόμα σε αναπτυσσόμενη φάση και με το εθνικό δίκτυο να δομείται αποφασιστικά μέρα με τη μέρα, έχουμε δημιουργήσει ήδη πλάνο πτητικής λειτουργίας, που απο- τελείται από μεγάλο αριθμό ημερήσιων δρομολογίων σε μικρότερο αριθμό προορισμών. Συγκεκριμένα, η Hellenic Seaplanes δρομολογεί να πραγματοποι- ήσει πτήσεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, εάν όλα κυλήσουν βάσει του προγράμματος που έχει συμφωνηθεί με τους συνεργαζόμενους δημόσιους φο- ρείς και τα λιμενικά ταμεία, σε δύο νη- σιά του Αιγαίου, την Τήνο και την Πάτμο. Οι δύο αυτοί προορισμοί προκρίνονται μέχρι αυτή τη στιγμή, καθώς στην Τήνο έχει εγκριθεί η νέα χωροθέτηση της υποδομής και πλέον μπαίνουμε στη φάση της υλοποίησης, ενώ στο υδα- τοδρόμιο Πάτμου έχει εγκατασταθεί ο οικίσκος και η πλωτή πλατφόρμα πρόσ- δεσης υδροπλάνων. Στον αντίποδα, στο Ιόνιο Πέλαγος, η Hellenic Seaplanes βολιδοσκοπεί την αξιοποίηση πιθανών υδάτινων πεδίων σε νησιά που μπορούν να αδειοδοτηθούν έως την εκκίνηση της προσεχούς τουριστικής σαιζόν, ώστε μαζί με τα αδειοδοτημένα υδατοδρό- μια της Κέρκυρας και των Παξών να σχηματίσουν ένα ικανοποιητικό δίκτυο υδατοδρομίου. Τ.Α.: Θα επικοινωνούν μεταξύ τους ή θα είναι διαφορετικά δίκτυα; Ν.Χ.: Το πλάνο πτήσεων της Hellenic Seaplanes αποσκοπεί –μέσω των υδροπλάνων της– να εξασφαλίσει τη διασύνδεση νησιωτικών και παράκτιων περιοχών μεταξύ τους αλλά και με την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα, πετώντας από περιοχή σε περιοχή. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να εξα- σφαλιστεί η διασύνδεση π.χ. νησιών Ιονίου με τα αντίστοιχα του Αιγαίου με μία και μόνο πτήση, καθώς αυτό θα σή- μαινε πτήσεις παραπάνω από 40-45 λε- πτά, διάρκεια που έχουμε οριοθετήσει ως ανώτατη για την εκάστοτε πτήση. Ο περιορισμός αυτός παύει να υφίσταται με τη δημιουργία πολλών υδατοδρο- μίων ανά γεωγραφική περιοχή, ενώ σε συνδυασμό με τα ανταγωνιστικά πλεο- νεκτήματα των υδροπλάνων, που προ- σφέρουν γρήγορη, άμεση και ασφαλή αερομεταφορά, επιτυγχάνεται η από- λυτη διασύνδεση της χώρας, γεγονός που για την Hellenic Seaplanes αποτελεί θεμελιώδη φιλοδοξία. Τ.Α.: Πόσα υδατοδρόμια θα λειτουργή- σουν το 2022 και σε ποια μέρη; Ν.Χ.: Πάντα έχουμε στο μυαλό μας ότι η υγειονομική κρίση μπορεί να φέρει ενδεχόμενες επιβραδύνσεις που να επηρεάσουν άμεσα τον τουρισμό και τη μεταφορά, όμως δεν παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας, την αξιοποίηση δηλαδή των υποδομών που θα έχουν διαμορφωθεί έως τις αρχές του νέου έτους, ώστε τα υδροπλάνα να «ξανα- συστηθούν» στο κοινό με τις πρώτες αποθαλασσώσεις. Τα υδατοδρόμια που πρωτοστατούν στη διαδικασία από- κτησης της άδειας λειτουργίας είναι η Πάτρα, η Κέρκυρα και οι Παξοί –οι τρεις προορισμοί που εξυπηρετούσαν πτή- σεις με υδροπλάνα κατά το παρελθόν–, ενώ ακολουθούν ο Βόλος –που εξασφά- λισε τον προηγούμενο Μάιο την άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου, όταν ανέλαβε η Hellenic Seaplanes σε συνεργασία με τον ΟΛΒ τη διαδικασία αδειοδότησης–, η Πάτμος και η Τήνος. Σε πρώτο πλάνο βρίσκονται επίσης οι αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων που αφορούν τα πέντε υδατοδρόμια της Εύβοιας και συγκε- κριμένα του Αλιβερίου, της Κύμης, της Αιδηψού, της Χαλκίδας και της Καρύ- στου, ακολουθούν τα υδατοδρόμια σε Σκόπελο και Σκύρο, ενώ γερή υποψηφι- ότητα βάζουν και τα υδατοδρόμια Κα- λαμάτας, Χίου, Ψαρών, Οινουσσών, που ο τεχνικός φάκελος αδειοδότησης τους βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο. Τ.Α.: Πόσοι επιβάτες υπολογίζετε ότι θα επιβιβαστούν στα υδροπλάνα το 2022; Ν.Χ.: Εάν κυλήσουν όλα βάσει του σχεδιασμού που έχει κάνει η Hellenic Seaplanes για τις πρώτες αποθαλασ- σώσεις των υδροπλάνων μας μέσα στο 2022, θεωρούμε εφικτό το σενά- ριο της εξυπηρέτησης περισσότερων από 50.000 επιβατών. Όλα αυτά θα εξαρτηθούν από την ετοιμότητα των υδατοδρομίων, τη γενικότερη δυναμική των προορισμών όπου θα πετάξουμε τη προσεχή σαιζόν και τις τάσεις των τουριστών για να τους επισκεφθούν. Το υδροπλάνο, εκτός από ένα σημαντικό μέσο στο χαρτοφυλάκιο των μεταφορι- κών δυνατοτήτων της Ελλάδας και των ντόπιων επιβατών, συνδέεται αναπό- σπαστα με τον τουριστικό κλάδο και τον τουρίστα που επιθυμεί να επισκεφθεί τους προορισμούς μας. “ Η Hellenic Seaplanes δρομο λογεί να πραγματοποιήσει πτήσεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022. ” ΘΕΜΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=